Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor mye penger bruker du på julegaver?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-09, 23:01   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor mye penger bruker du på julegaver?

Sånn vanligvis, tenker jeg på. Jeg er akkurat ferdig med julehandelen, og minus mann brukte jeg bortimot 9000! Det virker som mye penger, men vi har jo mange å kjøpe til, så ...

Hvordan er ståa hos dere?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 23:02   #2
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Hvor mye penger bruker du på julegaver?

jeg tør ikke regne sammen

Gammel 30-11-09, 23:04   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nja, vi kjøper ca 18 julegaver i år, og på det har vi brukt ca 5600 kr.
I tillegg kommer tur til mannen fra meg på ca 2000. Men det blir jo en felles opplevelse.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 23:05   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg aner faktisk ikke, men jeg prøver å begrense meg. Jeg elsker å kjøpe gaver, så hadde vi vært rike hadde jeg handlet for en halv million per person, minst. Men jeg prøver å holde meg til 2-300 per familiemedlem (ungene får litt mer) og 1-200 til venner (i år, siden vi er litt skrapa), men jeg er ikke manisk på det. Tror jeg har overskredet den grensa ganske bra allerede ...

Gammel 30-11-09, 23:07   #5
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Rundt 3500, kone inkludert. Vil anta hun ligger på omtrent samme sum.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 23:53   #6
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Familien bruker et sted rundt 10500. Da er gaver til meg og mannen innbakt. Jeg synes egentlig det er hårreisende mye.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 23:56   #7
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker vel sånn ca 5-8000 og LøveMannen det samme. Hvor mye det blir kommer stort sett an på hvor dyre gaver vi kjøper til hverandre. Det har variert fra 2000-10000.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 00:02   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Inkludert mannen kommer vi vel opp mot 10000.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 00:03   #9
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Det er skremmende mye uansett hva tallet ville blitt om jeg hadde turt å regne sammen.
Vi er veldig flinke til å handle på tilbud og slike ting, men det blir dyrt okke som.

Det hadde vært utrolig interessant å gjennom et helt år regnet på alle gavene man kjøper gjennom hele året for å se til slutt hvor mye man bruker.
Tenk om man kunne brukt alle de pengene man bruker på gaver på ting man selv trenger i stedet! Eller brukt det på ferie.

Samtidig er det jo fryktelig koselig å gi bort gaver, så verden ville jo blitt et utrolig trist og egoistisk sted å være uten gaver....

Gammel 01-12-09, 00:20   #10
Maya80

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Tror vi ender på rundt 8000 til sammens mulig mere

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 00:50   #11
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Mange, mange tusen.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 01:02   #12
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Jeg tenker at jeg bruker 2-3000 kr, men det er nok sikkert det dobbelte.

Ufattelig mange småsummer også. Pakkelapper her, og bånd der og papir og ikke minst PORTO!!! Summasummarum blir det nok noen lapper vil jeg tro.

Gammel 01-12-09, 01:34   #13
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Ca 5.000 til de utenfor huset vårt. Innenfor husets 4 vegger varierer det utrolig, alt etter hva vi trenger og hvilke ønsker vi har.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 09:44   #14
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men er det et problem for dere at dere bruker mye penger? Jeg synes det er så bra å bruke penger på de jeg er glad i, og de har jammen meg fortjent noe overraskende og fint til jul! Sånn tenker hvert fall jeg!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 09:48   #15
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Totalt vil jeg tro det kommer på en rundt 5000..

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 09:49   #16
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Inkludert barna så havner nok jeg på over 10 000 kr i år. Hadde tenkt å bruke 8-10 000 kr i år.

Jul er dyrt. Så kommer jo alt det andre utenom, mat, kaker osv. Men koselig er det.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 09:50   #17
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Men er det et problem for dere at dere bruker mye penger? Jeg synes det er så bra å bruke penger på de jeg er glad i, og de har jammen meg fortjent noe overraskende og fint til jul! Sånn tenker hvert fall jeg!

Du har sikkert fått med deg hvordan mitt forhold til familien er, så jeg bruker ikke penger på dem med glede. Men i år har jeg begrenset innkjøpene til den tragiske familien min, så det blir mest utfigter på dem jeg er glad i.

Men med tanke på barna min, så er det veldig flott å glede dem med ting de ønsker seg. Jula kommer hvert år, så penger blir satt av til det formål. Det er ikke sånn at jeg må ta opp lån for å klare utgiftene til neste år.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 09:52   #18
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Vi var på gaveshopping i går, men mangler 2 stk. Vi handlet for 4000,- i går. De to gutta som mangler kommer på ca 800 ekstra.

Gammel 01-12-09, 09:55   #19
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn 10-12000 ca.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 10:00   #20
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Regnet raskt ut her nå - og fant ut at vi har brukt sånn ca 8000 - da har jeg brukt litt og gubben brukt litt. (Vi er jo gift, så hvor pengene går fra er vel egentlig uviktig).

Vi har 10 nevøer/nieser, 4 søsken, 2 foreldrepar, 2 barn og 5 venninner. Forøvrig kommer jeg nå på at Storebror nok vil kjøpe gave til noen av vennene sine også - så da går det nok litt mer. Vi har ikke kjøpt dyre gaver til noen utenom til gubben - som får litt dyr gave (ca en tusenlapp)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:01.