Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Har du julepynt som betyr ekstra mye for deg?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-09, 14:09   #1
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Har du julepynt som betyr ekstra mye for deg?

Holder på å sette fram julepynten nå, og kom til ei nissedukke som nesten får meg på gråten hvert år. Den betyr så utrolig mye for meg, og det blir ikke jul uten henne i stua.

Like før jul en gang da jeg var liten, var pappa på en rivejobb (han er maskinentrepenør) og ved middagsbordet fortalte han at han fra gravemaskinen hadde sett ei nissedukke i haugen av rivingsmaterialer. Jeg var av den lettrørte typen allerede som barn, og begynte å snufse og syns synd i nissedukka som måtte ligge der. Så etter middag kjørte vi til pappa sin jobb og begynte å lete. Og endelig etter en stund fant vi henne

Hun var skitten og uten skjørt, men mamma vasket henne og sydde nytt skjørt, og en annen jul fikk hun seg også ektemann i form at en nissegubbe i samme "stil" som henne selv. Nå skal nisseparet få sitte på hedersplass i stua mi når jeg nå fortsetter å pynte til jul

God jul alle sammen!

Gammel 22-12-09, 15:27   #2
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du julepynt som betyr ekstra mye deg?

Åh ja, jeg har mye julepynt som er "viktig" for meg.

En gipsnisse som M har malt engang. Helt rød. Den har fast plass i kjøkkenvinduet.

Nissen, snømannen og elgen som min venninne har laget, de har fast plass på peisen på kjøkkenet.

Ungenes julekuler fra 2003 og 2001 som henges på juletreet.

Den stygge nissen og dådyret som vi hadde hjemme da jeg var liten.

Halmhjertene mine som henger i terrassedøren, Holmegaard flaskene, isoporsnømannen med gul flosshatt, ski og pandaøyner(som M laget i barnehagen), julekurvene som jeg har flettet selv, med engler og bjeller på ...

I det hele tatt er det mange ting som er viktig og som betyr jul for meg.

Gammel 22-12-09, 15:33   #3
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har jeg, opptill flere.
Jeg har en gammel, ultrastygg nisse som har fulgt meg siden barndommen. Jeg var den eneste i familien som var betatt at denne, som alltid sto i vinduskarmen. Det er like gøy hvert år jeg trasser den frem i vinduet vårt. Pappa har vært død i mange år nå og den minner meg om julene sammen med han.

Jeg har også endel juletrepynt som vi har fått til minne om vår traumatiske jul for fire år siden og det er både rørende og sårt å finne frem.

Gammel 22-12-09, 15:45   #4
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Ja, det har jeg.

Gammel 22-12-09, 15:54   #5
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du julepynt som betyr ekstra mye for deg?

En nisse som fikk asyl her fordi mor satte den ute og den ble våt. Den er rundt 100år gammel og har postsekk. Nå som mor er borte er den virkelig min.

Jeg har også en skikkelig 70 talls nisse med plastansikt. Ikke akkurat vakker men jeg fikk den som liten. Ellers er det mye Mazungen ha laget og mors "kuler" som hun hadde i barndomshjemmet mitt. Klaser med glasskuler, der noen er knuste, men de er veldi spesielle. Dukker vel opp flere minner ettersom pynten kommer frem.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 17:19   #6
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Ja det har jeg.

oden laget 2 kjempefine kongler med maling og glitter på for 2 år siden, de skal henge på juletreet hvert år.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 17:36   #7
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Willow Tree julekrybben fikk jeg i oppmuntringsgave av en venninne, en jul der alltid var veldig tøft.

Og to små engler på treet symboliserer et vennskap.

Gammel 22-12-09, 19:02   #8
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nissen min, som jeg fikk da jeg var liten.
Engelen, som skal henge i juletreet, som jeg fikk min første jul av mormor og morfar -sliten, men like nydelig!

Jeg er generelt sentimental, og kan knytte meg til gråstein, så listen kunne vært veldig mye lengre ...

Gammel 22-12-09, 19:08   #9
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja jeg har mange ting som betyr noe for meg. Ett håndmalt glasshjerte som jeg har fått av ei vennine, nydelige, skjøre glassfugler som er kjøpt på julemarkedet på Liseberg. Blanke, sølvskinnende klokker som min mor har gitt meg og selvsagt nydelige hjemmelagede kuler og hjerter som unga har laget.

