|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du julepynt som betyr ekstra mye for deg?Holder på å sette fram julepynten nå, og kom til ei nissedukke som nesten får meg på gråten hvert år. Den betyr så utrolig mye for meg, og det blir ikke jul uten henne i stua.
|
|
|
|
#2 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du julepynt som betyr ekstra mye deg?Åh ja, jeg har mye julepynt som er "viktig" for meg.
|
|
|
#3 |
|
ctrl+z
|
Sv: Har du julepynt som betyr ekstra mye deg?Det har jeg, opptill flere.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Har du julepynt som betyr ekstra mye deg?Ja, det har jeg.
|
|
|
#5 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Har du julepynt som betyr ekstra mye for deg?En nisse som fikk asyl her fordi mor satte den ute og den ble våt. Den er rundt 100år gammel og har postsekk. Nå som mor er borte er den virkelig min. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Har du julepynt som betyr ekstra mye for deg?Willow Tree julekrybben fikk jeg i oppmuntringsgave av en venninne, en jul der alltid var veldig tøft.
|
|
|
|
#8 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Har du julepynt som betyr ekstra mye for deg?Nissen min, som jeg fikk da jeg var liten.
|
|
|
#9 |
|
Duracell
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Sv: Har du julepynt som betyr ekstra mye for deg?Ja jeg har mange ting som betyr noe for meg. Ett håndmalt glasshjerte som jeg har fått av ei vennine, nydelige, skjøre glassfugler som er kjøpt på julemarkedet på Liseberg. Blanke, sølvskinnende klokker som min mor har gitt meg og selvsagt nydelige hjemmelagede kuler og hjerter som unga har laget.
Kos fra livit med to skjønninger - Gutt 2000 Jente 2003 Sist redigert av livit : 22-12-09 kl 20:53. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du julepynt som betyr ekstra mye for deg?Mye av pynten er spesiell, men særlig en liten porselensengel med gult hår, hvit kjole og gullhår. Jeg fikk den av ei venninne til jul da jeg var 8-9 år, og den hang alltid høyt oppe i juletreet vårt heime. Det har den fortsatt med etter at jeg flytta og fikk eget juletre.
|
|
|
#12 |
|
Curlingkone
|
Sv: Har du julepynt som betyr ekstra mye for deg?Det er veldig lite av julepynten min som ikke er erstattelig enda.
Mjau maler videre... Sist redigert av Mjau : 31-05-12 kl 00:06. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Har kontroll
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du julepynt som betyr ekstra mye for deg?Jeg hadde endel gamle, fine juletrekuler, helt til katta velta treet
|
|
|
|
#14 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Har du julepynt som betyr ekstra mye for deg?En dorullnisse laget av et barn som betydde svært mye for meg i min første jobb, og julekuler til treet fra min tante og onkels første jul sammen på 50-tallet. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Kor e alle helter hen?
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du julepynt som betyr ekstra mye for deg?Jeg har en liten fugl som sitter høyt oppe på treet. Jeg fikk den av min mormor da jeg var liten fordi jeg synes det var den vakreste pynten hun hadde og jeg hadde lyst å ha den med meg da vi flyttet lang unna henne. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: Har du julepynt som betyr ekstra mye for deg?Nesten all pynten på juletreet vårt har storebror og jeg laget sammen. Vi puslet mye med sånt den julen jeg ventet lillebror og ikke orket å løpe rundt. |
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Har du julepynt som betyr ekstra mye for deg?Ja, minnene mine fra barndommens glade dager før mamma døde ligger i den. De andre gode minnene fra andre epoker i livet likeså. Det er en juletrepynt for hvert år siden jeg flyttet hjemmefra som sekstenåring. En liten gyngehest i tre med messingplate hvor datoen da Plutte ble født, en for da livet falt i grus, en som jeg fikk fra min store kjærlighet den første julen vi var kjærester. Det er så mange minner i den lille esken med pynt. Ingen hjemmelaget pynt av dorullnisser men en liten dompapp er det der, som Plutte laget i første klasse. En vakker dag skal jeg ta frem den pynten igjen, det blir bare ikke i år. I år skal jeg kjøpe nok en pynt, men jeg skal også kjøpe en til Plutte som har blitt voksen og har flyttet ut. |
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Har du julepynt som betyr ekstra mye for deg?Jeg har ikke så mye av det enda, men på mine foreldres juletre henger det hvert år en grønn og gullfarget julekurv jeg laget med mamma da jeg var 4-5 år, og den husker jeg veldig godt |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Har du julepynt som betyr ekstra mye for deg?Jeg har en 5 engler som pleide å henge på mine besteforeldres juletre, de er laget av hår og jeg syntes de var veldig fine da jeg var liten. Synes fremdeles det
|
|
|
#20 |
|
Einsam
|
Sv: Har du julepynt som betyr ekstra mye for deg?Mammas rosa bjeller, som er uhorvelig lite pene og kræsjer med alt annet på treet. Mimrestund når vi pyntet treet i kveld |
|
|
|
![]() |
|
|