Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva ville du stemt ved en folkeavstemming om monarkiet i dag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Vil du beholde monarkiet slik det er i dag?
Ja 82 42,49%
Nei 79 40,93%
Vet ikke 22 11,40%
JA, vi har monarki om 20 år 93 48,19%
NEI, vi har ikke monarki om 20 år 27 13,99%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 193. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-09, 19:44   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva ville du stemt ved en folkeavstemming om monarkiet i dag?

Si at det var folkeavstemming om vi skulle legge ned monarkiet i dag, og gå over til republikk. Hva ville du stemt? Og hvorfor?

Jeg lager en flervalgspoll for å slenge på et tilleggsspørsmål om du tror vi fortsatt har monarki om 20 år.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 19:47   #2
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du stemt ved en folkeavstemming om monarkiet i dag?

Jeg ville stemt for republikk. Jeg synes ikke monarkiet har noe å gjøre i et moderne demokrati. Jeg håper det forsvinner med Harald.

Gammel 02-12-09, 19:48   #3
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville helt klart stemt for å legge ned monarkiet. Jeg har aldri vært fan av kongefamilien.

Jeg synes det er sløsing med penger å ha kongedømme. Og det er uansett ikke Kongen som bestemmer uansett, så.. Føler dette er gammeldags rett og slett.

Dårlig grunn kanskje, men jeg er bare i mot kongedømme. Kunne heller tenkt meg republikk og president.

Jeg håper ikke vi har monarki om 20 år.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 19:55   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville stemt for å legge ned monarkiet, men jeg tror dessverre det består en stund til.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 19:55   #5
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde utvilsomt stemt for å avskaffe monarkiet. Dessverre ser jeg for meg at vi fortsatt har den meningsløse statsformen om 20 år.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 20:07   #6
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Det er en gammeldags tradisjon som jeg ikke synes hører hjemme i vår moderne tid. Ikke det at det gjør meg noe, men synes ikke vi har bruk for en gjeng med gallionsfigurer.

Gammel 02-12-09, 20:13   #7
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er for republikk, men mener Harald kan få fortsette som konge i sin levetid, og at man deretter avvikler monarkiet.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 20:17   #8
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville stemt for republikk. Men jeg tror nok vi fortsatt har monarki om 20 år ja.

Gammel 02-12-09, 20:19   #9
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville også stemt nei. Jeg synes det er udemokratisk, selv om de i praksis ikke har så mye å si. Og så er det rart. Norge er et rikt land, med slott hvor det bor konge og dronning, og vi har en hel haug av prinser og prinsesser, hvor noen sågar påkaller engler for å hjelpe seg selv og andre. Det blir i overkant fairy tale for et land som prøver å vise muskler i fredsarbeid og whatnot.

Jeg kan imidlertid ikke forestille meg at monarkiet er borte om 20 år.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 20:30   #10
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er mot monarkiet, men tror det består om 20 år.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 21:04   #11
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Jeg er for republikk, men mener Harald kan få fortsette som konge i sin levetid, og at man deretter avvikler monarkiet.

Signerer.
Stemte for at vi ikke har monarki om 20 år.(kan jo være Harald levere lengre enn det,da)

Gammel 02-12-09, 21:11   #12
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville stemt mot monarkiet, men jeg tror nok vi har det om 20 år.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 21:29   #13
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er ikke helt sikker, men ville nok stemt mot. Tror uansett vi har monarki om 20 år.

Gammel 02-12-09, 21:44   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville stemt for å avvikle monarkiet. Men jeg lurer litt på hvordan det ville funka i praksis. Ville de tatt med seg formuen og levd i sus og dus som en slags superkjendiser? Ville de tatt seg vanlige jobber og alt det ville føre med seg? Hvordan ville man gjort det med sikkerhet?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 21:51   #15
M@M
Erfaren

M@M sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Jeg har ikke noe i mot monarkiet jeg. Jeg synes de gjør en god jobb med å representere landet vårt. Selvfølgelig er det litt styr og sladder og skandaler, - som med alle andre kjendiser, men jeg liker det bedre enn alt styret med f.eks. presidentvalget i USA.

Gammel 02-12-09, 22:15   #16
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg stemte 2 ganger ja.

Gammel 02-12-09, 22:18   #17
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er litt delt, men landet til slutt på at jeg ville stemt for å fortsatt ha monarki som i dag.

Jeg tror nok at den norske befolkningen sakte men sikkert er i ferd med å modnes mer for å åpne for debatt om å bli en republikk, men vi er nok ikke helt der enda. Og jeg føler meg rimelig sikker på at vi har en kongefamilie også om 20 år. Men at vi på sikt blir republikk, det har jeg ingen tvil om.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 22:21   #18
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg stemmer ja for monarkiet, fordi jeg vet hva vi har og hva vi får og vi slipper å bruke masse penger på å velge en president i tillegg til en statsminister hvert 4.år. Monarkiet koster lite i forhold til hva en president vil koste, og de er stort sett flotte representanter for Norge. Ari Behn er kanskje et lite utskudd da, men så har nå i allefall Se og Hør noe å skrive om.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 22:30   #19
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville stemt mot monarkiet. Jeg vil ikke ha noen adel i Norge heller...

Jeg håper at monarkiet er borte om 20 år.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 22:39   #20
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg stemte JA og JA, vi har monarkiet i 20 år.
Jeg er nok litt tradisjonellbundet (noe av grunnet til at vi giftet oss i kirken), men det har i tillegg noe med symbolikken som de bringer med seg. Det at vi har konge og dronning som er rundt å hilser på syke barn, gamle mennesker, katastrofeområder m.m. synes jeg er med på gi bilde et menneskelig "touch". Det er min mening.

Klart en President kan gjøre samme nytten, men se bare på Tyskland som ikke lenger er kongedømme, hvordan de kaster seg over våre, og svensenes og alle de andres. Hvorfor det, tro?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:38.