Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Begynner du å få julestemning nå?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-09, 00:11   #1
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Begynner du å få julestemning nå?

Må innrømme at jeg ikke har noe særlig julestemning i år altså. Til tross for hvit jul (så langt), julemusikk og julefilmer.

Lurer på hva som skal til.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 00:12   #2
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Begynner du å få julestemning nå?

Jada. Det lukter grønnsåpe og vi spiller julemusikk.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 00:14   #3
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Julestemningen er på topp. I dag har jeg tilogmed bakt kakene med det unevnelige navnet.

Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 00:25   #4
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

I dag kom julestemningen for fullt her. Spisebordet er fylt opp med innpakkingspapir, jeg har pakket inn et par pakker, julemusikken spiller jevnt og trutt, ørtenhundreogsøttogfjørti lys brenner rundt i stua og lukta av røkelse ligger tykt rundt meg der jeg sitter i sofaen og slapper av og strikker. Herlig!

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 00:36   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Overhodet ikke. Jeg er ikke sikker på hva julestemning er, for å være ærlig.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 03:26   #6
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg var i julestemning jeg, så kom juletreet i går og det brast fullstendig. Nå er treet ute, og det er håp for at det kommr seg.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 08:01   #7
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke så veldig nå for tiden, farfaren min døde sist uke, så det blir en spesiell jul i år.

Gammel 21-12-09, 08:18   #8
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Tja, har hatt noen glimt av julestemning, men jeg tror neppe den dukker opp for alvor (hvis den i det hele tatt gjør det) før onsdagens arbeidsøkt er over.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 09:01   #9
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke foreløpig... Men det kommer vel sammen med grønnsåpelukta i morgen, tenker jeg.

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 09:19   #10
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Håper den kommer mer i dag, planer om å vaske hus med julemusikk på full guffe, det pleier hjelpe

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 09:22   #11
Guava

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja! Fredag kveld stod jeg med ett kor + en stor gjeng sangere i ryggen + orgel og ett kor framom meg mens vi sang "Deilig er jorden". Sangen kom fra alle sider. Det var fantastisk og det satte julestemningen i meg. Nå er jeg helt i julemodus!

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 09:27   #12
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja! Gårdagen ble brukt til besøk på kirkegården (mine besteforeldre og oldeforeldres grav) og middag sammen med svigerinne og mannen hennes samt pynting av rommene til jentene. På kvelden var vi på julekonsert i domkirka og da kjente jeg at den gode julefølelsen virkelig kom sigende Iskald, knitrende snø når vi kom ut fra kirka og kakao med krem hjemme etterpå. Jeg gleder meg til jul!

Gammel 21-12-09, 09:32   #13
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Det kommer seg.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 09:39   #14
Mira

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Jeg begynnte å få julestemning, men storesøster fikk omgangssyken inatt.
Det satte en liten demper på julestemninga.

Ikke kommer jeg meg ut for å handle alle gavene heller.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 10:09   #15
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

JA!
Med skikkelig julepyntet hus, rent og ryddig er det også(ikke at det har så mye med julestemning å gjøre).
Kaldt og snø utenfor vinduet, kan man ønske mer???

På lørdag var jeg alene hjemme, lagde julekaker, tent masse lys, pyntet juletreet
og Home alone på tv'n, DA kjente jeg virkelig julestemningen komme

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 10:11   #16
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Pepperkakehuset står og venter på pynting, så det begynner å nærme seg.

Etter noe møtevirksomhet i dag må vi få gått over gulv og tepper som ikke ser ut etter hund i huset, få ryddet og shinet, så blir det huspynting (selv om huset nok er finere uten pynt...

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 10:52   #17
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mira, her.

Jeg begynnte å få julestemning, men storesøster fikk omgangssyken inatt.
Det satte en liten demper på julestemninga.

Det gjør gjerne det. Storesøster her fikk det tirsdag forrige uke.
God bedring til pia di. Det er jo gjerne fort gjordt.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 10:58   #18
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Hadde julestemning lørdag, men så fikk jeg feber i går og ligger her på sofaen og hoster og snufser og knasker paracet. Det var den julestemninga. Gikk glipp av årets julestemningboost på folkemuseet i går, og skolegudstjenesten som for meg virkelig er startskuddet på jula, i dag.

Men, den kommer nok snikende igjen. Seinest når jeg kommer hjem til mamma lillejulaften, tenker jeg. Må bare bli frisk først.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 10:59   #19
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Tja, as good as it gets.

Eg er ikkje glad i jula, men no er eg nøgd med at me er ferdige med julegåver, peparkakehus og baking. Eg gjer ein innsats for å ikkje gi barna ei like nevrotisk innstilling til jula som eg har. Dei gjennomskuar meg sikkert om nokre år, men da er dei store nok til at me kan overtale dei til å reise utenlands i jule- og nyttårshøgtida.

Gammel 21-12-09, 11:01   #20
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg får noen små stikk av julestemning når jeg hører julesanger, ser julefilmer eller når jeg baker og kjenner lukt av grønnsåpe i huset. Men den gode, gamle julestemningen klarer jeg ikke finne igjen - har ikke hatt den på mange, mange år. Kjenner meg veldig igjen i sangen "Desemberbarn" med Kari Bremnes: Desemberbarn æ leite ætter dæ - e du tatt av våren som de andre? Skal æ ikkje juble når det sner, skal æ ikkje rope på dæ mer?.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:22.