Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Dere med 1.- og 2.-klassinger - Goretex-sko?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-10, 19:07   #21
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Sv: Dere med 1. og 2. klassinger - Goretex-sko?

Min laaange 2.klassing med svææære bein må ta det vi finner... Ho bruker 38(!!!) i sko og det er IKKE lett å finne barnesko i den størrelsen Voksensko kan ho ikke ha, de blir altfor brede/høye i foten.

I år har ho ganske høye Geox gore tex og cherrox. Geoxene fant jeg til halv pris i vår og måtte bare kjøpe de og håpe de passet, siden vi sliter med å finne sko. Ho bruker cherrox kun i sølevær, blir svett og klam om ho bruker de ellers.

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 11:35   #22
Lilleville
Superduperaktiv

Lilleville sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Min 1.klassing bruker bare Sorel-skoene, til tross for at vi har både Viking thermo og gore-tex sko. Hun blir lett kald på beina, men klager aldri med disse på. Jeg synes også de er store og tunge, men de er iallefall lette å få på.
Nå vil hun ikke engang ha på de superfine skinnskoene med tykt ullfor fra Cocomma/Bisgaard til bursdager o.l.

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 11:40   #23
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Min 1 klassing og 2 klassing har både Cherrox og goretex vintersko. Min erfaring er at Cherrox ikke er så varme i 20 minus, selv med ullsokker i. Så da bruker de goretex. Goretex er jo vanntett, men de er ikke så høye som Cherroxene, så derfor synes jeg Cherrox kan fungerer bra når det regner, eller er slapsete ute.

Jeg har i alle år kjøpt Viking Goretex sko til mine unger. De har god kvalitet synes jeg, og ungene liker å ha dem på.

Gjennom hele året holder jeg meg egentlig til Viking sine sko.

Tidligere kjøpte jeg mye billig sko. Har delte erfaringer med dette. Mange par gikk fort o stykker og var ikke så holdbare enn de dyre merkeskoene. Jeg tapte igrunnen penger på å kjøpe billigsko. Men det finnes sikkert gode, billige sko også. Det er nok bare jeg som ikke har funnet dem enda.

Jeg har prøvd å være flink til å kjøpe sko på salg også, men det er ikke like lett å vite hva slags størrelse man må gå for. De vokser jo så fort disse småtassene.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 13:02   #24
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Her oppe er det ikke vits med goretex på vinteren, men det vet vel dronningen
Så vi har skofus vintersko, turbo likte de best,med bårrelås. Foten hannes passer ikke noe bra i Viking vinterskoene og vi fikk ikke inn sålene hannes i ecco skoene. og Cherox.
Og støvler i krisekrise situasjoner.

Sist redigert av Honda : 17-01-10 kl 14:18.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 13:09   #25
mammamia
Superaktiv

Medlem siden: Jan 2007
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snø, her.

Min laaange 2.klassing med svææære bein må ta det vi finner... Ho bruker 38(!!!) i sko og det er IKKE lett å finne barnesko i den størrelsen Voksensko kan ho ikke ha, de blir altfor brede/høye i foten.

I år har ho ganske høye Geox gore tex og cherrox. Geoxene fant jeg til halv pris i vår og måtte bare kjøpe de og håpe de passet, siden vi sliter med å finne sko. Ho bruker cherrox kun i sølevær, blir svett og klam om ho bruker de ellers.

Storesøster har eccosko med snøring, veldig fornøyd. Men det blir kanskje vanskelig med snøring?

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 13:16   #26
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Storesøster har Viking Goretex og Kamik Snowkone. Jeg liker Snowkone veldig godt. De er varme og vanntette. Cherrox eller Thermo bruker vi ikke. Liker ikke slike sko og har aldri hatt det til ungene. Goretex holder tett, til nød i slaps bruker vi Crocs Georgie med ullsåle og ullsokker.

Gammel 17-01-10, 19:39   #27
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Her oppe er det ikke vits med goretex på vinteren, men det vet vel dronningen
Så vi har skofus vintersko, turbo likte de best,med bårrelås. Foten hannes passer ikke noe bra i Viking vinterskoene og vi fikk ikke inn sålene hannes i ecco skoene. og Cherox.
Og støvler i krisekrise situasjoner.

Jeg har ikke tenkt på det sånn. Men klimaet her jeg bor nå er ikke veldig ulikt det på Mo. Kaldt og mye sny.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 22:56   #28
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Jeg har ikke tenkt på det sånn. Men klimaet her jeg bor nå er ikke veldig ulikt det på Mo. Kaldt og mye sny.

:dum:

Sist redigert av Honda : 17-01-10 kl 23:13.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 23:00   #29
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vet. Vært der nede ofte rundt der dere bor så er jo helt annet en her.
Hadde vi bodd der nede hadde jeg nok gått for Goretex på vinteren og

,
Som sagt klimaet her oppe der jeg bor er ikke så ulikt det på Mo.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 23:12   #30
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Standard

Kunne aldri ha hatt bare Gortex til turbo,vi har prøvd det. Her om dagen var jo -30 og 3 dager etterpå -1 og 1 meter snø, og når han kom hjem fra skolen regnet det. Hadde tatt på han cheroxene når han dro på skolen heldigvis. Naboungen har gortex vintersko og var SØKK bløt på fotene.

