Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spin-off: "Re-gifter" dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-09, 23:39   #1
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Spin-off: "Re-gifter" dere?

Spin-off fra bytting av julegaver-tråden: Hender det at dere re-gifter? Altså at dere legger til side noe dere har fått og gir det videre ved en senere anledning?

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 23:40   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?

Det har jeg aldri gjort.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 23:40   #3
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det har jeg ikke gjort hittil, i alle fall.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 23:41   #4
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja! Du aner ikke hvor mange runder popcornpuslespillet gikk i familien før jeg endelig kastet det da jeg fikk det tilbake for 3. gang. (Jeg tror jeg var den som kjøpte det i første omgang, men jeg husker faktisk ikke helt lengre. )

Ut over det - nix.

Gammel 25-12-09, 23:46   #5
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Ja! Du aner ikke hvor mange runder popcornpuslespillet gikk i familien før jeg endelig kastet det da jeg fikk det tilbake for 3. gang. (Jeg tror jeg var den som kjøpte det i første omgang, men jeg husker faktisk ikke helt lengre. )

Ut over det - nix.

Nei har aldri gitt noe videre som jeg har fått.

Gammel 25-12-09, 23:47   #6
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har gjort det noen ganger, må jeg innrømme. Men bare med pene ting som jeg kunne tenkt meg å kjøpe til mottaker uansett, altså! I fjor fikk vi for eksempel to stykk inne- og utetermometer-dingser til jul. Svoger fikk den ene til bursdagen sin i januar og ble strålende fornøyd.

Gammel 25-12-09, 23:48   #7
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har gjort det en gang. De minste jentene mine var bedt i bursdag, og jeg hadde ikke hatt tid til å kjøpe gave. Da ga jeg bort en gave de hadde fått til sin bursdag som jeg ikke hadde fått byttet (fordi jeg ikke fant ut hvor den var kjøpt, og de fikk 3 like i gave...)

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 23:51   #8
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Det har hendt; det er riktignok langt fra ofte, men det har forekommet at vi har fått noe vi f.eks har fra før, og som ikke kan byttes fordi det er kjøpt utenlands el.l. Da har vi gitt det videre til noen som trenger/ønsker seg det. Synes det bare er greit jeg, bedre at ting kommer til sin rett, enn at det støver ned eller kastes!

Gammel 25-12-09, 23:51   #9
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Ikke enda, men jeg har vurdert det. Ser ingen problemer i det om det er ting man har fra før eller virkelig ikke kan bruke.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 23:52   #10
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, men jeg lar folk arve. Altså at de vet det er noe jeg har fått og som jeg ikke vil ha, men de vil ha det likevel. Gir ikke ting videre som gave, det er jo helt på trynet.

Gammel 25-12-09, 23:55   #11
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Nei! Hvorfor i alle dager skulle vi gjøre det?

Gammel 25-12-09, 23:55   #12
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Gir ikke ting videre som gave, det er jo helt på trynet.

Hvorfor synes du det, egentlig? Jeg vet at det er den gjengse oppfatning (har jeg inntrykk av i allfall), og det er jo en grunn til at jeg har latt som ingenting de gangene jeg har re-giftet. Men jeg vet egentlig ikke hvorfor det skal være noe dårligere med en fin ubrukt ting som opprinnelig ble gitt til meg, enn en fin, ubrukt ting som jeg har handlet selv.

Gammel 25-12-09, 23:59   #13
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Problemet med re-gifting for min del, er egentlig bare at jeg sikkert hadde klart å gi bort det jeg hadde fått til den jeg hadde fått det av, eller til en som hadde sett at jeg hadde fått det... DET hadde vært litt flaut. Ellers bryr jeg meg vel katta om ting jeg får er noe folk har kjøpt selv eller fått selv.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 23:59   #14
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Hvorfor synes du det, egentlig? Jeg vet at det er den gjengse oppfatning (har jeg inntrykk av i allfall), og det er jo en grunn til at jeg har latt som ingenting de gangene jeg har re-giftet. Men jeg vet egentlig ikke hvorfor det skal være noe dårligere med en fin ubrukt ting som opprinnelig ble gitt til meg, enn en fin, ubrukt ting som jeg har handlet selv.

Hvorfor? Ja, si det. Den er ikke enkel å forklare. Men en gave er en gave. Arving er arving. Det er dårlig moral å fake en gave. Tror man at noen vil bli glad for en ting man har, så gir man den til dem, uavhengig av anledning. Og re-gifting bare for å bli kvitt søppel er jo enda mer på trynet. Snakk om oppførsel som ligner en treåring som vil bytte den tygde tyggisen sin med en ny.

Gammel 26-12-09, 00:00   #15
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Har ikke gjort det ennå. Skal prøve å få byttet ett av spillene ungene fikk til jul (fikk to like) hvis jeg ikke får byttet det så kommer det nok til å gå videre som gave ja

Gammel 26-12-09, 00:00   #16
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Hvorfor? Ja, si det. Den er ikke enkel å forklare. Men en gave er en gave. Arving er arving. Det er dårlig moral å fake en gave. Tror man at noen vil bli glad for en ting man har, så gir man den til dem, uavhengig av anledning. Og re-gifting bare for å bli kvitt søppel er jo enda mer på trynet. Snakk om oppførsel som ligner en treåring som vil bytte den tygde tyggisen sin med en ny.

Jeg er med Sitron på denne.

Gammel 26-12-09, 00:01   #17
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det kan jeg godt finne på å gjøre. Hvis barna til jul får et klesplagg som er fint, men for smått for eksempel, kan det gis videre til noen som har bursdag rett etterpå og som er litt mindre. Eller nå som jeg har fått en bok og en lydbok jeg har fra før og som jeg synes er bra, kan jeg godt gi dem videre istedenfor å bytte dem og kjøpe noe annet som gave. Det jeg ikke gjør er å prakke håpløse gavetilfeller på nye ofre.

Gammel 26-12-09, 00:02   #18
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Nei, det har jeg ikke gjort Ikke ennå iallefall

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 00:03   #19
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For å bli kvitt søppel er det selvfølgelig ikke bra, men man faker da ikke en gave selv om man ikke har kjøpt den igår? Jeg har alltid et lite gavelager med bursdagsgaveemner til barn da bursdager alltid kommer litt brått på. Jeg plukker fra det lageret den gaven jeg tror passer best til det barnet som har bursdag. Om gaven er kjøpt inn av meg til lageret mitt eller om den er resirkulert julegave som mine barn hadde fra før spiller vel ingen rolle for det barnet som får gaven så lenge gaven passer og er av god kvalitet?

Gammel 26-12-09, 00:05   #20
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Gavelager er ikke det samme. Da har du kjøpt inn ting som du vet kan komme til nytte. DU har gjort det, ikke andre. At man lar andre gjøre jobben for seg er dårlig. Arving er gratis, gaver koster tid og/eller penger.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:19.