Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Fire spørsmål om nick, uttale, avatar og signatur

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-10, 22:37   #21
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fire spørsmål om nick, uttale, avatar og signatur

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

1. Hvorfor har du valgt det nicket du har?
2. Hvordan uttaler du nicket ditt (om du har et type "vanskelig nick")?
3. Hvorfor har du valgt den avataren du har?
4. Hvorfor har du den signaturen du har?

1. Det er et maskingenerert brukernavn jeg fikk da jeg underviste på NTNU. Det nicket jeg egentlig pleide å bruke, Becky, var opptatt da jeg registrerte meg på SG, så da ble det Elinblu i stedet. Jeg syntes det passet til sinnstilstanden min.

2. Med trykk på første stavelse.

3. Fordi den passer til nicket. Det er et tysk maleri(!) som heter Traum, funnet ved tilfeldig googling.

4. Barnas fødselsår for enkelhets skyld. Sitatet til høyre er fra en sang av Ym:stammen - en veldig fin en.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 22:38   #22
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har vært med meg siden begynnelsen; det var det min far kalte meg før jeg ble født.

Jeg uttaler det ikke som Teofilia.

Frøkna hadde dilla på The Clangers (Romlingane) da hun var to, og da var hun Tiny, pappaen var Major og jeg var Jernhøna. Avataren min har Teomannen tegnet til meg, så den er jeg ekstra glad i.

Jeg liker den, og den passer til meg. Ungene har jeg med, som flere har nevnt tidligere, av diskusjonspraktiske årsaker.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 22:39   #23
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. Eldstemann var veldig Robotgjengen-fan da hun var liten. Skremmern var favoritten.
2. [Skremmær'n] uttales hurtig og på østlandsk.
3. Tror det var en finne-avatar-til-Skremmern-fordi-noen-har-stjålet-hennes-tråd for lenge siden.
4. Nettopp fått'n!

Gammel 04-01-10, 22:39   #24
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Det måtte komme i ly av de andre trådene.

1. Hadde Marianne først Men ble lei av det etter en stund. Så var faktisk DM?!? :ja jeg har teflonhjerne:
som _bare_ skiftet nick på meg
2. Hånda
3. for at jeg dikker honda accord typeR og andre TypeRbiler. de har røde honda logo. og stor feit R atmed/oppfor alt etter som
4. Bare ble sånn :kjedelig:

Gammel 04-01-10, 22:39   #25
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fire spørsmål om nick, uttalelse, avatar og signatur

Jeg har lånt navnet til ei venninne som jeg synes er vakkert og som ikke er vanlig her til lands. Er spesielt fantasiløs når det gjelder å finne på slikt.

Med vekt på i-en.

Tja, si det. Jeg hadde opprinnelig Findus etter at poden og jeg hadde dilla på Gubben og katten. Så lette jeg i en eller annen sammenheng etter bilder av Pernille, og dermed ble det henne i stedet (siden jeg først var på barne-tv-hakket). Egentlig liker jeg avataren jeg har et annet sted mye bedre, men får meg ikke helt til å bytte.

Det er greit at folk vet hvor gamle gutta er når jeg skriver om dem, og så er jeg kry av dem. I hvert fall mesteparten av tiden. Er åpen for å inkludere et sitat hvis jeg finner et som er kult nok for dette eksklusive forum.

Gammel 04-01-10, 22:40   #26
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

1. Eldstemann var veldig Robotgjengen-fan da hun var liten. Skremmern var favoritten.

Hva, er det ikke Kirkvaag-skremmern?

Gammel 04-01-10, 22:44   #27
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Cora Sandel er en av mine favorittforfattere.

Kora

Fordi det er slik jeg ofte føler meg når jeg er ute og jogger. Like sliten, liksom.

Det sier seg selv.

Gammel 04-01-10, 22:46   #28
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. Fordi det er ett av mine favorittord.
2. Det må mimes.
3. Jeg kjedet meg.
4. Fordi jeg ikke har kommet opp med noe signaturverdig.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 22:46   #29
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mente at det var det jeg het da jeg var sånn ca. halvannet.

Tinetoff, trykk på første stavelse og tonem 2.

Fordi jeg liker Krtek og kulturkretsen han kommer fra, og fordi jeg er nesten like latterlig optimistisk som han. Han fikk mortarboard da jeg tok doktorgraden.

Fordi det er praktisk og høflig å gi en indikasjon på ungenes alder og kjønn. Fordi jeg liker latin. Og fordi jeg liker folk som kan tenke, inkludert Sam Vimes og Terry Pratchett.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 22:46   #30
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Da jeg var en ung forumjomfru på SM så var det nå bare sånn at jeg valgte mitt eget navn. Hadde jeg den gang da skjønt hva forum var, ja da hadde jeg kanskje valgt noe mer anonymt.
Lenam i ett ord. Ikke Lena M som noen kanskje tror.
Fordi mumrikpippi var begynnt å bli utdatert.
Jeg elsker Tarantino. Dessuten er det jo veldig sant!

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 22:47   #31
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

2. Med trykk på første stavelse.

Nei. Jeg nekter.
Det klinger mye finere med trykk på u-en. Så det så.

Gammel 04-01-10, 22:48   #32
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har hatt det siden jeg begynte med IRC på slutten av 90-tallet. Sleit med å komme på noe. Tilfeldigvis leste jeg resultater fra en orienteringsstafett jeg var med på i Finland. Damekonkuransen het Venla-kavlen. Og siden Venla hørtes ut som et trivelig finsk damenavn ble det det.

