Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye penger på deg selv?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mye bruker du på deg selv i uken?
Sånn ca 0,- Her er det bare familien som gjelder 7 7,37%
Under 250,- 37 38,95%
Under 500,- 21 22,11%
Under 750,- 8 8,42%
Under 1000,- 13 13,68%
Under 1250,- 3 3,16%
Under 1500,- 3 3,16%
Under 1750,- 0 0%
Under 2000,- 1 1,05%
Under 2250,- 0 0%
Under 2500,- 1 1,05%
Under 2750,- 0 0%
Under 3000,- 0 0%
Under 3250,- 0 0%
Mer enn 3250,- 1 1,05%
Deltakere: 95. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-09, 21:11   #1
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Hvor mye penger på deg selv?

Inspirert av en annen tråd lurer jeg på hvor mye penger du bruker på deg selv i uken? Da snakker jeg om ting bare til deg selv, som klær, mat/kaffe ute, aviser/blader på kiosken osv.

Sist redigert av Pia : 12-12-09 kl 21:43. Årsak: Fjernet henvisning til spesifikk tråd.
Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 21:23   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye penger på deg selv?

Tja ... Vi spiser vel som regel ute kanskje én gang i uka, da går det kanskje 150 kroner i snitt. Jeg drikker ikke kaffe, kjøper aldri løssalgsaviser og svært sjelden blader. Sjokoladepenger må vel også regnes med? I tillegg kommer klær, ja. Totalt 500 kroner i snitt, eller litt mer?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 21:38   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det varierer selvfølgelig mye fra uke til uke, men det kan fort bli ganske mye hvis man regner sammen ting som frisør, klær, bøker, hudpleieprodukter, sko, lunsj eller kaffe på kafe ... Aviser regner jeg ikke som bare til meg selv, og blader kjøper jeg nesten aldri.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 21:40   #4
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har ingen anelse om hvor mye jeg bruker på meg selv, et par-tre hundre kanskje, når jeg regner med klær, frisør og sånt. Vanskelig å si, for et frisørbesøk er for eksempel svindyrt, selv om det bare skjer en gang i halvåret.

Sist redigert av Miromurr : 12-12-09 kl 21:46.
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 21:57   #5
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer ikke å regne ut for uken, (OK, jeg gidder ikke) men jeg bruker jo en del på frisør, mellom 600-1000 (annenhver måned) og sikkert mellom 500\1000 på klær/sminke o.l i måneden. Et par ganger i mnd er jeg på kafè uten familien også, der går det vel også noen hundrelapper. Jeg bruker mer på meg selv enn det mannen gjør, men mest penger bruker vi selvfølgelig på familien.
Medlemskap på treningssenter er jo også bare for meg selv. Det koster 100,- i måneden.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 21:58   #6
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Her varierer det. Er sjeldent på kafe, og ikke kjøper jeg så mye ukeblader lengre. Før kjøpte jeg klær/sminke vær månede ca, ikke nå lengre. Blir litt snop og litt drikke når jeg er ute å triller. Vil tippe rundt 200 kr uka.

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 22:05   #7
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tok ca.1000,-pr.uke,men har egentlig ikke peiling.
Kjøper mye interiør,men det er jo ikke bare til meg da.
Klær,sko,hudpleie,frisør+++er ikke ting jeg kjøper hver uke,derfor tar jeg 1000,-som et gjennomsnitt på hva jeg bruker på meg selv pr.uke.

Gammel 12-12-09, 22:18   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ganske mye. :innrømmer ærlig: Jeg bruker mye på kaffe, kjapp lunch/middag/blodsukkerboost, spiser mye ute, er generelt mye ute med venner, og må titt og ofte kriseshoppe klær fordi jeg plutselig skal på noe jeg ikke visste da jeg dro hjemmefra om morgenen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 23:21   #9
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer an på hvordan man regner. Om jeg skal regne med mitt studielån, min fagforeningskontigent, mine klær, mine duppedingser og mine abonnement så blir de en del tusen i uken.

