Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

I, av, på

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-09, 12:05   #1
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

I, av, på

Det er enkelte uttalelser jeg har reagert på, og som jeg lurer på er "riktig".

Kan man si at man dør i kreft? Leste i siste Se og Hør om en som mistet noen i kreft. Jeg ville sagt døde av kreft. Det er kanskje lov å skrive og si begge deler?

Så har jeg også sett at noen aviser skriver ligge i respirator. For meg blir det mest naturlig å si på respirator. Det var det de sa på sykehuset også, da min ekstrempremature jente lå på respirator de første døgnene. Er det kanskje lov å bruke begge deler her også?

Noen som vil opplyse meg?

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 12:14   #2
Left
Passiv

Standard

Sv: I, av, på

Jeg ville sagt "av kreft" ikke "i kreft", og jeg synes det høres rart ut at noen blir lagt på respirator. De ligger jo ikke PÅ den, men i den?
Hos oss legges ellers pasienter på CPAP eller på BIPAP, men i respirator.
Hvorfor det er slik vet jeg ikke, heller ikke om det er "riktig".

Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 12:20   #3
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

På nyfødtintensiv her så sies det på respirator. Slk jeg ser det så ligger de ikke i noen ting. Jeg vil tro at det er lov å si begge deler med tanke på respiratoren da. Vi sier på CPAP også.

Nå man skriver i et eller annet, så tenker jeg at man ligger inni noe. Og det gjør man ikke når man har en respirator koblet til kroppen.

Gammel 05-12-09, 12:23   #4
ltb
Superaktiv

ltb sin avatar

Hvor: ved Tyrifjorden
ltb er litt kulltb er litt kul
Standard

Jeg ville sagt "av kreft", og jeg har bare hørt "i respirator". "På" synes jeg høres rart ut, men hva med ligge "med respirator", for en er vel tilkoblet noe greier. Noe er vel en vane også!

ltb er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 12:27   #5
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Det er nok vane ja. Jeg trodde også at det het i respirator helt til jeg fikk datteren min prematurt. Å ligge med respirator høres helt klart best ut.

Gammel 05-12-09, 12:34   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når folk på sykehuset sier at noen ligger "på respirator", så ser jeg for meg at det er litt som å snakke om hvilken avdeling vedkommende er på?. Hun ligger på overvåkning, hun ligger på intensiv, hun ligger på respirator.

Gammel 05-12-09, 12:40   #7
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Jeg vet om ei jente som er koblet til respirator døgnet rundt. Det blir veldig rart å si at hun ligger i respirator.

Hun er koblet på respirator vil jeg si. Ikke i respirator.

Gammel 05-12-09, 14:53   #8
Left
Passiv

Standard

Med respirator var kanskje det beste?

Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 15:23   #9
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Ja, i det tilfellet bilir vel med respirator det beste.

Gammel 05-12-09, 15:35   #10
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Mitt barn lå på respirator, så lå han på C-pap, og deretter på nesekateter.

Gammel 05-12-09, 15:39   #11
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan jo også dø med kreft, og ikke av.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:13.