Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Kjøpe trådløst nett på sykehus

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-10, 16:28   #1
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Kjøpe trådløst nett på sykehus

Om en stund skal jeg ha barn, og det er jo besøksrestriksjoner. Far må også passe barn nr 1.

Jeg kunne tenke meg å kjøpe mobilt bredbånd eller noe, så kunne jeg ihvertfall hatt muligheten til å surfe om jeg kjeder meg for mye. Barsel har ikke nett, så vidt jeg vet (Rikshosp).

Trodde Netcom hadde en smart greie, men der måtte man visst bestille for et helt år. Jeg synes en måned burde holde - blir jo der bare noen dager (får vi håpe, hehe).

Finne sdet en leveandør som tilbyr slike tjenester?

Gammel 18-01-10, 16:32   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe trådløst nett på sykehus

Det er trådløst nettverkt på Riksen, men begrenset til "området rundt automatkantinen".

Sitat:

Området ved automatkantinen er trådløst og er tilgjengelig for pasienter.

Gammel 18-01-10, 16:41   #3
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Bedre enn ikke noe, men ikke så kult sted å sitte etter keisersnitt og baby som uansett ikke bør tas ut av barsel. (Har for øvrig tilbragt noen timer der sist vi fikk barn, i og med at ingenting annet er åpent i helger etter kl 17 eller noe. "Nydelig" sted å kjøpe maten sin når man feks har barn på intensiven dag etter dag).

Vil ha i sengen! *tramper*

Gammel 18-01-10, 16:44   #4
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Ice.net har mnd abonnement (du betaler bare for mnd du begynner på), men til gjengjeld må du kjøpe en trådløs router da, som koster noe sånt som 2500,-. Men kanskje kjekk å ha for å ha med på hytta e.l. senere? Man kan bare bruke den når man vil, så får man faktura i posten.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 16:50   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Hvilken mobiltelefon og hvilket abonnement har du?
Som regel er det jo ikke noe stort problem å bruke telefonen som 3G-modem, via kabel eller via Bluetooth, og mange abo har det slikt at det er en makspris per dag på surfing, f.eks. 25 kr per dag uansett hvor mye man bruker det.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 16:52   #6
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Har en Nokia Music Express, og et eller annet Netcom abonnement...

*mobilanalfabet*

Gammel 18-01-10, 16:53   #7
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en sånn netcom greie, den var veldig kjekk på sykehuset. I tillegg var vi på flyttefot på den tiden. Vi bruker den også når vi er på hytten.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 16:56   #8
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Vi har og netcom. Den koster 99 i mnd, er gratis etter 17-08 og på helg. Vi bruker den innimellom, noen mnd mer enn andre. Tar med på helgaturer.

Gammel 18-01-10, 20:50   #9
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Men Netcom sier som sagt at jeg må binde meg for et år, og det er ikke så veldig interessant. Vi reiser ikke så mye bort akkurat, særlig ikke nå midt i høygravid og barseltid. Og jeg trenger jo nett på dagtid, for på kvelden har jo Mannen muligheter for besøk. Skal føde på en tirsdag, og isåfall trenger jeg antakjeligvis ikke gratis helg heller. Hadde egentlig sett for meg den som koster 250 kr for maks surfing døgnet rundt - men det er jo uaktuelt for et helt år.

Å kjøpe router til 2500 var jo også ganske dyrt for å slippe noen dagers mulig kjedsomhet. For alt jeg vet er jeg helt slått ut, eller kjeder meg ikke et sekund.

Gammel 18-01-10, 21:02   #10
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kan bruke min mobiltelefon (SE C905) som modem med kabel. Med Telenor abonnement betaler jeg max kr 10/døgn for surfing.
Hvis ikke du kan bruke den telefonen du har nå "trenger" du kanskje en ny? Som i beste fall blir billigere enn å kjøpe samt abonnere på trådløst modem?

Gammel 18-01-10, 21:02   #11
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg surfer med mobilen som modem i nøden. Bruker Bluetooth og det virker som regel helt strålende og går ikke så altfor tregt heller. Og jeg har en gammel telefon, minst tre år gammel. Hvor dyrt det er aner jeg derimot ikke. Jeg orker ikke sjekke.

Har du sjekket Telenor? Kjæresten har skaffet seg en sånn dings derfra, kan sjekke senere i kveld hvor mye det kostet.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 21:04   #12
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har NetComabonnement på min mobil, forresten, men akkurat det spiller nok ikke så stor rolle.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 21:04   #13
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

-Og dessuten tar min nevnte telefon fine bilder av søte nyfødte babyer
(Og søsken som plutselig skulle befinne seg i en "burde-tatt-bilde-situasjon" der man ikke har tatt med seg kamera, men selvfølgelig har med seg mobilen.)

Gammel 18-01-10, 21:20   #14
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Telefonen min er nesten helt ny, så jeg kjøper ikke ny, altså.

*vrang*

Men hvordan man surfer med en mobil aner jeg ikke, må kanskje lære meg det da - feks. ved å åpne bruksanvisningen...? *skingrestemme*

Gammel 18-01-10, 22:01   #15
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Bruker selv Nokia N96 for tiden. Enkleste kan være å koble til med kabelen, så installere PC Suite-programvaren til Nokia. Så bare trykke i programmet for tilkobling til nettet...

Programmet kan uansett være greit å ha installert for å ta backup av telefonen etc.

Kan også bruke Bluetooth, men kabel er på sett og vis enklere og batteri både på pc og telefon varer lengre med kabel.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 22:01   #16
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Åh. Mennen forklarte meg nå at man ikke surfer på mobilskjermen, men kun benytter den til å koble opp mot pc. Jeg er virkelig analfabet, altså.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05.