|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
L.F.C. supporter
|
Kan jeg doble lussekattdeigen, uten å ha i mer safran?Ja, kan jeg lage 60 lussekatter og bare bruke 1 gram Safran?
|
|
|
|
#2 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan jeg doble lussekattedeigen, uten å ha i mer Safran?Klart du kan, men jeg innbiller meg da at de blir mer boller enn lussekatter siden både farge og smak av safran vil bli svakere.
|
|
|
#3 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Kan jeg doble lussekattedeigen, uten å ha i mer Safran?Det blir vel ca 1 teskje ja.
|
|
|
|
#4 |
|
Come what may...
|
Sv: Kan jeg doble lussekattedeigen, uten å ha i mer Safran?Hvis du legger safran i i lunken vann. Altså 1 gram Safran i ca 1 dl vann. Og la det stå i noen timer så kan du bruke den safranen til så hele deigen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Kan jeg doble lussekattdeigen, uten å ha i mer safran?Aha, jeg skulle akkurat til å spørre om hvor i huleste du fikk safran så billig, på Ultra koster det nesten 60,- kroner for 0,5 gram.
|
|
|
#7 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Kan jeg doble lussekattedeigen, uten å ha i mer Safran?Takk for svar.
|
|
|
|
#8 |
|
Come what may...
|
Sv: Kan jeg doble lussekattedeigen, uten å ha i mer Safran?
Det er ekstremt billig. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Kan jeg doble lussekattdeigen, uten å ha i mer safran?Ok. Da så.
|
|
|
|
#10 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Kan jeg doble lussekattdeigen, uten å ha i mer safran?Ekstremt og ekstremt, men det er hvertfall ikke særlig dyrt. 120,- kroner grammet koster det på Ultra her, jeg døde litt da jeg så det og kjøpte ikke. Skal sjekke innvandrerbutikker for de har sikkert rimeligere safran av allikevel GOD kvalitet.
|
|
|
#11 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Kan jeg doble lussekattdeigen, uten å ha i mer safran?Er det umalt, eller malt, Iset?
|
|
|
|
#12 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Kan jeg doble lussekattdeigen, uten å ha i mer safran?Det så jeg ikke.
|
|
|
#13 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Kan jeg doble lussekattdeigen, uten å ha i mer safran?Ok, for det er nok litt forskjell på prisene da.
|
|
|
|
#14 |
|
Come what may...
|
Sv: Kan jeg doble lussekattdeigen, uten å ha i mer safran?Ikke kjøp malt safran. Da er det hvertfall juks og fantari. Bruk den safran du har Brenda. Du trenger ikke å kjøpe ifra utland. Men er det ekte safran og koster 40-50 kr for ett gram så hadde jeg kjøpt minst 5 gram. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Kan jeg doble lussekattedeigen, uten å ha i mer Safran?
Det var interessant, Persian! Du legger altså safrantrådene i lunkent vann noen timer. Tar du vare på vannet eller tar du bare trådene opp og støter dem i morter etterpå da eller?
|
|
|
#16 |
|
Come what may...
|
Sv: Kan jeg doble lussekattdeigen, uten å ha i mer safran?Esme jeg glemte så klart det viktigeste man må først knuse/støte safran før man legger dem i vann. Også er det bare å bruke vannet og safranen som er i. Jo lenger den får stå i vann jo mer farge gir den. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Kan jeg doble lussekattdeigen, uten å ha i mer safran?Jeg har ei venninne som reiser jorda rundt hele tiden i forbindelse med jobben, i år har hun sikkert vært i over 50 land. At jeg ikke har tenkt på å spørre henne om hun kan se etter safran for meg! Det skal jeg sannelig gjøre.
|
|
|
#18 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Kan jeg doble lussekattdeigen, uten å ha i mer safran?Jeg støter ikke i morter heller jeg. Jeg bare bruker ei skål og ei teskje, og "gnurer" det så godt jeg kan.
|
|
|
|
#19 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Kan jeg doble lussekattdeigen, uten å ha i mer safran?
Skal man bare nok vann til at det dekker safranen? Eller bruker du noen dl liksom? Siden du kan dette på ordentlig så må jeg benytte sjansen vet du på å få ekspertråd.
|
|
|
#20 |
|
Come what may...
|
Sv: Kan jeg doble lussekattdeigen, uten å ha i mer safran?
Ja kjempe smart!! Jeg kan sikkert kjøpe noe ekstra nå når tanten min skal komme på besøk i fra Iran. Så kan du få kjøpe av meg? |
|
|
|
![]() |
|
|