|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Whatever, never mind
|
Sydentur med baby og småbarn? (Noen spørsmål om UV-klær ++, badebleier og bilstol)Vi er så heldig at vi får en ukes tur til Tenerife av foreldrene mine. Sist redigert av Éowyn : 11-01-10 kl 11:29. Årsak: Lagt til spørsmål og endret tittel |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sydentur med baby og småbarn? (Noen spørsmål om UV-klær og badebleier)Jeg har veldig god erfaring med imse vimse sine badebleier. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Sv: Sydentur med baby og småbarn? (Noen spørsmål om UV-klær og badebleier)Vi reiste til syden da minste var 5 måneder. Hun var stort sett i skyggen i bare bleia pga varmen. Hadde blitt for mye med klær på i tillegg. Vi fant en solkrem som kunne brukes på så små og smurte henne jevnlig, siden solen også tar under parasollen.
|
|
|
#4 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Sv: Sydentur med baby og småbarn? (Noen spørsmål om UV-klær og badebleier)Når det gjelder badebleier, anbefaler jeg engangs. Utrolig kjipt å vaske bæsj ut av stoffbadebleier. Det kan bli litt av et griseri siden det også er vann inni bleia. Vann og bæsj....Engangs er bare å kaste etterpå.
|
|
|
#5 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Sydentur med baby og småbarn? (Noen spørsmål om UV-klær og badebleier)Ha i hvertfall med badebleier hjemmefra, unsett hva du velger, for i mange sydenland er de grisedyre.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Sydentur med baby og småbarn? (Noen spørsmål om UV-klær og badebleier)
Det avhenger åpenbart av hva man er vant til, tror jeg. Ville ikke falt meg inn i måneskinn å kjøpeengangs badebleier uten at det var en spesiell grunn til det.... vi har ikke brukt en engangsbleie hittil i hans liv, og å vaske bæsj ut av bleier, i ulike konsistenser, blir man vant til, som tøybleiemamma. Vann erjo det vi bruker for å fjerne det, men dog kan vel badevannet gjøre det litt ekstra... vassent. Men ikke noe som innledningsvis skremmer meg. Jeg ville satset på tøy, i alle fall om man er vant til det/inneforstått med "risikoen".
|
|
|
#8 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sydentur med baby og småbarn? (Noen spørsmål om UV-klær og badebleier)Da vi reiste var snuppa 16 måneder.
|
|
|
#9 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Sydentur med baby og småbarn? (Noen spørsmål om UV-klær og badebleier)God erfaring med UV-tøy. Jeg hadde ikke reist til syden uten to sett, og to gode solhatter med bred brem.
|
|
|
|
#10 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Sydentur med baby og småbarn? (Noen spørsmål om UV-klær og badebleier)Det kan faktisk gå helt fint uten uv-tøy også. Mine unger har aldri eid uv-klær og de har vært mye i syden i alle aldre. Vi smører dem jevnlig og de har aldri vært brent.
|
|
![]() |
|
|