|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføreJeg ville ikke tapt noe på å bli enslig, men klart en reduksjon ned til 66 % av nåværende lønn ville merkes. Noe stort problem ville det likevel neppe blitt, jeg er ganske god på å prioritere. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Originala
|
Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføre
Nei, det er jo ikke bare bare å gjøre noe med det. Jeg har et lavtlønnet yrke, men jeg føler fortsatt at jeg gjorde riktig utdanningsvalg da jeg valgte studie etter videregående. Jeg er ikke forsikret annet enn i KLP - og det betyr jo som kjent 66 % av nåværende inntekt ved uførhet, men så dyrt som pensjonsforsikring er, kan jeg ikke prioritere det. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføreJeg skulle klart meg. Det hadde selvsagt blitt kjipt og jeg måtte senket levestandarden flere hakk, kjøpt meg en mindre boilg osv. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Leser
|
Men du kan da umulig spørre enslige om hva som vil skje om de blir enslige og uføre? Det er jo som å spørre folk som har jobb om de prøver å få seg arbeide.
|
|
|
#46 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføreMan klarer seg, men...det er søren ta meg ikke særlig morsomt, især ikke om man skal forsørge ett eller flere barn i samme slengen, og uten å motta bidrag annet enn minstebidraget. Jeg er møkklei av dårlig økonomi. Nå har jeg fast jobb, om enn ikke 100% stilling og verden er gradvis i ferd med å endre seg, men føler fortsatt at forsørgerbyrden er stor, og kostbar. Den dagen barna har flytta kan jeg vel alltids klare å overleve på en uføretrygd. Det vil si at julegaver det får jeg ikke råd til. Ei heller ferieturer. Men ferieturer har jeg ikke råd til nå heller så det blir ikke noe savn. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføreDet hadde gått greit.
|
|
|
#48 |
|
can-jur
|
Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføreDet hadde faktisk gått lukt til helvete.
|
|
|
|
#49 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføreJeg hadde nok klart meg, men jeg hadde ikke klart å både ta meg av Poden, betjene lån og ta vare på meg selv, så jeg hadde nok måtte forandret litt på saker og ting.
|
|
|
#50 |
|
XXX
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Nei, ikke sant. Jeg hadde heller ikke det.
|
![]() |
|
|