Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hooters til Stavanger?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-10, 16:41   #61
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hooters til Stavanger?

Sitron, du mener seriøst at det er greit å bruke kroppen for å oppnå saker og ting. Som i å vise frem kropp og flørte med kundene for litt ekstra tips, som i å ligge med sjefen for høyere lønn, osv.? Eller bare være luremus til godene er oppnådd for så å stikke, si "Nei, du har misforstått "?
Omså kan det hende jeg vil kalle deg horete.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 16:44   #62
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Godt poeng. Men da tenker jeg likevel at spørsmålet blir jo da hvordan samfunnet utvikler seg som helhet. Når man begynner å godta en ting, så baller det på seg med mer. Det kommer flere aktører, flere brukere, og så har vi alle de foreldrene som ikke evner å lære barna sine det de skal, som vil føre samfunnet i en gal retning der det er mer rom for de ikke-stuerene sidene av fenomenet da det er flere som er sårbare for utnytting.

Vel, jeg har iallfall stor tro på at jeg kan lære mine barn forskjellen på hva som er viktig og hva som er moro, samtidig som jeg lærer dem at det som er moro for noen, kan være temmelig kjipt for andre.

Gammel 10-01-10, 16:46   #63
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt enig med Sitron, det skader slett ikke å lære barna om forskjellige aspekter ved voksenlivet, og at de skal ha frihet til å velge selv, og trygge nok på seg selv til å gjøre det de synes er kult.

Poenget mitt er vel muligens ( ) at i det øyeblikket man har en innstilling om at det er "forventet" at unge jenter vil bli sett og at unge gutter vil se, så fjerner man noe av den friheten. Det legger, bevisst eller ubevisst, et slags gruppepress på kidsa om at de pushe opp pupper eller gå i hotpants, fokusere på kropp og the works.

Seff har jeg, som tidligere skrevet, sett (og kanskje til tider også vært?) de som kler seg som blikkfang og oppfører seg deretter. Jeg har også sett en del av de som kler seg som de ser andre gjør, får oppmerksomheten det fører med seg, og ikke har selvtillit/modenhet/guts til å takle det på riktig måte.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 17:03   #64
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har noen sett en stygg eller veldig overvektig servitør på Hard Rock Café eller TGIF? Har noen sett arbeidsuniformen på HRC? Dét er korte skjørt, det.

Det eneste som skiller Hooters fra de andre kjedene, er at de bruker kropp i selve markesføringen sin, de andre gjør det noe mer subtilt. Men fremdeles går det i at unge, freshe servitører gir mer trafikk, og korte skjørt og trange t-shirts gir bedre tips. Jeg liker det ikke, men jeg gidder ikke å gå i protesttog for det heller, kjenner jeg.

Jeg har vært på Hooters flere ganger i USA, og det er nokså vanlige jenter der. Med de sexual harrassement-lovene som florerer der borte, tror jeg ikke arbeidsgiver oppfordrer til å godta klåing der heller.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 17:04   #65
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hmja, men både på HRC og TGIF er det mannlige servitører også, Scarlett.

Det er vel den jeg sliter mest med, hva slags kjønn som får hva slags stillinger.

Gammel 10-01-10, 17:05   #66
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jobbstillinger, that is. :presiserer:

Gammel 10-01-10, 17:06   #67
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Det er synd jenter reduserer seg selv til objekter som verdsettes gjennom klåing, klaps og ekle kommentarer. Det går hardt utover oss som ikke ser på oss selv som seksuelle objekter som ene og alene skal tjene og glede menn.

Enig.
Jelena, du virker ærlig talt litt eh, hva skal jeg si - lite reflektert?

Gammel 10-01-10, 17:08   #68
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hmja, men både på HRC og TGIF er det mannlige servitører også, Scarlett.

Det er vel den jeg sliter mest med, hva slags kjønn som får hva slags stillinger.

Jeg er enig i at det gjør det hakket verre. Men jeg tror det er ganske naivt å tro at ikke andre utesteder også har temmelig tydelige kriterier på ytre kvalifikasjoner, og om de skal ha en jente der og en gutt der.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 17:10   #69
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg er enig i at det gjør det hakket verre. Men jeg tror det er ganske naivt å tro at ikke andre utesteder også har temmelig tydelige kriterier på ytre kvalifikasjoner, og om de skal ha en jente der og en gutt der.

Ytre kvalifikasjoner, seff. Det er jo opplagt. Akkurat det gjelder jo (dessverre) stort sett alle serviceyrker, av type servering/butikk/resepsjon et cetera. Men en så utpreget kjønnspolitikk kjenner jeg ikke igjen fra andre steder som fronter seg som serveringssted, ikke strippeklubb.

Gammel 10-01-10, 17:17   #70
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle TGIF-ene jeg har vært på har hatt overvekt av mannlige servitører og alle har hatt mannlige bartendere. Jeg syns det er nice med unge, lekre menn.

Gammel 10-01-10, 19:07   #71
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jelena, her.

Syns nesten det er rart du ikke har opplevd det jeg, her florerer det på sommerstid med unge jenter som vrikker rundt her og der. (Og jeg bor ikke i noen stor by veldig sentralt)
Selvsagt ikke i "strippestang stil", men det er ingen tvil om at de viser seg frem, ingent tvil.