Jeg glemte helt min nydelige engel som er kjøpt i Warsawa. I en aldeles overdådig pyntet juleutstilling stod den skjønneste engel du kan tenke deg.. den måtte bare bli med meg hjem..

Sist redigert av livit : 22-12-09 kl 20:53.
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 19:09   #10
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Mye av pynten er spesiell, men særlig en liten porselensengel med gult hår, hvit kjole og gullhår. Jeg fikk den av ei venninne til jul da jeg var 8-9 år, og den hang alltid høyt oppe i juletreet vårt heime. Det har den fortsatt med etter at jeg flytta og fikk eget juletre.

Gammel 22-12-09, 19:17   #11
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en del knuselig juletrepynt etter oldeforeldrene mine som jeg er veldig glad i.

Gammel 22-12-09, 19:59   #12
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Det er veldig lite av julepynten min som ikke er erstattelig enda.

Men en liten engel jeg kjøpte etter jul i fjor kommer til å henge på treet her hvert år til minne om B.

Sist redigert av Mjau : 31-05-12 kl 00:06.
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 20:11   #13
Arktis
Har kontroll

Arktis sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Jeg hadde endel gamle, fine juletrekuler, helt til katta velta treet

Gammel 22-12-09, 20:34   #14
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

En dorullnisse laget av et barn som betydde svært mye for meg i min første jobb, og julekuler til treet fra min tante og onkels første jul sammen på 50-tallet.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 23:32   #15
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har en liten fugl som sitter høyt oppe på treet. Jeg fikk den av min mormor da jeg var liten fordi jeg synes det var den vakreste pynten hun hadde og jeg hadde lyst å ha den med meg da vi flyttet lang unna henne.

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 23:43   #16
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nesten all pynten på juletreet vårt har storebror og jeg laget sammen. Vi puslet mye med sånt den julen jeg ventet lillebror og ikke orket å løpe rundt.

Den betyr enormt for meg. Ellers alt som ungene har laget. Det er skattene mine.

Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 23:52   #17
Skvetten
Passiv

Standard

Ja, minnene mine fra barndommens glade dager før mamma døde ligger i den. De andre gode minnene fra andre epoker i livet likeså. Det er en juletrepynt for hvert år siden jeg flyttet hjemmefra som sekstenåring. En liten gyngehest i tre med messingplate hvor datoen da Plutte ble født, en for da livet falt i grus, en som jeg fikk fra min store kjærlighet den første julen vi var kjærester. Det er så mange minner i den lille esken med pynt. Ingen hjemmelaget pynt av dorullnisser men en liten dompapp er det der, som Plutte laget i første klasse. En vakker dag skal jeg ta frem den pynten igjen, det blir bare ikke i år. I år skal jeg kjøpe nok en pynt, men jeg skal også kjøpe en til Plutte som har blitt voksen og har flyttet ut.

Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 00:13   #18
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke så mye av det enda, men på mine foreldres juletre henger det hvert år en grønn og gullfarget julekurv jeg laget med mamma da jeg var 4-5 år, og den husker jeg veldig godt
Også har de 3 hvite porselensengler på julebordet - og kun da - som jeg alltid helt siden jeg var liten har syntes var så pene

Nå lurer jeg litt på hva lillegutts juleminner kommer til å bli - hvilke ting som setter seg hos han av det vi har her hjemme hos oss.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 00:24   #19
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en 5 engler som pleide å henge på mine besteforeldres juletre, de er laget av hår og jeg syntes de var veldig fine da jeg var liten. Synes fremdeles det Da boet deres skulle fordeles etter at de gikk bort så ba jeg om å få dem. Hver gang jeg tar dem fram så tenker jeg på besteforeldrene mine. Har også en nissegutt og en nissejente som broren min lagde til meg. De henger jeg alltid opp

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 00:31   #20
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mammas rosa bjeller, som er uhorvelig lite pene og kræsjer med alt annet på treet. Mimrestund når vi pyntet treet i kveld

Ellers har jeg en sau jeg har likt siden den kom på treet for 9 år siden. Selv om den nå ikke har samme betydning, vil den likevel aldri bli glemt.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:17.