Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spinoff av "Kan mannen lage mat"?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-09, 20:58   #1
Left
Passiv

Standard

Spinoff av "Kan mannen lage mat"?

Hvis han ikke kan det, hva er grunnen? Liker han ikke mat?
Jeg forstår det ikke. Det er vel ikke så mye verre for han å lage noe til familien, enn det er for kvinnen i forholdet?

Nå generaliserer jge sikkert litt altså, for jeg vet at mange menn er råflinke til å lage mat - de fremste kokkene i Norge er jo menn, men ja - i det gjengse norske hjem, hva er det da evt. som er årsaken til at han ikke kan lage mat??

Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 21:01   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av "Kan mannen lage mat"?

Mannen min kunne/ville ikke laget mat før, men jeg ba ham ta seg sammen og lære det, vi har jo barn og foreldre bør kunne lage mat synes jeg. Nå er han blitt kjempeflink og liker å lage mat, og er han alene med barna (eller lager mat til oss) disker han opp med de lekreste retter fra bunnen av, aldri ferdigmat.
Alle kan lære seg å lage mat om de går inn for det. Man trenger ikke å være noen gourmetkokk, men ALLE kan lære seg basisretter.

Gammel 11-12-09, 21:02   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Mannen kan lage mat, ja. Men han har en tendens til å ty til lettvinte løsninger litt oftere enn meg.
Ikke fordi han ikke kan, men fordi han ikke gidder.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 21:10   #4
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Mannen her lager aldri noe fra bunnen av, rett og slett fordi han ikke kan og ikke har peiling
Han vil veldig gjerne og er opptatt av at vi skal spise sunt, men er ikke helt sikker på hva...
Han lager hverdagsmat som kjøttkaker i brun saus(ferdige kaker i posesaus) og poteter og grønnsaker,
fiskeboller i hvitsaus, fiskeburgere, spaghetti og kjøttdeig, kjøttboller(ferdige) og potetmos(ferdig).
Jeg har alltid likt å lage mat så det har blitt naturlig at jeg har tatt meg av det
Det er ganske mange andre ting jeg IKKE kan som han kan, så alt i alt utgjør det ganske likt.
Ser ikke på mannen min som evneveik av den grunn

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 21:14   #5
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Min mann kan steke fiskepinner og lage posestappe. Han tiner imidlertid fiskepinnene i mikroen før han steker dem.
Og så kan han å varme joikaboller, og steke falukorv. pøle og brød/stappe går og bra. Og en og annen gangen ferdige kjøttkaker i posesaus med en haug poteter til.

Men ellers er det skralt!

Gammel 11-12-09, 21:15   #6
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min kan lage enkle retter og Toro, men ellers ikke. Han liker ikke å lage mat, og synes dessuten at Toro smaker toppers. Når jeg utfordrer han til å prøve vegrer han seg.

Men både han og ungene spiser varmmat når jeg ikke er hjemme. Det er bare ikke opp til min standard.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 21:16   #7
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Han kan ikke skjære opp ting eller løfte kasseroller eller noe sånt. Gjør det hele litt komplisert.

Gammel 11-12-09, 21:18   #8
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Av praktiske årsaker så lager jeg middag. Slik har det vert alle åra vi har bodd sammen. Han kunne lage litt mat før, men jeg har ødelagt han.

Gammel 11-12-09, 21:21   #9
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Tårnfred kan lage mat (selvfølgelig), men det dreier seg stort sett om retter som jeg har lært han hvordan man lager steg for steg. Han må følge oppskrifter og er helt ute av stand til å improvisere. Ikke fordi han er dum eller teit eller evneveik eller hva det nå som ble påstått i den andre tråden, men fordi han mangler trening.

Å lage god mat er rett og slett et spørsmål om trening, etterhvert lærer man seg hva som funker.

Og siden jeg liker og lage mat, så får han ikke så mange muligheter til å trene.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 22:08   #10
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen kvinner sier jo også at de funker ikke på kjøkkenet, så kjønnet har vel ikke så mye å si her? Det handler i hovedsak om interesse og veldig ofte hvem som kommer hjem først.

Mannen min fungerer for øvrig helt fint på kjøkkenet. (Hvor han hører hjemme, ja, eller på soverommet eller i fengsel for seksuell trakassering.)

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:15.