Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg må finne min motivasjon for å slutte å røyke

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-09, 22:54   #161
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg må finne min motivasjon for å slutte å røyke

Jeg leste boken. Ferdig business. Fri kvinne!! Syvende år på rad.
You can to it!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 22:55   #162
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg tror ikke jeg kan være fast festrøyker. Eller fast Nå-drikker-jeg-øl-så-nå-kan-jeg-røyke-røyker.
Da er jeg rett og slett en røyker. Så jeg har ikke noe plan eller ønske om å ha en regel for meg selv som sier "når du drikker alkohol kan du ta deg en røyk". Det funker ikke.

Gammel 07-12-09, 22:57   #163
Left
Passiv

Standard

Den beste regelen er "Jeg er sjefen, og gidder ikke la meg styre av en giftpinne, som får meg til å se grå og fæl ut, og stinke som en dass" Det er regelen sin det!

Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 22:59   #164
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Den beste regelen er "Jeg er sjefen, og gidder ikke la meg styre av en giftpinne, som får meg til å se grå og fæl ut, og stinke som en dass" Det er regelen sin det!

Yes! Jeg tror jeg skal lage en button som sier det.

Gammel 07-12-09, 23:00   #165
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Høres veldig fornuftig ut. Og jo mer du tyter om dette her, jo mindre får du lyst på røyk. Så denne tråden må du bare la bli lang.
Til slutt så kommer du på hvor utrolig vond den første røyken smakte (den aller første) og da har du ikke lyst på en til! Genialt!! For da skjønner du at det er nikotinavhengigheten (nikotintrollet) som tenker og ikke deg.
Jeg husker enda Mandarinen i en mørk undergang i 13 årsalderen, aller første røyk. Den var IKKE god. Og røyken er jo den samme i dag som da. Bare at man har blitt nikotinavhengig på veien. Noe å tenke på?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 23:04   #166
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg sluttet aldri å røyke, jeg bare utsatte den. Utsatte den til etter frokost, men jeg klarer å vente til etter lunsj, til etter jeg hadde ryddet, til etter middag for da smaker den ekstra godt, skal bare ta av bordet først, kan vente til i kveld for da sover jeg godt, men nå har jeg holdt meg en hel dag, jeg kan vente til i morra, da kan jeg ta en med god samvittighet. Så påan igjen. Jeg har utsatt å røyke i mange år nå.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 23:18   #167
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Jeg sluttet aldri å røyke, jeg bare utsatte den. Utsatte den til etter frokost, men jeg klarer å vente til etter lunsj, til etter jeg hadde ryddet, til etter middag for da smaker den ekstra godt, skal bare ta av bordet først, kan vente til i kveld for da sover jeg godt, men nå har jeg holdt meg en hel dag, jeg kan vente til i morra, da kan jeg ta en med god samvittighet. Så påan igjen. Jeg har utsatt å røyke i mange år nå.

Egentlig er det litt sånn jeg tenker , tror jeg.
"Hvis jeg vil, så er det bare å ta en røyk. Det er jeg som bestemmer. Hvis jeg ikke har lyst på en røyk nå, så tar jeg den ikke. Jeg har ikke sluttet, jeg har bare bestemt meg for å ikke røyke de røykene jeg ikke har lyst på"

Også skal jeg lese ferdig den boken altså. Jeg må bare prioritere den...

Gammel 08-12-09, 01:11   #168
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Urk.

Gammel 08-12-09, 10:27   #169
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Utsette det, ja!!!! Det er jo akkurat det jeg gjør. Jeg utsetter den. Nå har jeg utsatt den et par måneder. Tror faktisk det begynner å nærme seg tre. Jeg har glemt når jeg røyka sist. Siden jeg ikke har røyk så må jeg jo utsette den.

Men jeg kjenner at stress er en dårlig faktor. Jeg får lyst til å bytte røyken med noe annet, en sjokolade... og det går jo heller ikke. Siden jeg har diabetes kan jeg ikke spise sjokolade, og ikke røyke... Jeg kan drikke kaffe!!!!

Syns du er flink jeg Kirsebær. Sprekk nja... uttesting av grad av avhengighet. Test bestått. Ikke så veldig avhengig nei.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 10:55   #170
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Urk.

Noe sier meg at du uansett aldri vil stå på døra mi og ølkomanderer meg, så jeg mistet liksom litt Mausermotivasjonen.

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Syns du er flink jeg Kirsebær. Sprekk nja... uttesting av grad av avhengighet. Test bestått. Ikke så veldig avhengig nei.

Thank you

Og ikke har jeg noen trang til å erstatte røyken med noe annet heller.

Men jeg kjenner at når telefonen ringer på kvelden og når det er grublerier og følerier på gang så har jeg også veldig lyst på røyk.

Gammel 08-12-09, 11:12   #171
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bra jobbet kirsebær!

Jeg savnet røyk mest når jeg satt i telefonen. Og etter middagen. Jeg sluttet helt i 2004 men begynte så smått med festrøyking igjen i 2007. Siden jeg har fått to barn etter det har det ikke blitt så mye røyking, men jeg tar meg fortsatt en røyk på fest. Jeg kjøper aldri min egen røyk av frykt for å begynne mer og mer så jeg er en skikkelig boms.

Gammel 28-12-09, 01:19   #172
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan går det Kirsebær? Holder du ut? Skal jeg begynne å tenke på og lage kjole?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

(Jeg tror de som lovet meg gave for røykeslutt etter så og så lang tid må kjenne litt inni seg selv om det gjelder som røykeslutt selv om det kan være slike lørdager innimellom? For jeg tror de kommer til å komme.

Selvsagt. En festrøyk i ny og ne er lov.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 01:20   #173
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Dropp kjolen.

Vi starter på nytt igjen 5. januar.
Julen tok meg, gitt.

Gammel 28-12-09, 01:21   #174
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Men jeg skal slutte. Jeg vet jeg skal slutte.

Gammel 28-12-09, 01:22   #175
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du fikser det.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 01:23   #176
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du klarer det, Kirsebær!

Gammel 28-12-09, 01:23   #177
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Takk.

Gammel 28-12-09, 09:17   #178
Slettet bruker
Passiv

Standard

Dette var testrunden som skulle vare til jul. Nå kommer den utvidede testrunden snart. Den skal også vare til jul.

Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 09:18   #179
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Dette var testrunden som skulle vare til jul. Nå kommer den utvidede testrunden snart. Den skal også vare til jul.

Det var en fin tanke.
Takk.

Gammel 28-12-09, 09:21   #180
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ordner seg. Og blir deilig når du er ferdig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:52.