|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Drømmer
|
Hva serverer dere til middagsgjester i julen?Vi får en del gjester til middag i romjulen, så jeg trenger litt tips til hva vi skal servere. Sist redigert av Chablis : 18-12-09 kl 17:19. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva serverer dere til middagsgjester i julen?Vi skal ha gjester en av romjulsdagene.Skal servere kalkun. Mulig vi får gjester en dag til, da koker vi i såfall kjøttsuppe og har gode rundstykker til. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva serverer dere til middagsgjester i julen?I år skal vi ha juleselskapet, og serverer da pinnekjøtt. Hvis vi skulle ha servert middag i romjulen ville vi nok gått for kalkun. Godt og ikke fullt så usunt. Det finnes fantasktiske kalkuntråder her på FP.
|
|
|
|
#4 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hva serverer dere til middagsgjester i julen?Vi har gjester på julaften. 1.juledag spiser vi rype, 2.juledag har vi kveite. 3.juledag blir det kalkun.
|
|
|
#5 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva serverer dere til middagsgjester i julen?Vi skal ha gjester 2 juledag og serverer da kveite. Vi skal også ha vårt faste gravlaksparty i romjulen. Nyttårsaften blir det kalkun. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Hva serverer dere til middagsgjester i julen?Vanligvis har vi pinnekjøtt på julaften. Andre julemiddager vi har er kalkun, ribbe, torsk, rype eller elg. Ikke sikkert vi spiser dette hver jul, kommer litt an på hvor vi er. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva serverer dere til middagsgjester i julen?Vi har brukt å ha svigers / foreldre her en dag i romjula, og har servert vilt. Rype for to år siden og orrfugl forrige jul. Litt usikker på om det blir fugl eller hjort i år. Det ligger også et lammelår i frysen, som kan bli aktuelt hvis det kommer folk. Nyttårsaften blir det pinnekjøtt, men jeg vet ikke om det blir flere enn oss her da.
|
|
|
|
#9 |
|
Det er bare en fase
Sv: Hva serverer dere til middagsgjester i julen?Jeg står for maten 1. juledag. I første omgang skulle vi også stille med hus, og vi har svært begrenset med plass. Dermed har jeg lagt opp til et slags koldtbord, med kalkunfilet, julesylte, gode pølser, gode karbonader, salater, fletteloff og godt tilbehør. Håper det faller i smak, det bryter med mange års kalkuntradisjon. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva serverer dere til middagsgjester i julen?Vi har middagsgjester på julaften. Da serverer vi kalkun. Er ikke sikker på forrett/dessert enda. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hva serverer dere til middagsgjester i julen?Vi skal ha julaften her i år, og da serverer jeg pinnekjøtt med masse godt tilbehør. 1. juledag spiser vi hos svigers og da pleier det alltid å være kokt laks med rømmesalat og diverse. Snadder.
|
|
|
#12 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva serverer dere til middagsgjester i julen?Lillejulaften er det sossiser, hjemmelaget potetstappe or rosenkål
|
|
|
#15 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Sv: Hva serverer dere til middagsgjester i julen?Mamma og pappa skal være her på julaften. Da blir det svineribbe og pinnekjøtt.
|
|
|
#16 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva serverer dere til middagsgjester i julen?Lillejulaften - Risengrynsgrøt
|
|
|
#17 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva serverer dere til middagsgjester i julen?Vi har gjester på julaften og da serverer vi ribbe
|
|
|
#19 |
|
Tja...
Sv: Hva serverer dere til middagsgjester i julen?Vi spiser risengrynsgrøt på lille julaften,
|
|
|
|
#20 |
|
Musk
Sv: Hva serverer dere til middagsgjester i julen?Tysk julemiddag med gaas eller and kan anbefales. Mer smak (men ogsaa mer fett) enn kalkun. Tilbehör: Knödel, rödkaal, cranberries, selleripure, rosenkaal... Og saus, saaklart. Nydelig mat. |
|
|
|
![]() |
|
|