Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan holde liv i asalea når vi reiser vekk?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-09, 22:23   #1
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvordan holde liv i asalea når vi reiser vekk?

Jeg har knapt antydning til grønne fingre, men har klart å holde den hvite asaleaen jeg kjøpte før jul både levende og blomstrende Nå skal vi reise vekk i noen dager. Hva gjør jeg for at den skal leve mens vi er borte? (Jeg fikk en på jobb før jul som fikk vann fredag ettermiddag og var vissen mandag morgen...)

Gammel 27-12-09, 23:31   #2
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan holde liv i asalea når vi reiser vekk?

Jeg pleier å legge en bit med oasis under blomsten i potta, og fylle vann opp til der potta står. Da har den litt å drikke mens dere er borte. Dess høyere bit, dess mer vann får du plass til. Du kan også gjøre det samme i oppvaskkummen. Fylle kummen med noen cm med vann, og sette blomsten i plastpotta på oasis i kummen. Sørg for at vannet ikke rekker helt opp til potta, da drikker den bare det den trenger for ikke å tørke.

Gammel 27-12-09, 23:32   #3
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Lån den bort til en nabo med grønne fingre.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 23:54   #4
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Oasis-tipset er fint. Ellers får man også kjøpt "innlegg" til å legge i pottene til slike tilfeller på plantasjen osv.

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:44.