Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan blir det med julebaksten i år?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-09, 23:23   #1
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Hvordan blir det med julebaksten i år?

Blir det 7 slag i år?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 23:26   #2
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan blir det med julebaksten i år?

Tre til nå.

Pepperkaker, kransekakestenger og kolakaker.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 23:27   #3
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. Ferdig.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 23:27   #4
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Er godt i gang.
Har kransekake, serinakaker, gløggiser, kromkaker, og pepperkaker.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 23:33   #5
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir nok 7 slag når vi nærmer oss julaften. Kransekake (kommer på døra uka før jul), krumkaker (fra moren min), sandnøtter, kokosmakroner, smultringer (fra smultringvogna), kolakaker og pepperkaker. Det er bare kolakaker og pepperkaker som gjenstår å lage selv, men har kjøpt ferig deig til pepperkakene.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 23:35   #6
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp.

Vi samles og synkronbaker. Veldig kjekt!

Gammel 09-12-09, 23:37   #7
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, det blir det. Kolakaker og serinakaker i kveld, sjokoladesnitter og mørlefser i morgen, pepperkaker på lørdag, og kransekakestenger og gaffelkaker en eller annen gang før jul. Pluss langpannesjokoladekake og suksessterte.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 23:38   #8
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Niks ... Jeg satser på en 3-4 maks, finner ikke tid til mer rett og slett.

Gammel 09-12-09, 23:43   #9
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg har bakt goro for første gang. Ellers er kolakaker, og pepperkaker delvis ferdig. Det er Sarah Bernhard i fryseren.

Har også planer om rosettbakkels, men da trenger jeg jo et par til.

(Jeg fant en fantsisk goro-oppskrift. Mormoren min fotalte meg en hemmelighet når jeg var liten om sine goro. Når jeg senere spurte slektninger om mormors oppskrift avslørte jeg jo at hun ikke hadde gitt den bort, for de hadde alle kjevlede oppskrifter. Mormor jukset, men ville ikke noen skulle vite det. I helgen fant jeg en oppskrift og de var knallgode. Mormors gamle jern her kommet til heder og verdighet.)

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 23:44   #10
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er det med disse kolakakene??

Gammel 10-12-09, 03:33   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I og med at jeg ikke synes det er så kult å kaste mat, lager jeg ikke julekaker i år. Kun marsipan, sarah Bernard og annet snadder.

Gammel 10-12-09, 03:46   #12
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Syv? Ett hvis jeg har flaks, og det blir pepperkaker eller peppernøtter.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 07:38   #13
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

det blir nok 7 slag. Til nå: Serinakaker, nøttetopper, mandelflarn.
Så kommer: kakemenn, pepperkaker, krumkaker, kokosmakroner, havremakroner.

Gammel 10-12-09, 08:27   #14
Left
Passiv

Standard

Aldri i livet.
Har laget kolakaker, og skal bake pepperkaker på lørdag. Ellers blir det tyske skiver, og litt gjærbakst. Ei kringle og skolebrød kanskje. Vi er ikke noe glade i disse tørre kakene, så sånn burde-baking driver vi ikke med.
Jeg vurderer om jeg skal driste meg på å lage smultringer for første gang i år, det har jeg hatt lyst til å prøve lenge. Det blir spist også. Og kransekake må vi ha, det spises også.

Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 08:46   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Max to sorter, pepperkaker og risboller.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 09:06   #16
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Det blir sju bokser av ett slag.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 09:10   #17
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg skal kjøpe en kransekake. Og lage favorittkonfekten min. Og mannen skal lage Tines delfiakakevariant. Teller det som tre slag?

Gammel 10-12-09, 09:46   #18
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har bakt pepperkaker, kakemenn, krumkaker, kransekakestenger, Sarah Bernard, sandnøtter, risboller og kokoksmakroner så langt.

Og marsipankuler.

Jeg skal ikke bake mye mer nå, bare litt julegodt.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 09:56   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg teller ikke, men det blir endel bakst hver jul ja. Jeg elsker jo å bake.
Til nå har jeg bakt kokosmakroner med vaniljekrem, nonstop-cookies, havre- og kokoscookies og aniskringler. I dag skal jeg lage After Eight-cookies og havre-cornflakes-cookies, og så blir det nok baking av Kolakaker og kanskje biscotti eller noe. Pepperkaker også, salvsagt.

Ja, og så MÅ jeg jo lage Bounty-kulene, de er rågode.

Sist redigert av Dixie Diner : 10-12-09 kl 10:08.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 10:02   #20
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir julebakst, i hvert fall.
Foreløpig har vi bakt en sinnsyk mengde pepperkaker (av 2 kg deig!), på planen står havreflarn, sarah bernhard, kransekakestenger, risboller og cookies.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:50.