Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Støvel-ish sko i str 20-21?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-09, 23:04   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Støvel-ish sko i str 20-21?

Plutten skal begynne i barnehage i januar. Han er jo ikke så stor ennå, og det er kaldt ute. Han har fått seg sko (superfit goretex) i str 20, de passer fint nå og holder nok et par måneder i hvertfall.

Men det står støvler på utstyrslista. Gummistøvler i minusgrader er vel rimelig uaktuelt. Jeg har funnet støvler ned i str 19, men jeg ser ikke for meg at det er noe han skal ha på seg nå? Viking thermo etc finner jeg ikke mindre enn str 22. Trenger støvler? Finnes det noe genialt og smått nok? Hvis jeg ikke finner støvler, må han da ha to skopar?

*rådvill så det holder her*

Gammel 30-12-09, 23:05   #2
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Støvel-ish sko i str 20-21?

Vi bruker ikke støvler, det er ikke ett produkt jeg ønsker poden skal gå rundt i.
Vi bruker goretex sko , har flere par i barnehagen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:08   #3
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I vår barnehage anbefaler de Cherrox. Vi bruker Cherrox når det er kaldt og vått, i tillegg har vi vanlige gummistøvler og Stonz.

Gammel 30-12-09, 23:10   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns ikke goretex funker i pøsregn og klissvått slaps, uansett hva de sier ... Så det er greit å ha noe støvelaktig til de aller våteste dagene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:12   #5
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har Kamik (gummi med ulltøffel), men mulig de heller ikke går ned til 20?

Gammel 30-12-09, 23:13   #6
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Gore-tex sko holder i massevis, jeg har ikke brukt annet på mine unger når de har vært små. Hvis han skal gå i bhg hver dag, hadde jeg nok hatt ett par gore tex til

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:41   #7
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I Bergen holder det ikke med goretex.

Gammel 31-12-09, 00:12   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han skal gå i barnehagen hver dag. Det er en gårdsbarnehage, ergo han skal være med i fjøs etc... så jeg ser for meg at støvler blir et must med tiden. Men cherroxer, får man det så langt ned i størrelse da? Jeg vurderer å kjøpe viking thermo i str 22, men det er jo 3-4 cm for stort til han egentlig, det kan da umulig bli bra.

Gammel 31-12-09, 00:32   #9
Snø

Snø sin avatar

Standard

Ok, i fjøs o.l ville jeg hatt cherrox/støvler. Men trenger han det enda? Hvor mye vil så små være ute i øspøs regnvær? Skal han være med aktivt i fjøset omtrent før han går? Kanskje kan du drøye det litt og se ann behovet?

Sid Vicious
Gammel 31-12-09, 00:34   #10
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snø, her.

Ok, i fjøs o.l ville jeg hatt cherrox/støvler. Men trenger han det enda? Hvor mye vil så små være ute i øspøs regnvær? Skal han være med aktivt i fjøset omtrent før han går? Kanskje kan du drøye det litt og se ann behovet?

Man er da ute selv om det regner. Det er hvertfall jeg vandt til. Poden går i utebarnehage å har gjort det siden han var 1 år. De er ute hele dagen uansett vær.

Ville heller hatt viking thermo, sotrel eller kamik enn støvler.

Gammel 31-12-09, 00:35   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Snø, her.

Ja, jeg har jo egentlig hatt to unger før og vet i teorien at de ikke slår meg i hodet om jeg ikke kommer med full utstyrspakke fra dag 1, men av en eller annen grunn er jeg like engstelig for at han skal fryse på beina slik at barnehagepersonalet ser strengt på meg denne gangen som de to foregående.

Dette med å gå er noe av problemet med støvler i den størrelsen der. Han er 11 måneder og går jo noe, men jeg kan garantere at han ikke går støtt med støvler på beina.

Gammel 31-12-09, 00:36   #12
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ja, jeg har jo egentlig hatt to unger før og vet i teorien at de ikke slår meg i hodet om jeg ikke kommer med full utstyrspakke fra dag 1, men av en eller annen grunn er jeg like engstelig for at han skal fryse på beina slik at barnehagepersonalet ser strengt på meg denne gangen som de to foregående.

Dette med å gå er noe av problemet med støvler i den størrelsen der. Han er 11 måneder og går jo noe, men jeg kan garantere at han ikke går støtt med støvler på beina.

Kan du ikke kjøpe fotsokker da?

Gammel 31-12-09, 00:38   #13
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Kan du ikke kjøpe fotsokker da?

Han har jo fotsokker forsåvidt... dekker det behovet til støvler? Eller finnes det regnsokker også - de han har er reima.

Gammel 31-12-09, 00:41   #14
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Han har jo fotsokker forsåvidt... dekker det behovet til støvler? Eller finnes det regnsokker også - de han har er reima.

Det finnes hvertfall vanntette. Om han ikke går skikkelig så er det jo like greit med fotsokker. Støvler er jo ikke godt å lære seg å gå i.

Gammel 31-12-09, 00:41   #15
Snø

Snø sin avatar

Standard

Slusher fins i str 21 i hvert fall, og de det står cherrox på overalt (trykt inn i skoen)

Sid Vicious
Gammel 31-12-09, 00:44   #16
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde bare ventet og sett det an når han er så liten, under ett år og ikke går helt stødig ennå.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 00:45   #17
Snø

Snø sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Man er da ute selv om det regner. Det er hvertfall jeg vandt til. Poden går i utebarnehage å har gjort det siden han var 1 år. De er ute hele dagen uansett vær.

Ville heller hatt viking thermo, sotrel eller kamik enn støvler.

Ja, vi er også ute om det regner i min bhg, men med ti små som ikke går er vi ikke ute i 8 timer nei og gore-tex har holdt i regnvær, men i fjøs ville jeg hatt noe som er enklere å vaske av (er oppvokst i nabofjøset)

Sid Vicious
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:28.