Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Fire spørsmål om nick, uttale, avatar og signatur

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-10, 21:22   #1
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 40
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Fire spørsmål om nick, uttale, avatar og signatur

Det måtte komme i ly av de andre trådene.

1. Hvorfor har du valgt det nicket du har?
2. Hvordan uttaler du nicket ditt (om du har et type "vanskelig nick")?
3. Hvorfor har du valgt den avataren du har?
4. Hvorfor har du den signaturen du har?

Gammel 04-01-10, 21:23   #2
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fire spørsmål om nick, uttalelse, avatar og signatur

Når det gjelder meg selv:
1: Jeg kalte meg en gang i tiden "Surremor" på NM. Da det ikke var helt meg å ha "mor" som en del av nicket mitt, kuttet jeg ut dette. Siden den gang har jeg brukt "Surre". Jeg valgte også det samme nicket da jeg returnerte til forum-verden etter en pause (les: avhengig og måtte på vannvogna ).

2: Det uttales G L E M S K.

3: Når det gjelder strutsen min, så valgte jeg denne først og fremst pga. dens intellektuelle uttrykk. Samtidig har jeg en tendens til å stikke hodet i sanden, og "glemme"/ignorere omverdenen når noe blir trøblete. Innbiller meg også at strutser er sta, og kan sparke fra seg om det trengs. Noe som representerer meg.

4: Jeg har lært veldig mye av å være på FP, når det gjelder kunsten å diskutere, se ting fra flere sider, samt mye annen nyttig kunnskap. Jeg vet at jeg fremdels mangler mye av den kunnskapen, derav sitatet i signaturen.
Har også skrevet fødselsår til barna mine, så jeg slipper å gjenta alder hver gang, der det er nødvendig.

Gammel 04-01-10, 21:25   #3
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

1. Fordi det jeg egentlig ville ha var opptatt, og jeg ikke kom på noe bedre i farta.
2. Ganske så rett frem.
3. Fordi det eh, var, jul.
4. Signatur?

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 21:25   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg falt for det da jeg leste bokserien om Ramses II, der het elskerinnen (og senere annenhustruen) hans Iset. Jeg elsker gamle Egypt.

Har ikke vanskelig nick nei. Iset, rett ut.

Fordi jeg er besatt av den serien, beste serien som finnes. BARNEY STINSON RULES!! Keyboard-five!

4. Hvorfor har du den signaturen du har?[/quote]
Har barna i signaturen fordi det er så greit at folk vet alderen på barna i enkelte diskusjoner. Liksom.

Gammel 04-01-10, 21:26   #5
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

3. Aner ikke hvordan jeg setter det inn, enda jeg har fått steg-for-steg-forklaring.

Gammel 04-01-10, 21:27   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. I gamle dager hadde jeg et nick jeg pleide å bruke på IRC og sånt. Da jeg en gang skulle registrere meg på ett eller annet forum (husker ikke hvilket, men det var før NM), var dette faste nicket opptatt, og jeg kikket meg om i stuen for å finne på noe annet. Blikket falt på skilpaddene vi hadde den gangen, og så ble det Skilpadda. Jeg har aldri hatt noe særlig til fantasi på denslags.

2. Med sj-lyd. Ikke med s-k-lyd.

3. Fordi det er en skilpadde, såklart. Og fordi Maximillia har laget den til meg og jeg synes den passer så godt.

4. Som resultat av en tråd om å ha barna i signaturen. Jeg synes det er greit at det står der hvor gammel han er, så jeg ikke alltid trenger å presisere det når jeg skriver om ham - og så syntes jeg det var relevant å ha med meg selv også. Sitatet fant jeg på nettet for mange mange år siden, og har brukt det som epostsignatur siden - jeg synes det er ganske dekkende for mitt manns-, kvinne- og menneskesyn. (Jeg har prøvd å søke opp hvem som sa det først, men får stort sett bare treff på ting jeg har skrevet selv eller folk som siterer min signatur.)

Gammel 04-01-10, 21:27   #7
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fordi jeg ville ha noe søtt. Det burde vært et sjokoladenavn, men kom ikke på noen snertne.

På bergensk.

Doh!

Her husker jeg ikke hva jeg har under avataren, mulig noe med å hive seg innpå igjen?? Det har med jobb å gjøre.
Barna er i signaturen fordi jeg ikke gidder å si hvor gamle de er i relevante tråder.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 21:29   #8
Tuttan
Superaktiv

Tuttan sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Det er eit kallenavn eg har hatt sida eg var lita. Besten min har alltid kalla meg det...

Som det står

Ole brumm, likar godt hans gode filosofi. ja takk begge deler. Likar det gammeldagse over bilete. Love it, just love it

For det er slik det er

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 21:29   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I 1998 bodde min kjære og jeg på et B&B i Irland. Da jeg presenterte meg for The Landlady, lyste hun opp, tok meg i hånda og førte meg bort til et stort kart over Irland som hang på veggen. "Se! Vi har et sted i Irland som heter akkurat det samme som deg!" Derav har jeg adopter Inagh som nick etter dette.

Det uttales som navnet mitt.

Jeg har tegnet avataren min selv, og den symboliserer gutta mine - og bittelille Storesøster som er i hjertet mitt.

Har med gutta fordi de er født i januar 03 og 05 fordi jeg syns det er greit å ha det der,
og sitatet fordi jeg syns det er fint sagt, enkelt og greit.

