Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføre

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-09, 22:42   #41
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføre

Jeg ville ikke tapt noe på å bli enslig, men klart en reduksjon ned til 66 % av nåværende lønn ville merkes. Noe stort problem ville det likevel neppe blitt, jeg er ganske god på å prioritere.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 00:01   #42
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ullvott, her.

Jeg klarer liksom ikke helt å se hvilke andre tiltak jeg kunne iverksatt

Nei, det er jo ikke bare bare å gjøre noe med det. Jeg har et lavtlønnet yrke, men jeg føler fortsatt at jeg gjorde riktig utdanningsvalg da jeg valgte studie etter videregående. Jeg er ikke forsikret annet enn i KLP - og det betyr jo som kjent 66 % av nåværende inntekt ved uførhet, men så dyrt som pensjonsforsikring er, kan jeg ikke prioritere det.
Verken mannen min eller jeg kunne ha sittet igjen med huset etter en skilsmisse, men om vi ved kjøp av bolig skulle ha satt en maksimalgrense beregnet ut fra inntekt tilsvarende 66 % av min lønn, hadde det neimen ikke blitt store krypinnet.

Det hadde blitt beintøft økonomisk om jeg hadde blitt enslig og selvsagt enda verre om jeg i tillegg ble ufør. Men jeg går ikke med på at jeg er naiv og fraskriver meg ansvar av den grunn.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 00:20   #43
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...........

Sist redigert av -ea- : 10-10-11 kl 20:12.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 00:34   #44
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg skulle klart meg. Det hadde selvsagt blitt kjipt og jeg måtte senket levestandarden flere hakk, kjøpt meg en mindre boilg osv.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 01:15   #45
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Det er nok ganske mange som ikke har en partner som bidrar. Med tanke på at det er endel enslige mennesker.

Men du kan da umulig spørre enslige om hva som vil skje om de blir enslige og uføre? Det er jo som å spørre folk som har jobb om de prøver å få seg arbeide.

Gammel 14-12-09, 01:16   #46
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Man klarer seg, men...det er søren ta meg ikke særlig morsomt, især ikke om man skal forsørge ett eller flere barn i samme slengen, og uten å motta bidrag annet enn minstebidraget. Jeg er møkklei av dårlig økonomi. Nå har jeg fast jobb, om enn ikke 100% stilling og verden er gradvis i ferd med å endre seg, men føler fortsatt at forsørgerbyrden er stor, og kostbar. Den dagen barna har flytta kan jeg vel alltids klare å overleve på en uføretrygd. Det vil si at julegaver det får jeg ikke råd til. Ei heller ferieturer. Men ferieturer har jeg ikke råd til nå heller så det blir ikke noe savn.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 10:48   #47
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hadde gått greit.
Jeg har fortsatt samme forsikring som i forrige tråd, og jeg tjener mer en mannen.
Spørs om jeg hadde giddet å beholde huset om jeg ble alene, dog.

Gammel 14-12-09, 12:56   #48
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hadde faktisk gått lukt til helvete.
Ufør eller ikke.
Jeg ville aldri greid å drive gården, langt mindre greid det økonomisk om mannen falt fra. Om jeg ble kastet ut ( som i skillsmisse) skulle nok jeg greid meg, værre med han som kastet meg ut

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 13:04   #49
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde nok klart meg, men jeg hadde ikke klart å både ta meg av Poden, betjene lån og ta vare på meg selv, så jeg hadde nok måtte forandret litt på saker og ting.
Jeg har ikke råd til de forsikringene som kan hjelpe meg om slike ting skulle skje i framtiden.

Gammel 14-12-09, 13:09   #50
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg har ikke råd til de forsikringene som kan hjelpe meg om slike ting skulle skje i framtiden.

Nei, ikke sant. Jeg hadde heller ikke det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:51.