Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Müslibar

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-10, 00:08   #1
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Müslibar

Får ikke til den spesielle u`en, men det får være.
Laget noen etter oppskift på nettet i dag, og de ble supergode! Får dele oppskriften.

Her er orginalen:
http://www.quietfish.com/notebook/?p=1642

Min variant:
2,5 kopp havregryn
0,5 kopp malte mandler
0.5 kopp all bran
1 kopp hvetemel
2 egg
1 ss honning
1 liten kopp rosiner
eplesaus:
to skrelte, delte epler kokes i bittelitt vann, 1 stor ts kanel, 1 ss honning, 2 ts vaniljeessens. Kokes til eplene er møre og stavmikses.

Bland alt det tørre, lag grop i midten til det våte og rør alt sammen. Røren skal være ganske tørr, men ikke helt hard. Smør så røren utover en langpanne (jeg brukte en standard 30x40 cm) og steik i ovnen på 180 grader i 30 minutt.

Vent 5 min å del opp i ønsket størrelse. Jeg brukte hjerte-pepperkakeformer. Siden jeg liker de litt harde utenpå men seige inni så steikte jeg hjertene 10 min til på 180 grader.

Avskjæret er supert som smaksprøver.
Hele familien digget disse!

Gammel 03-01-10, 00:16   #2
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Muslibar

Det hørtes godt ut - og matpakkevennlig. Steike - skjære til - og steike igjen altså?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 00:17   #3
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

I orginaloppskriften stod det ikke det, men jeg syns de var litt for seige.
Mulig det er ok å bare steike de litt lengre også.

Gammel 04-01-10, 20:39   #4
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Dette er jo genialt! Har aldri tenkt på å lage sånn.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 14:45   #5
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Da er ovnen vår fikset og muslikaker i boks. Jeg lagde dem nok tynnere enn deg, for de var ferdige før det var gått 30 minutter, og de ble fort så harde at det var vanskelig å stanse ut noen former. De siste ble bare skjært i rektangler. Ungene synes de er veldig gode, og jeg regner med de blir populære i matboksen i ukene fremover.

Gammel 11-01-10, 15:57   #6
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Müslibar

Noe annet enn all bran som er mulig å bruke, det har vi ikke i hus?

Gammel 11-01-10, 21:43   #7
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Sikkert bare å droppe det, eller bruke annen cornflakesaktig-greie.
Jeg vil ikke si det hadde så mye å si for smak eller konstens.

Gammel 11-01-10, 21:52   #8
Mamma@work
Fullverdig medlem

Medlem siden: Nov 2008
Mamma@work har et hav av muligheter foran seg
Standard

Lurt. Det må prøves. Hvor lenge holder de seg i kjøleskap?

Mamma@work er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 22:49   #9
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

De er jo steikt. Like holdbare som kjeks vel? Jeg har mine i boks på benken.
Det tok en uke før boksen var tom, så mer enn det vet jeg ikke.

Gammel 11-01-10, 23:08   #10
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Jeg brukte kli.

Gammel 12-01-10, 19:34   #11
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Når kan barn spise honning igjen? Bør jeg bytte ut honning med sukker eller sirup pga 2,5-åringen?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 19:39   #12
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Barn over 12 mnd kan spise honning.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 16:00   #13
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns de ble litt seige og er ikke helt overbevist. Jeg brukte forøvrig solsikkefrø i steden for all bran. Mulig deigen min ble litt for flytende.

Gammel 14-01-10, 16:14   #14
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tror dere det går greit å bytte ut melet med glutenfritt?

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:32.