Om det er kun mine kafebesøk og mine lunsjpenger så blir det ikke så mye.

Gammel 12-12-09, 23:45   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke sjans i havet til å finne ut det. Jeg aner virkelig ikke. Jeg kjøper jo en del fordi bare jeg har lyst på det, men alt er jo ikke til meg. Jeg har for eksempel lett for å kjøpe stæsj til huset som er helt unødvendig og ikke hadde blitt kjøpt hvis jeg ikke gjorde det. Så blir det litt lunsjer på kafe med venninner, en del interiørblader, spesielt nå når vi "bygger" hus, frisør er ikke billig, klær i perioder, hudpleie, ting og tang og tja. Jeg aner virkelig ikke.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 00:02   #11
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, si det? Svarte ca 1000 kr i uka, men det varierer jo sterkt fra uke til uke. Og litt sånn som Esme sier mht hva man regner med.

Noen uker får jeg ikke gjort annet enn å studere og trene. Andre uker trenger jeg nye klær eller en tur til frisøren. I snitt blir det nok en lusentapp i uken vil jeg tro .

Gammel 13-12-09, 00:40   #12
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Alt for lite egentlig. Under 500 i mnd. tror jeg, på superego ting som klær, frisør og slikt?

Gammel 13-12-09, 01:17   #13
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En god del. Det baller fort på seg om man skal regne med alt av klær, sko, bøker, blader, hudpleie, frisør, medlemskap, billetter, kafé og hva-har-du til seg selv. Jeg stemte 1500.-

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 01:25   #14
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I snitt svarte jeg under 1000. Tror det stemmer ganske bra, faktisk. Langhåret slubb, så frisører tjener dårlig på meg, men jeg er god på impulskjøp - det være seg lunsj, kaffe, klær.

Gammel 13-12-09, 02:10   #15
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Vet ikke noe nøyaktig beløp, men det er svært lite. Jeg tjener kr null nå, og må be mannen om penger, så da prioriterer jeg innkjøp til hus og ungene.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 08:35   #16
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Rundt 250, vil jeg tro. De brukes i kantina på skolen. :liker ikke matpakker:

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 08:55   #17
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Svarte under 500, men kan nok hende jeg kryper over det.
Blir mest lunsj, og cafebesøk, men det varierer veldig. Også kjøpes det jo noe klær også, og da blir det jo fort mye mer. Men sånn til vanlig sååå...

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 09:16   #18
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg tar utgangspunkt i det som er litt luksus - klær og sånn - ikke at jeg har eget hus og dermed bruker en syk mengde penger på det.

Hvis man regner bare luksustingene så begrenser det seg ned til nesten ingenting. Noe skotøy en gang i mellom, en sjelden gang et plagg eller en tur til frisøren, litt rødvin eller litt garn. Men ikke på langt nær 250 nei. De fleste tenåringer har nok et betydelig høyere luksusforbruk enn meg.

Det rare er at jeg igrunnen har råd - det bare føles ikke som noe behov.

Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 09:20   #19
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

6 som har svart kr 0, hvordan får dere til det?
Jeg svarte under 1500 kr, for jeg regner med at jeg sikkert i snitt bruker godt over 1000 kr uka på meg selv. Noen ganger mye mindre, andre ganger mye mer.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 09:23   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Teflona - jeg svarte 250, men i lang tid kunne jeg fint svart 0. Det er mange som har det sånn. Da er man ikke til frisør, man kjøper ikke kaffe, man bruker de klærne man har fra før og aner ikke hvor nye skal kommer fra når disse er utslitt og man legger tankegang ned i hver eneste krone som brukes på noe som helst fordi en femmer er forskjellen mellom om man har en firstpricekneip de siste par dagene før lønn eller ikke.

Det er nok ikke bare jeg som har hatt det sånn en periode.
Heldigvis kommer man seg gjennom sånne perioder også.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:44.