Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Tilberede kyllingfileter

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-09, 22:07   #1
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Tilberede kyllingfileter

Jeg trenger hjelp!!!

Når jeg lager kyllingsalat pleier jeg alltid å steke den. Det betyr smør/olje, stekos, arbeid, skorpe osv.

MEn jeg har spist kyllingsalat der fileetn er skjært opp i delikate skiver og fileeten ikke har direkte stekeskorpe, men er mør og deilig og ingen rosafarge inni. Kan den være stekt i ovn i pose? Eller kokt?

Så - mitt spørsmål er - hvordan tilbereder man kylling på en annen måte enn å steke???? Som gir et bombesikkert godt resultat

Gammel 06-12-09, 22:19   #2
Virra
Superaktiv

Virra sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Sv: Tilberede kyllingfileter

Jeg har egentlig ikke peiling, men hva med stekepose med noe kraft inni? Steke i stekeovn?

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 22:19   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En måte som høres helt kårni ut men som gir et fantastisk saftig og godt resultat:
Dekk kyllingfiletene med litt majones før du steker dem inni ovnen. (ca. 200-225 grader 15-20 minutter tror jeg jeg pleier å bruke). Majonesen smelter til olje, noe kan bli igjen på kyllingfileten men det er en smal sak å få av.

De blir pene og enkle å skjære opp, ikke noen stekeskorpe og gode og saftige.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 23:04   #4
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Jeg har hatt kyllingfilet i ildfast form i ovnen. Da slipper du i hvertfall stekeosen.

Gammel 06-12-09, 23:46   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan utmerket godt koke kyllingfileter til salatbruk. Det blir saftig og mørt og er lite arbeidskrevende. Etterpå skjærer du dem i delikate skiver.

Kok dem gjerne i en eller annen form for kraft/ buljong.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 23:48   #6
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Man kan fint steke dem i ildfast form i ovnen, det gjør jeg av og til. Vanligvis bruner jeg dem i pannen først, men dersom du ikke vil ha stekeskorpe dropper du selvsagt det. Filetene blir saftige og gode (hvis de ikke står for lenge).

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 10:03   #7
Toad
Aim to be inspired

Toad sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Toad har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg steker også filetene i ovnen. Da blir de saftige og fine

Gammel 07-12-09, 10:07   #8
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg pakker kyllingfilètene inn i aluminiumsfolie og steker dem i ovnen. Som regel sammen med gulrøtter og poteter. De blir saftige og gode.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 10:10   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg steker alltid kyllingfileter i ovnen, tror jeg steker dem på panna en gang i skuddåret altså. Jeg legger dem direkte fra fryseren over i en ildfast form, skjærer meierismør med ostehøvel og dekker filetene med det og drysser over masse Chicken & Steak-krydder og litt salt, og steker på rundt 180 grader i tja, 40 minutter. Halve tiden for tinte fileter. Blir kjempegodt og saftig. Vel og merke om man ikke glemmer dem i ovnen og de blir stående i over en time, da blir det tørre saker.

Gammel 07-12-09, 20:09   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men å koke kyllingfileter er sterkt undervurdert.

Gammel 07-12-09, 20:11   #11
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi pakker det inn i aluminiumsfolie og steker det i ovnen med grønnsaker.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 20:13   #12
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan marinere de i youghurt naturell også og steke i ovnen. Det gir en fin smak.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 21:31   #13
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men å koke kyllingfileter er sterkt undervurdert.

Hvor lang koketid sånn ca.? Bør de være tint før de kokes, eller kan du putte frosne fileeter rett i vannet?

Gammel 07-12-09, 21:33   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg koker jo kyllingfileter til feks. kyllingfrikassé, og har også laget en Lindberg-rett med kylling og kikerter der jeg har kokt både kyllinglår og kyllingfilet. Veldig, veldig godt.

Gammel 07-12-09, 22:00   #15
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

I ovnen, ja. Så kan du slappe av i sofaen i mens. Ingen røyk, ingen skorpe, ingenting å passe på før timeren piper.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 11:23   #16
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Niiiice! Dette skal prøves! Kansje i dag allerede, som en test runde! Tror jeg tester Iset sin i første omgang, har chiken and steak krydder i skapet

Også MÅ jeg prøve å koke dem en annen gang (men hvor lenge??)

Det er tiltak å lage kylling når man må stå å brune det, så dette var lovende nyheter for denne labre kokken. Tror ikke jeg kan kalle meg for hjemmekokk en gang.

Uten toro hadde det ikke blitt mat, for å si d sånn *trenger kurs*

Gammel 08-12-09, 23:23   #17
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Hvor lang koketid sånn ca.? Bør de være tint før de kokes, eller kan du putte frosne fileeter rett i vannet?

Hm. Jeg tiner dem. Jeg koker dem sånn passe. Jeg greier ikke å gi noe mer presist svar, dessverre, men det er ikke så lang tid de trenger.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:38.