|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Vil du beholde monarkiet slik det er i dag? | |||
| Ja |
|
82 | 42,49% |
| Nei |
|
79 | 40,93% |
| Vet ikke |
|
22 | 11,40% |
| JA, vi har monarki om 20 år |
|
93 | 48,19% |
| NEI, vi har ikke monarki om 20 år |
|
27 | 13,99% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 193. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Peppy!
|
Hva ville du stemt ved en folkeavstemming om monarkiet i dag?Si at det var folkeavstemming om vi skulle legge ned monarkiet i dag, og gå over til republikk. Hva ville du stemt? Og hvorfor? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Audacious
|
Sv: Hva ville du stemt ved en folkeavstemming om monarkiet i dag?Jeg ville stemt for republikk. Jeg synes ikke monarkiet har noe å gjøre i et moderne demokrati. Jeg håper det forsvinner med Harald.
|
|
|
#3 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Hva ville du stemt ved en folkeavstemming om monarkiet i dag?Jeg ville helt klart stemt for å legge ned monarkiet. Jeg har aldri vært fan av kongefamilien.
|
|
|
|
#4 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva ville du stemt ved en folkeavstemming om monarkiet i dag?Jeg ville stemt for å legge ned monarkiet, men jeg tror dessverre det består en stund til.
|
|
|
#6 |
|
Off the map.
|
Sv: Hva ville du stemt ved en folkeavstemming om monarkiet i dag?Det er en gammeldags tradisjon som jeg ikke synes hører hjemme i vår moderne tid. Ikke det at det gjør meg noe, men synes ikke vi har bruk for en gjeng med gallionsfigurer.
|
|
|
#7 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ville du stemt ved en folkeavstemming om monarkiet i dag?Jeg er for republikk, men mener Harald kan få fortsette som konge i sin levetid, og at man deretter avvikler monarkiet.
|
|
|
#9 |
|
Peppy!
|
Sv: Hva ville du stemt ved en folkeavstemming om monarkiet i dag?Jeg ville også stemt nei. Jeg synes det er udemokratisk, selv om de i praksis ikke har så mye å si. Og så er det rart. Norge er et rikt land, med slott hvor det bor konge og dronning, og vi har en hel haug av prinser og prinsesser, hvor noen sågar påkaller engler for å hjelpe seg selv og andre. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ville du stemt ved en folkeavstemming om monarkiet i dag?Jeg er mot monarkiet, men tror det består om 20 år. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ville du stemt ved en folkeavstemming om monarkiet i dag?
Signerer.
|
|
|
#12 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Hva ville du stemt ved en folkeavstemming om monarkiet i dag?Jeg ville stemt mot monarkiet, men jeg tror nok vi har det om 20 år.
|
|
|
#13 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hva ville du stemt ved en folkeavstemming om monarkiet i dag?Jeg er ikke helt sikker, men ville nok stemt mot. Tror uansett vi har monarki om 20 år.
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva ville du stemt ved en folkeavstemming om monarkiet i dag?Jeg ville stemt for å avvikle monarkiet. Men jeg lurer litt på hvordan det ville funka i praksis. Ville de tatt med seg formuen og levd i sus og dus som en slags superkjendiser? Ville de tatt seg vanlige jobber og alt det ville føre med seg? Hvordan ville man gjort det med sikkerhet?
|
|
|
#15 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ville du stemt ved en folkeavstemming om monarkiet i dag?Jeg har ikke noe i mot monarkiet jeg. Jeg synes de gjør en god jobb med å representere landet vårt. Selvfølgelig er det litt styr og sladder og skandaler, - som med alle andre kjendiser, men jeg liker det bedre enn alt styret med f.eks. presidentvalget i USA.
|
|
|
#16 |
|
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva ville du stemt ved en folkeavstemming om monarkiet i dag?Jeg stemte 2 ganger ja.
|
|
|
#17 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Hva ville du stemt ved en folkeavstemming om monarkiet i dag?Jeg er litt delt, men landet til slutt på at jeg ville stemt for å fortsatt ha monarki som i dag.
|
|
|
#18 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ville du stemt ved en folkeavstemming om monarkiet i dag?Jeg stemmer ja for monarkiet, fordi jeg vet hva vi har og hva vi får og vi slipper å bruke masse penger på å velge en president i tillegg til en statsminister hvert 4.år. Monarkiet koster lite i forhold til hva en president vil koste, og de er stort sett flotte representanter for Norge. Ari Behn er kanskje et lite utskudd da, men så har nå i allefall Se og Hør noe å skrive om. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Pauset
|
Sv: Hva ville du stemt ved en folkeavstemming om monarkiet i dag?Jeg ville stemt mot monarkiet. Jeg vil ikke ha noen adel i Norge heller... |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Fraværende...til tider.
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ville du stemt ved en folkeavstemming om monarkiet i dag?Jeg stemte JA og JA, vi har monarkiet i 20 år.
|
![]() |
|
|