Er lite snø her :P Bare is jo

Gammel 17-01-10, 23:20   #31
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

. Naboungen har gortex vintersko og var SØKK bløt på fotene.

Er lite snø her :P Bare is jo

Da burde naboen klage på skoene for goretex skal være vanntett.

Gammel 17-01-10, 23:31   #32
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere med 1.- og 2.-klassinger - Goretex-sko?

Vi har stort sett bare hatt Ecco GoreTex vintersko til LilleVenn, og vanlige støvler selvsagt. Her i Stavangerområdet pleier det ikke være så kaldt om vinteren, mest vått I år har det jo vært ekstrem kaldt og Ecco skoene var ikke varme nok. Vi endte opp med disse Kamik skoene som LilleVenn elsker:

De ser litt store og klumpete ut på spinkle LilleVenn, men de holder henne varm og hun synes de er gode å gå med.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 23:35   #33
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Da burde naboen klage på skoene for goretex skal være vanntett.

Nei ingen ting uten om støvler eller cherox er vanntatt i sånt vær.

Regner med det som har skjedd er at naboguttens vinetrsko er laver en eks cherox så var ikke veiene brøytet så de har vasset i slaps inne på skolens område og ute for fortauet og når de kom opp hit med bussen

Vi har hatt viking vintersko som ikke er vanntetet. Kalget men bare fått som svar at sånn er det bare,eneste som er vanntett er støvler
Vi har hatt ikke sorell men det andre merket som skal være vanntett,husker ikke hva het men med gummi nede og vanlig stoff oppe. står waterfroof på de og de har ikke vært vanntett for 5 flateører

Gammel 17-01-10, 23:55   #34
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Nei ingen ting uten om støvler eller cherox er vanntatt i sånt vær.

Regner med det som har skjedd er at naboguttens vinetrsko er laver en eks cherox så var ikke veiene brøytet så de har vasset i slaps inne på skolens område og ute for fortauet og når de kom opp hit med bussen

Vi har hatt viking vintersko som ikke er vanntetet. Kalget men bare fått som svar at sånn er det bare,eneste som er vanntett er støvler
Vi har hatt ikke sorell men det andre merket som skal være vanntett,husker ikke hva het men med gummi nede og vanlig stoff oppe. står waterfroof på de og de har ikke vært vanntett for 5 flateører

Er støvlene for lave så er det jo noe annet. Da går det jo ikke på hvor tette de er. Testet ikke butikken skoene dine når du klaget da?

Gammel 18-01-10, 13:49   #35
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Er støvlene for lave så er det jo noe annet. Da går det jo ikke på hvor tette de er. Testet ikke butikken skoene dine når du klaget da?

Neh fikk bare beskjed om at støvler var eneste som var vanntette.
Derfor sluttet å ha troa på goretex vintersko. Høst og vårsko\joggesko er greit men vintersko neh. Da har man vintersko til kaldedager og cherox til slaps.
Noe det er ofte her. -5 ene dagen og +5 neste dag

Alle vinterskoene som er goretex(som butikken hadde inne) er lavere en støvler og cherox. Jeg dreiv å målte i butikken.
Vi kjøpte vintersko samtidig.
Men nabogutten var våt på fotene dagen før og,uten at han hadde trødd over. Var kommet inn mellom bårrelåsene

Gammel 18-01-10, 14:35   #36
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Neh fikk bare beskjed om at støvler var eneste som var vanntette.
Derfor sluttet å ha troa på goretex vintersko. Høst og vårsko\joggesko er greit men vintersko neh. Da har man vintersko til kaldedager og cherox til slaps.
Noe det er ofte her. -5 ene dagen og +5 neste dag

Alle vinterskoene som er goretex(som butikken hadde inne) er lavere en støvler og cherox. Jeg dreiv å målte i butikken.
Vi kjøpte vintersko samtidig.
Men nabogutten var våt på fotene dagen før og,uten at han hadde trødd over. Var kommet inn mellom bårrelåsene

Her får jeg ihvertfall beskjed om at goretex er vanntett. Det står det også på lappene som henger på, og erfaringen gjennom noen sesonger sier også at de er vanntette. Eneste vi har slitt med er Geoxx. Men det var pga "pustehullene" fant vi ut. For de var vanntette når de stod still i vann for det testet butikken.

Mellom borrelåsen skal det ikke komme vann. Er det vanntette støvler så er det tett helt opp til skaftet, selv under borrelåsen. Ikke slik som vanlige joggesko med "løs leppe".

Gammel 18-01-10, 20:36   #37
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere med 1.- og 2.-klassinger - Goretex-sko?

Vår minste har brukt Ecco goretex hele vinteren her i flere år og her er vinteren stort sett slaps og vått, men de har holdt han tørr hele tiden Gore tex skal holde tett.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:03.