Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Filer fra mac-formatert disk over på pc?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-10, 18:06   #1
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Filer fra mac-formatert disk over på pc?

Jeg fikk reddet filene som lå på my precious mac over på en bærbar disk før maskina gikk helt i stå. Nå trenger jeg et par av filene derfra, men det er kanskje ikke bare å koble den bærbare disken til pcen ettersom disken er formatert for mac ? Hvordan gjør jeg dette? Jeg har ingen mac selv, men har en jobbkollega som har en.

Gammel 01-01-10, 18:31   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Filer fra maformatert disk over på pc?

Enkleste er såklart hvis du har en annen Mac å koble til, og så overføre filene til noe som kan leses av pc-en (f.eks. FAT32-formatert minnepinne).

Men det finnes også programmer for Windows som gir mulighet til å lese HFS/HFS+-formaterte disker.

År og dag siden jeg har brukt noe slikt, så hvilke av disse programmene som er bra vet jeg ikke. Mulig det er noen helt ok som er gratis også.

http://www.macwindows.com/disks2.html

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 18:34   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Filer fra maformatert disk over på pc?

Jeg må som regel formatere når drømmers har klådd på backupdisken min med mac-greiene sine.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:26.