|
|||||||
| Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Multitaskingmaniac
|
Hamstrer du gaver?I det siste har jeg snakket med folk som har en "gaveboks" hjemme. Om man kommer over fine ting eller gode tilbud i løpet av året putter man det i boksen slik at man alltid har noe å gi bort om det skulle trenges. Jeg ser at det kan være smart, men jeg liker å kjøpe gaver spesifikt til den jeg skal gi den til.....tror ikke jeg hadde kommet til å bruke tingene i boksen.
|
|
|
#2 |
|
saftig
|
Sv: Hamstrer du gaver?
Vi har en slik gaveboks, men den består av gaver til barn. Det er ørten bursdagsinvitasjoner i løpet av et år, og ikke alltid passer det å dra ut og kjøpe på så kort varsel som invitasjonene gjerne kommer med. Da er det greit å ha et par unisexgaver i riktig aldersgruppe. Det er gjerne små spill av noe slag, tegnesaker, hårspenner/-strikker og eksperimenter.
|
|
|
#3 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Hamstrer du gaver?Vi har alltid liggendes ett par gaver til gutt/jente som barna kan gi i barnehage/vennebursdager. Ofte så kommer invitasjonene litt plustelsig på meg, og da er det greit å ha noe der. Kjøper selvfølgelig bare skikkelige ting, ogh ikke alltid på tilbud.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hamstrer du gaver?Det har jeg aldri hatt. Men det hadde sikkert vært ok å ha det til barnebursdager. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Hamstrer du gaver?Jeg gjør det, men selvfølgelig har jeg mottaker i tankene når jeg kjøper. Er det salg eller jeg kommer over noe som jeg vet at noen ønsker seg eller samler på, kjøper jeg det.
|
|
|
#6 |
|
Audacious
|
Sv: Hamstrer du gaver?Jeg har gaveboks, men bare til barneselskap. Der går det ofte i mye av det samme, og så velger jeg farge og mer spesifikt ut fra barnet som skal få. F.eks har jeg hatt noen kjede/hårspennesett i forskjellige farger, perler, lego osv.
|
|
|
#7 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hamstrer du gaver?Har alltid hatt det før om årene, nå er jeg blitt for sløv. Om en kommer over drømme-julegaven i mars, så kjøper jeg den og lar den ligge til jul, eller eventuelt bursdag, hva som kommer først.
|
|
|
#8 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hamstrer du gaver?Bare til barnebursdager. Hvis jeg finner en ting jeg vet er populær på tilbud -Lego, eller Bakugan av ett eller annet slag f.eks- kjøper jeg gjerne flere en èn. I vår krets gir vi gaver for mellom 50 og 100 kr i barnebursdager, da kan det være greit å hamstre litt hvis man kommer over litt ordentlige ting. (vet ikke om Bakuganplastopplegget kan karakteriseres som en ordentlig gave, men..) Jeg har ikke 20 gaver liggende i skuffen, men av og til 3-4. For distrè personer som oss, som glemmer å sjekke meldemappen hver dag, hender det ofte at vi finner ut at det er bursdag i morgen-rett etter jobb. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Hamstrer du gaver?Jeg har en gaveboks som inneholder gaver som kan passe ved barnebursdager og servicer og slikt som jeg kjøper på salg fordi det er svindyrt på fullpris.
|
|
|
#12 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hamstrer du gaver?Smart. Jeg har ikke en slik gaveboks, men tror jammen at jeg skal ordne meg en.
|
|
|
#13 |
|
flisespikker
|
Sv: Hamstrer du gaver?Nope, hamstrer ikke, men det er sikkert lurt. Jeg tviler på at jeg kommer til å gjøre det likevel, da. :selvinnsikt:
|
|
|
#15 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hamstrer du gaver?Hamstrer ikke, men jeg har i perioder liggende noen barnegaver som Lego eller bøker hvis jeg finner bra tilbud. Ofte er det kort varsel på barnebursdager, og det å komme seg et sted og få kjøpt gave blir et ekstra stressmoment i en allerede travel hverdag. Så det er veldig greit å ha noe liggende. "Gutt, 7-8 år" er jo en kategori som er ganske lett å treffe med diverse Legopakker. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hamstrer du gaver?Faktisk så har jeg et lite lager nå, ja. Jeg har kjøpt en del fine ting, kunsthåndtverk, og litt l'Ôccitane-produkter fra taxfree, som jeg ikke hadde "noen" å gi til jul i år. Det er fine ting som jeg kunne tenkt meg selv, da. Og ejg gir det bare til personer jeg tror vil sette like stor pris på det som meg.
|
|
|
#18 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Hamstrer du gaver?Vi pleier å kjøpe fødselsdagsgaver til nevøer og nieser når vi finner noe på salg også. Vi har en fast sum vi kjøper for, og da er det jo hyggelig å få mest mulig for de pengene.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hamstrer du gaver?Kjøper dersom jeg kommer over noe- men det er mest til barn... |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Hamstrer du gaver?Nei, har aldri hatt det. Jeg kjøper aldri generelle gaver, men legger en del tid og energi ift den enkelte. Hvis jeg kommer over noe som bare er så midt i blinken til en bestemt person, så kjøper jeg det selvsagt. Men jeg gjemmer ikke på dette til bursdag eller jul, jeg gir gaven med en gang. |
|
|
|
![]() |
|
|