Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julebord: Med eller uten følge?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-09, 09:34   #21
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julebord: Med eller uten følge?

Vant til begge deler

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 09:47   #22
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har vært på julebord med følge en gang. Det var innmari slitsomt for enkelte mandagen etter at mennene deres hadde kjeftet opp og forsøkt å rundjule den homofile kollegaen deres.

Jeg hadde ikke med følge jeg. Det har jeg stort sett aldri på sånt. Som regel kommer jeg igrunnen ikke selv heller.

Sist redigert av Slettet bruker : 06-12-09 kl 10:26.
  Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 10:15   #23
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Vi har julebort uten partner. Jeg syns det er helt greit

Gammel 06-12-09, 10:22   #24
Anuk

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå husker jeg ikke sist jeg var på julebord, de tror jeg forsvant med forrige kostnadskutt... Men jeg har kun ved noen få anledninger vært på fest med jobben der det har vært med partner.

Som mange år som single, synes jeg fest med partner er tullball. Jeg er interessert i å treffe mine kollegaer i en annen setting. Nå hadde det selvfølgelig vært hyggelig å "vise fram" mannen, men da hadde det blitt en helt annen greie.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 10:37   #25
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jobber i det offentlige og betaler julebordet selv, så det har aldri vært med partner. Synes det er veldig kjekt å være sammen med kolleger i en annen setting.

Gammel 06-12-09, 10:48   #26
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Ikke følge - og betaler selv selvsagt. Da er det egentlig greit å slippe å betale dobbelt både for mannens julebord og mitt eget.

Gammel 06-12-09, 10:53   #27
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

På min manns jobb er det stort julebord med partner. På mine er det uten partner.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 10:57   #28
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Da jeg var gift, så var jeg med mannen på julebord. Hans jobb var med partner for dem som ville det. Ene reiste vi til Danmark og da ble tur og opphold dekket. Med julemiddag og julelunsj på båten.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 11:00   #29
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannens jobb har julebord med partner. Det har det nesten vært på alle arbeidsplasser han har hatt. Jeg tror det er mest vanlig i hans bransje.

Min jobb har ikke tradisjonelt julebord, men vi har to julearrangementer med to "staber" hvor det ene arrangementet er med og det andre er uten partner.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 11:01   #30
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ofte vært på julebord med følge, men det har jeg vært alene om. Mannen og jeg jobbet nemlig i mange år i samme selskap. Vi var ikke så mye par den kvelden, men det var greit å komme oss hjem sammen.

På den nye jobben min har de alltid hatt julebord med følge. I år er første gang det er uten følge. Jeg er egentlig glad til. Jeg er ny og mannen min er ikke så glad i å mingle.

Gammel 06-12-09, 11:30   #31
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jobben min praktiserer julebord uten følge, mens mannens har med følge. Min arbeidsplass har flere hundrede ansatte og det hadde nok vært litt kjipt å bli med på en sånn greie uten å kjenne noen. På mannens arbeidsplass er de 8 ansatte, så der kjenner alle alle, også fordi de har en årlig langhelg til en storby sammen med partneren også.

Julebordene, mitt og hans, kolliderte i år, så i går var vi sammen på mannes julebord.

Gammel 06-12-09, 11:45   #32
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært med min mann på julebord noen ganger, og liker det ikke noe særlig. På de julebordene hvor min jobb har invitert med følge så har det vært overnatting involvert, og vi har aldri giddet å bli med.

Jeg foretrekker julebord uten følge, jeg synes det ofte blir morsommere da.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 11:53   #33
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde bestandig tidligere julebord med følge på både jobben min og mannen sin, men nå de siste par årene har det bare vært uten følge. Ligger nok litt økonomisk i det også som er mye av grunnen til at det er uten følge + at vi har blitt et mye større firma. Vi har ikke julebord med overnatting, men budsjettjulebord hvor de dekker langbord mellom alle løftebukkene på verkstedet. Kjempekoselig hadde vi det der på fredag. Nå fikk jeg besøk av mannen min etterhvert da, siden han var på julebord rett over gata hos en leverandør og vi skulle dra hjem sammen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 12:20   #34
Slettet bruker
Passiv

Standard

Mannens jobb har julebord uten følge, min jobb har med.

Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 12:23   #35
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På julebordene på arbeidsplassene til Ulvefar og meg er det ikke med følge. Vi jobber på samme sted, men på forskjellige fakultet. Og julebordene er dessuten svært forskjellige ifht. pris og hvor gøy de er.

Gammel 06-12-09, 12:30   #36
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri vært ansatt noen plass hvor det har vært vanlig med julebord m/følge. (Store arbeidsplasser.)

Mannens arbeidsplass (liten) har noen ganger med og noen ganger uten.

Gammel 06-12-09, 14:05   #37
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Både mitt og kjærstens er med følge. Og det er fine greier.

I offentlig verksemd var eg derimot aldri vant med det.

Gammel 06-12-09, 14:07   #38
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Der jeg jobber er det med følge.
Mannen har uten.

Jeg synes det er best uten egentlig.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 14:14   #39
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri vært på julebord med følge.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 15:01   #40
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har tidenes mest happy-go-lucky julefeststruktur, og om de som kom sammen går sammen også, er jeg egentlig ganske imponert.

...og så har det en tendens til å renne innpå med groupies i løpet av kvelden. :flirer:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:23.