|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Oppskrift på cookies som ikke blir "harde/sprø"Jeg er på jakt etter cookies-oppskrift som ikke blir sprø som småkaker, men mer seige/myke. Noen som har?
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Oppskrift på cookies som ikke blir "harde/sprø"Jeg bakte disse i dag og hadde i en ss. ekstra med sirup. De ble skikkelig seige og myke og gode, og er uten egg. Fantatisk gode, jeg har spist ALTFOR mange i dag. Noen av de beste cookiesene jeg noensinne har smakt!
|
|
|
#3 |
|
Hekta
Sv: Oppskrift på cookies som ikke blir "harde/sprø"De så jo gode ut, og med et slikt morsomt navn må jeg jo bare prøve dem. Tusen takk for tips.
|
|
|
#4 |
|
Off the map.
|
Sv: Oppskrift på cookies som ikke blir "harde/sprø"Kolakaker er også uten egg, og de er sprø og myke på en gang. Mer myk om de er litt lite stekt og mer sprø om de er litt hardt stekt. Når de er helt perfekte er de godt stekt i kanten og myke mot midten. Og den oppskriften som har vært oppe her inne med en halv boks sirup gjør at de blir seige også.
|
|
|
#5 |
|
Hekta
Sv: Oppskrift på cookies som ikke blir "harde/sprø"
Kolakaker har jeg bakt, men mine ble ikke særlig seige. Men de er gode da.
|
|
|
#6 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Oppskrift på cookies som ikke blir "harde/sprø"Disse cookiesene fant jeg oppskriften på siden av en kjekspakke og de er sinnsykt gode (jeg driver og forspiser meg på dem nå faktisk), litt seige/myke og så er de uten egg:
|
|
|
#8 |
|
Hekta
Sv: Oppskrift på cookies som ikke blir "harde/sprø"Esme: Tusen takk, skal prøves ut. Fant du den på de tranebærkjeksene som selges i litt sånn "luksuspakke" - store kjeks i plastbeger? De kjeksene er jo gode, så hvis disse er hjemmebakt og enda bedre, så må jo disse være knallgode.
|
|
|
#9 |
|
Mother of Dragons
|
Ja! Akkurat dem! Og jeg synes de hjemmelagde ble litt bedre. Tut og kjør!
|
|
|
#10 |
|
Hekta
De så gode ut, men barna her er ikke glad i hverken m&m's eller nonstop. Men kanskje kan man bytte ut med noe annet.
|
|
|
#11 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Oppskrift på cookies som ikke blir "harde/sprø"Du kan bytte dem ut med feks. hakket sjokolade eller kanskje rosiner.
|
|
|
#12 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Oppskrift på cookies som ikke blir "harde/sprø"jeg skal bake m&m cookiesene til jul - med hvit og mørk sjokolade og evt hasselnøtter. *overkill for christmas*
|
|
|
#14 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Oppskrift på cookies som ikke blir "harde/sprø"Tror skiven blir mer som en kavring til slutt pga. at fuktigheten trekkes ut, er det ikke sånn?
|
|
|
#16 |
|
Einsam
|
Sv: Oppskrift på cookies som ikke blir "harde/sprø"Disse blir passe myke, litt sprø i kantene |
|
|
|
|
|
#17 |
|
New kid on the block
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oppskrift på cookies som ikke blir "harde/sprø"Haha, jeg tenkte på cookies som informasjonskapsler, så jeg stussa noen sekunder over denne overskrifta.
|
|
|
#18 |
|
Pauset
|
Sv: Oppskrift på cookies som ikke blir "harde/sprø"Jeg laget kjempegode og seige triple chocolate chip cookies nå, og de ble kjeeeeeeeeeeempegode!!! *deler* |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Oppskrift på cookies som ikke blir "harde/sprø""Verdens dyreste cookies" som kokosbolle har lagt inn her, er altfor gode - helt perfekte, men med egg da...
|
![]() |
|
|