|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
er grønn og fin.
|
![]() Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføreI tråden til Jessica om hvordan det ville gå om i ble uføre om 1 år var det mange som svarte at det ikke var noe problem siden partneren tjente bra nok.
![]() |
#2 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføreHæ? Hva mener du? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Livsnyter
|
![]() Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføreBeklager men med mitt livsmotto: "Hell ut de halvtomme glassene og nyt de halvfulle", så er jeg altfor optimistisk av natur til i det hele tatt greie å forestille meg en slik tilværelse. Men det måtte ha gått på et vis det som alt annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføreSvarte det vel der også, men for min del hadde det gått veldig lite bra. Jeg har bare en halv stilling i et lavtlønnsyrke, er for gammel til ung og ufør-ordninger og har en sykehistorikk som gjør at jeg er utelukket fra uføreforsikringer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføreDet hadde gått skikkelig dårlig for å være ærlig.Så jeg håper virkelig aldri det kommer til å skje.
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføreJeg er allerede enslig, så det ville gå til skauen slik jeg svarte i den andre tråden. :nekter å innse at denne tråden ikke var ment for enslige: |
![]() |
![]() |
#7 |
Originala
|
![]() Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføreBare det å være enslig hadde bydd på økonomiske utfordringer jeg ikke aner hvordan jeg skulle håndtert. Det er nesten så jeg ikke orker tenke på hvordan det hadde blitt om jeg i tillegg hadde gått kraftig ned i lønn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføreDette ble veldig pessimistisk synes jeg. Snakker om å tenke worst case liksom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføreÅ....så ikke ordet enslige...:kremt: |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføreVel, som jeg svarte i den andre, har jeg forsikring som i hovedsak skal kunne ta seg av det økonomsike. Det å bli ufør, der er det helseendringen jeg bekymrer meg mest for. Det å bli enslig, ja da er det nettopp tapet av min ektemann som bekymrer meg mer enn økonomien. Ja, jeg ville ikke klare å bo i dette huset med en inntekt, så hadde han forlatt meg, så måtte vi flytta til noe mindre. Ettersom det nok er minst like (lite) sannsynlig at han heller skulle dødd fra meg, er det forsikring inne i bildet der også, som sikrer at jeg og guttungen skulle kunne fortsette å bo i hjemmet vårt.
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføreHar blitt enslig, og med et nødskrik unngått å bli ufør. Det hadde gått bra økonomisk, siden jeg er i SPK. Jeg ville kunnet beholdt og au pairen men måtte solgt huset og kjøpt noe mindre |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Originala
|
![]() Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføre
Er det så usannsynlig, da? Hva om mannen din vil skilles og du får en alvorlig psykisk reaksjon? Det er ikke videre uvanlig. Eller dere bestemmer dere for å gå hver deres vei, og du blir syk etter det. Eller du blir syk/skadet og mannen din og deretter skilt. Både uførhet og skilsmisser er vanlig, så jeg anser det ikke som krisemaksimering og tenke tanken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Hey, for 1.5 år siden tenkte jeg det samme. Nå sitter jeg jaggu midt oppi det - gudskjelov uten at noen har dødd da men allikevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføreÅ bli enslig hadde vært en økonomisk fordel for meg, så for meg ville det gått bra.
![]() |
#15 |
Plutselig tilbake
![]() ![]() |
Blir jeg psykisk syk av skillsmisse så spørs det vel om jeg klarer å administrere livet og økonomien uavhengig av inntekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
XXX
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
![]() Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføreDet er skittøft!
![]() |
#18 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføreOm jeg hadde blitt både enslig og ufør hadde jeg fått det tøft, ja. Jeg hadde nok overlatt ungene til faren, solgt huset, funnet meg et lite krypinn, redusert forbruket til det minimale og håpt på det beste. Men før den tid hadde jeg nok satt meg godt inn i hva forsikringen min egentlig dekker. ( |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføreÅ bli enslig hadde gått greit økonomisk, om jeg hadde blitt 100 % ufør så hadde det jo blitt temmelig knipent økonomisk da, selv om jeg er temmelig godt forsikret. Det kommer også an på om mannen min og jeg var blitt skilt eller om han var død. I det første tilfelle så hadde han jo fortsatt delt på utgifter til barn, og i det siste tilfelle så har jeg forsikret ham så grundig at det hadde blitt lite gjeld igjen.
![]() |
#20 |
Plutselig tilbake
![]() ![]() |
Psykisk sykdom kan utspille seg på mange måter. Noen ganger arter det seg slik at den syke ikke klarer å håndtere praktiske ting i hverdagen. Ved alvorlig depresjon f.eks. Jeg tenkte at blir jeg så dårlig av psykisk sykdom at det fører til uførhet er det ikke sikkert at jeg klarer å håndtere praktiske og økonomiske ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|