Jeg ser ikke etter jenter som vrikker, men kan ikke unngå å se dem når de er over alt.

Dere får kalle meg ditt og datt, endrer ikke på det jeg ser. Eller at jeg syns det er naivt hvis dere tror at unge jenter som kler seg slik ikke gjør det for å få oppmerksomhet.

Det er det da vel heller ingen som har sagt?
Som DM ha sagt i flere innlegg:
Det handlr om setting og kontekst.
Det er stor forskjell på å gå lettkledd på Karl Johan og å være ansatt i en bar på bakgrunn av cupstørrelse og trynefaktor.
Ser du ikke det selv?

Gammel 10-01-10, 20:05   #72
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Tar du seksuell trakassering som et kompliment?

Du er klar over at du ikke blir klapset på rompa fordi du er så innmari pen, men fordi du er tilgjengelig og mange restaurantgjester tydeligvis tror at personalet inngår i sortimentet.

Jeg vet ikke om du har jobbet i utelivsbransjen, men det har jeg. I mange år. Det er IKKE hyggelig å bli klådd på på jobb. Det er IKKE et kompliment å bli slått på rompa, grafset på puppene eller få en hånd oppunder skjørtet når du skifter telys på lave bord. Det er IKKE hyggelig å bli forsøkt holdt fast, forsøkt kysset eller fulgt etter når du skal på do eller ned i garderoben, eller bli dratt ned på fang. Det er så jævlig krenkende, irriterende og nedverdigende at du vil ikke tro det!

Jeg mente det jo selvsagt ikke seriøst. Men må innrømme at selvtillitten hadde fått en boost om noen hadde plystret etter meg. :shallow:

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 22:56   #73
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Denne tråden førte så klart med seg denne samtalen:

Meg: Ville du gått på Hooters om det kom til Norge?
Mannen: Jeg har da vært på Hooters.
Meg (litt tatt på senga): Har du?
Mannen: Ja jeg var der da vi var i Taiwan. Men så mye hooters var det derimot ikke der, da damene var ganske så små.
Meg: Hvorfor akkurat Hooters?
Mannen: Vel når man er ute og reiser i enkelte land, så søker man av og til kjente kjeder der man vet hva man får servert.

.... og sånn var det med den saken.

Men altså... i Stavanger så kan han nok velge noe annet.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 00:14   #74
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm...denne tråden har jeg da sett lenge, men ikke giddet å åpne fordi jeg trodde den hadlet om gruppen Hooters (som jeg ikke aner om eksisterer lengre, men dog...)

Det sier vel litt om hvor gammel og utdatert jeg er, som bare forbinder Hooters med en eldgammel 80-tallsgruppe. All you Zoombies..:nynner:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 00:15   #75
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det sier vel litt om hvor gammel og utdatert jeg er, som bare forbinder Hooters med en eldgammel 80-tallsgruppe.

Men de var bra, da. Den skal de ha.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 00:20   #76
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Men de var bra, da. Den skal de ha.

Joda, men jeg husker egentlig bare den ene sangen.

Gammel 11-01-10, 00:22   #77
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne var/er min favoritt:

(Kilde: youtube.com)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 00:25   #78
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Hm...denne tråden har jeg da sett lenge, men ikke giddet å åpne fordi jeg trodde den hadlet om gruppen Hooters (som jeg ikke aner om eksisterer lengre, men dog...)

Det sier vel litt om hvor gammel og utdatert jeg er, som bare forbinder Hooters med en eldgammel 80-tallsgruppe. All you Zoombies..:nynner:

Jeg husker ikke om jeg har rødprikket deg før, Rine.
Men dette kvalifiserte nesten altså.

Her i huset elsker vi The Hooters.
Sommernatt, øl, gode venner og lyden av Satellite eller All you Zombies ...

Gammel 11-01-10, 00:31   #79
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg husker ikke om jeg har rødprikket deg før, Rine.
Men dette kvalifiserte nesten altså.

Her i huset elsker vi The Hooters.
Sommernatt, øl, gode venner og lyden av Satellite eller All you Zombies ...

Jeg tror du har gjort det før.

Jeg skjønte ikke helt hva du vil rødprikke for, da? At jeg ikke gadd å åpne en tråd fordi jeg trodde den handlet om The Hooters, eller fordi jeg kalte de eldgamle?

Ved nærmere ettertanke har jeg hørt både sangen til 007 og Satelite, koblet dem bare ikke til Hooters. Det er jo så lenge siden, jo!

Gammel 11-01-10, 00:35   #80
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Jeg tror du har gjort det før.

Jeg skjønte ikke helt hva du vil rødprikke for, da? At jeg ikke gadd å åpne en tråd fordi jeg trodde den handlet om The Hooters, eller fordi jeg kalte de eldgamle?

Ved nærmere ettertanke har jeg hørt både sangen til 007 og Satelite, koblet dem bare ikke til Hooters. Det er jo så lenge siden, jo!

Begge deler.

Jeg er da ikke så gammel ...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:28.