|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Tankefull
|
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Litt festdag.
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08. Sist redigert av Blåbær : 30-12-09 kl 21:30. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Epikur
|
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Alltid en festdag! Jeg er veldig glad i nyttårsaften som vi i vennegjengen har gitt vår egen ramme og vår egen tradisjon. Vi spiser god middag, pyter oss, drikker oss mer eller mindre synlig beruset og holder det gående så lenge vi orker. Det er påfallende at jo mer alkohol vi har råd til, jo mindre drikker vi og jo før legger vi oss.
|
|
|
#63 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Vi er invitert på middag hos en nabofamilie med barn. Vi pynter oss og spiser middag i åttetiden. Våre barn samt deres eldste holder nok koken til midnatt, mens de to minste nok sover seg inn i det nye året.
|
|
|
#64 |
|
Glad
|
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?I år (og sannsynligvis de fleste år i overskuelig framtid) feirer vi med bare oss fire. Bursdagsfeiring for lillesøster, pinnekjøtt, litt sjampis når barna har lagt seg, og bursdagfeiring for storesøster dagen etter. (I år: ni 4-åringer, det frister dermed ikke til særlig mange glass champagne på kvelden.
|
|
|
#65 |
|
Klar til innsats
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Jeg og mannen pleier å sende ungene til sengs til vanlig tid, og så ta ha rolig kveld alene hvor vi lager litt god mat og drikker noe godt. Ingen fest, men en hyggelig tosom markering.
|
|
|
|
#66 |
|
Ser flere sider enn..
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Festdag!! |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Vi skulle til et vennepar, men det utgår. Så her blir det stille og rolig hjemme, med middag og litt snacks kanskje på kvelden. Mulig jeg kjøper sånn liksom champagne til unga da, litt stas må det være.
|
|
|
|
#68 |
|
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Veldig lite festete, eldste vil helst ha det stort og fint og flott, men vi har det veldig rolig. God mat, noen filmer, unga ser raketter, så er det natta. I år har eldste overnatting, men vi tar ikke av for det.
|
|
|
#69 |
|
Mellom barken og veden
Hvor: Oslo
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Ja, det er en festdag som feires med små og store gode venner, fine klær og fest-mat.
|
|
|
#70 |
|
I mål
|
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Det er en festdag ja, men ikke lenger en fylledag. Før var det alltid litt pes, med den kuleste festen som virkelig aldri ble den kuleste festen det året, heller motsatt. Nå feirer vi med venner med barn, og feiret med dem flere år på rad. Det blir tidlig start, god mat som vi har med litt hver av, godt drikke, leker og kos utover kvelden; ungene leker og koser seg, og vi voksne koser oss med prat og hygge. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
passer i nissedrakt
|
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Hos oss er nyttår en rolig hyggelig kveld med god middag. Vi er som regel sammen med et vennepar eller med familie. De siste fem (!) årene har vi måttet avlyse planer pga sykdom hos en eller annen av oss, så i år blir det bare med svigerforeldre som vi ikke har rukket se i løpet av jula ellers. Og i år var vi syke i jula, men ser ut til å holde oss friske i morgen for en gangs skyld! |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Pre-barn var det middag hos svigermor og så hæla i taket til langt ut på nyttåsdagen.
|
|
|
|
#73 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Rolig feiring, gjerne saman med vener. God mat, koseleg prat, kanskje litt spel, ut og sjå rakettar ved midnatt, og meir prat og koseleg samvær etterpå.
|
|
|
#74 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?I år skal dem to elste til pappan, og minsten skal til sine besteforeldre. Dem ville så gjerne ha henne i år så vi kunne nyte en kveld alene hun skjønner jo ingenting pga legger seg klokken åtte så da er de greit. Vi skal til broren til min samboer og det blir vel litt og drikke og skravle og se på tv, i rolige former med andre ord. Fra neste år blir det sammens med ett eller flere barn uansett, vi har avtalt med felles venner att neste år starter vi en ny tradisjon som går på rundgang. Det gleder jeg meg til |
|
|
|
|
|
#75 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Vi skal til naboen som har barn som er jevngamle med våres, og med rett kjønnskombinasjon. Der blir det kalkun i 19-tiden. Barna får være oppe til de vil (straks 6, 8 og snart 12 år). De holder garrantert ut til rakettene!
|
|
|
#76 |
|
i Morgentåkedalen
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Vi pynter oss og spiser overdådig midddag. For oss er det skikkelig festdag! |
|
|
|
|
|
#77 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?For oss er nyttårsaften en festdag! |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?
|
|
|
#79 |
|
awesom
|
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Vi har fast tradisjon. Pappa og pappas sambo lager til kalkunmiddag til halve slekten. Så koser vi oss med, god mat, skravling, litt filmtitting og kanskje litt aking hvis været er på vår side. I år blir vi vel ca 12-13 stykk.
|
|
|
#80 |
|
Pauset
|
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Vi har stort sett feiret det alene med barna våre og evnt. foreldre. I år skal eldstejenta til kjæresten og de skal feire med venner utpå kvelden. |
|
|
|
![]() |
|
|