Rett frem. Trykk på N

Er veldig fan av Björk, og har hatt henne som avatar på andre forum jeg har vært innom.

Kunne klart meg uten. Men litt greit å vite alder på barn i enkelte diskusjoner.

Gammel 04-01-10, 22:49   #33
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

1.

Da jeg registrerte meg på SG ville jeg ha et nick som var ledig både der og her på FP (jeg tenker langsiktig, det ultimatet målet var jo å melde seg inn her ), jeg ville ikke ha tall eller kreative stavemåter, og det skulle forbindes med noe jeg kunne stå inne for. Jeg liker godt bøkene til Roald Dahl, og Matilda Wormwood er nok den av karakterene hans som likner mest på meg. Jeg har ikke kjipe foreldre og telekinetiske evner, men jeg er vokst opp mellom hyllene i diverse bibliotek og leste litteratur beregnet på helt andre målgrupper fra tidlig alder. Da søstera mi endelig fikk lært seg å lese fordelte vi rollene i Et dukkehjem og leste høyt for hverandre. Hun var seks og jeg var ti. Fremmedordboka var også yndet lesestoff på den tida.

2.

Det uttales rett fram.

3.

Det er jo et bilde av meg.

4.

Jeg har foreløpig ingen, for jeg har ikke kommet på noe jeg synes passer bra nok. Det dukker nok opp noe etter hvert, i det minste en liten blå 2010 eller noe.

Sist redigert av Matilda : 04-01-10 kl 22:55.
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 22:50   #34
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Nei. Jeg nekter.
Det klinger mye finere med trykk på u-en. Så det så.

He-he, du er visst ikke alene om å mene det.

Gammel 04-01-10, 22:53   #35
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart det er trykk på første stavelse i Elinblu. Ærlig talt!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 23:01   #36
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

1. Hvorfor har du valgt det nicket du har? Mitt opprinnelige nick er Phoeebee, men jeg byttet over til Fibi. Dog var jeg Ms.Lee her i starten for å få en forandring, men fant ut at Fibi rett og slett er meg.
2. Hvordan uttaler du nicket ditt (om du har et type "vanskelig nick")? Vel, Fibi.
3. Hvorfor har du valgt den avataren du har? Fordi det var jul nettopp. Det minner meg på at jeg må bytte tilbake til Alice Cullen-avataren min. Den valgte jeg fordi jeg synes Alice Cullen er ganske kul.
4. Hvorfor har du den signaturen du har? Nei, si det du ...

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 23:10   #37
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

1: Da jeg debuterte på nett og forum i 2001 hadde jeg akkurat fått fineste tattisen min og identifiserte meg veldig med den, så da ble det Unicorn.
Som jeg vel har nevnt, var det etpar forum - VGD, NM og her - som allerede hadd en Unicorn, så da var neste alternativ Enhjørning, med unntak av NM der jeg var *Unicorn* siden jeg hadde vært Unicorn på SM.

2: En-hjørn-ing. Rett frem.

3: Avataren (den vanlige, ikke julevarianten) er et bilde av tatoveringen som var opphav til nicket.

4: Voiceoveren i traileren til Animal Planet-programmet "Untamed and Uncut" sier det (i forbindelse med enkelte menneskers dumskap i omgang med dyr), og jeg syntes det var passende generelt sett.

Sist redigert av Enhjørning : 04-01-10 kl 23:17.
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 23:15   #38
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. Fordi jeg synes det er et fint navn/nick. Dessuten var Irma 1000 de kuleste.
3. Tja, avataren ble valgt litt tilfeldig på NM i sin tid. Jeg innbildte meg sikkert at jeg var litt tøff og eplekjekk, men egentlig så var jeg vel en alt for diplomatisk pusekatt. Iallefall sammenlignet med Skremmern som svært ofte sa det jeg tenkte men ikke turte å si.
4. Hm, jeg vet ikke hvilken signatur jeg har. Noe med ungene kanskje?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

3. Tror det var en finne-avatar-til-Skremmern-fordi-noen-har-stjålet-hennes-tråd for lenge siden.
4. Nettopp fått'n!

Ja, den tråden! Det er er kie som har ansvaret for den smekre avataren din ser jeg. Herremin, jeg er glad for at du ikke fulgte Kirsebær sitt råd iallefall. Bushvarianten.

Gammel 04-01-10, 23:21   #39
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Det måtte komme i ly av de andre trådene.

1: jeg satt å kikket på thevoice da jeg registrerte meg, og tenkte at det var et catchy "selvsikkert " navn.
2: Som de sier det på engelsk - thevåis.
3: fordi jeg elsker twilight og heier på jacob.
4: i come with peace. I den skriftlige verden er det lett å skape misforståelser. Det er ikke min intensjon så jeg prøver vel med en blomst å vise at jeg mener vel :-)

Gammel 04-01-10, 23:22   #40
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

1.Jeg var først Kamomilla. Likte navnet. På SG, SM, NM og BP.
Så var det noen av oss på SM eller NM som fikk en litt intern humor og da ble jeg til Kumilla. Og etter det har jeg bare vært der liksom, en gal ku MØØØØ!
2. Uttales som Kamilla.
3. Jeg klarer ikke å få meg avatar uansett om jeg har oppskriften. Dum.
4. Liker sitatet, det står på en bygning her i byen. Og gidder heller ikke å forklare alderen på ungene hver gang, derav er det også med.

Sist redigert av Kumilla : 04-01-10 kl 23:24. Årsak: ...
Kumilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:33.