Gammel 04-01-10, 21:30   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

1. Mannen min fant det en gang jeg for lenge, lenge siden lette etter et passende nick på et annet forum, han mente det hawaiiske ordet Malama var passende for meg. Hvilket er meget smigrende, om enn muligens noe subjektivt sett fra hans side, men jeg valgte det, og det har blitt litt hengende ved meg.

2. Rett frem.

3. Vel, jeg ville ha en. Dette bildet hadde jeg tilgjengelig på pc'n. Det er et utklipp av stoffet jeg sydde et sengesett til guttungen i, jeg syntes det var søtt...

4. Rett og slett fordi jeg ER mamma til en gutt født i augsut 08, og i enkelte diskusjoner er det gjerne greit å vite alderen på ungene til de som svarer synes jeg, så det falt meg naturlig å opplyse om det. Enkel av meg.

Gammel 04-01-10, 21:30   #11
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fordi det blidde sånn. Det er initialene til tippoldemor. Agnes Caroline Sophie Anthes.

2. Hvordan uttaler du nicket ditt (om du har et type "vanskelig nick")? C'en uttales som K. Dvs. som Aksa.

Fordi det er blant de vakreste bildene tatt av undertegnede. Noen tror det er en av ungene, men det er altså meg.

Fordi det er både politisk grunnsyn og faget mitt i ett eneste sitat. Da FP begynte holdt jeg på med hovedfag om britisk politikk på 70-tallet.

Sist redigert av Acsa : 08-01-10 kl 21:51.
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 21:31   #12
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Det er initialene mine, baklengs. Jeg brukte egentlig Abon, men da jeg registrerte meg på SG skulle jeg liksom være litt hemmelig og byttet fra Abon til Noba. Jeg ble værende så lenge på SG at jeg etterhvert byttet til Noba alle steder siden flere kjente meg under det nicket.

Rett frem.

Fordi en eller annen her inne ville ha den. Jeg hadde den på NM i sin tid og noen her inne etterlyste den siden de forbandt den med meg, så dermed leita jeg den frem igjen. Den betyr ingenting for meg egentlig, jeg valgte den tilfeldig etter å ha googla etter en avatar.

Den er ikke gjennomtenkt i det hele tatt og er mest et uttrykk for mangel på fantasi og noe vettugt å formidle.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 21:32   #13
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Første gang jeg registrerte meg på forum ville jeg egentlig ha "mala", for det pleier mannen min å kalle meg. Det betyr "liten jente" på hans morsmål. Men mala var opptatt, så da ble det malena i stedet, som betyr omtrent det samme.

Det uttales malena, men det er det jo ingen som vet, så da blir det malena.

Fordi jeg ikke har noe imot å assosieres med den nydelige malèna.

Det er gutta mine.

Gammel 04-01-10, 21:32   #14
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Og der har jeg plutselig ingen juleavatar lenger.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 21:32   #15
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

1. Alle nick var opptatt, så da tok jeg første og beste bok på pulten (felleskatalogen), slå opp på en side, lukket øynene og satt ned pekefingeren. Benzodiazepam ble forkortet til Benzo.
2. Rett frem, med litt sløv stemme.
3. Husker ikke hvor jeg fant den, men ble fnisete av det noe tåpelige uttrykket.
4. Sluttet å røyke for snart 2 år siden. På tide med ny signatur.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 21:32   #16
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

1) Jeg valgte det da jeg nylig var blitt gravid for første gang, for snart 8 år siden, og registrerte meg på SM. Jeg husker jeg tenkte jeg hadde et lite snøfnugg i magen, så da ble det tiddelibom, og det har bare blitt værende sånn.
2)
3) Fordi Den lille prinsen er en av mine favorittbøker, og fordi jeg synes illustrasjonene er så fine.
4) Det er kjekt i endel diskusjoner at man kan se hvor gamle barna mine er. Sitatet fant jeg et sted, og synes det var knakende godt.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 21:34   #17
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fordi det er meg - sånn i vennegjengen.
Bøvv(t)-che (som i che guevarra) - og ikke Båssj - som noen tror
3. Hvorfor har du valgt den avataren du har? Fordi for lenge siden ble det spurt i en tråd hvordan nicket mitt uttales - og da kom Che inn i bildet. Chebilder er tilgjengelig og Che var en rasende kjekk mann
Jeg har jo ingen flott signatur. Supergutta fordi begge kom med hånda over hodet da de kom...(au!) - og årstallet sier vel seg selv.

Gammel 04-01-10, 21:35   #18
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Standard

Sv: Fire spørsmål om nick, uttale, avatar og signatur

Opprinnelig lagt inn av Freya, her.

Og der har jeg plutselig ingen juleavatar lenger.

Og hvorfor valgte du den da, lizzåm?

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

2. Rett frem, med litt sløv stemme.

Gammel 04-01-10, 21:36   #19
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fire spørsmål om nick, uttale, avatar og signatur

Det var en bok jeg leste da jeg var 17. Sybil av Flora Rheta Schreiber hvis jeg husker navnet rett. Basert på en sann historie om Sybil med 16 multiple personligheter.

ikke SYYbil. Sånn rett frem egentlig.
Matcher nicket.
Hmm jeg husker ikke hvilken signatur jeg har.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 21:37   #20
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. Jeg "måtte" bytte, og siden jeg er zå zpezziell er (var?) jeg den eneste på Fp som kun har tall i nicket.
2. Dåbbel-åo-sævven, null-null sju, null-null-syv eller aller helst agenten. (Jeg sier null-null-sju eller agenten).
3. Det sier seg selv.
4. Det sier seg selv.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:22.