Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Brownies med appelsin?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-10, 14:25   #1
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Brownies med appelsin?

Min kjære har bursdag i morgen og ønsker seg veldig en brownie med appelsinsmak. Finner kun en oppskrift på Tine, men ville gjerne hatt en som noen har prøvd ut og vet er god.

Gammel 24-01-10, 14:27   #2
Albertine
Passiv

Standard

Sv: Brownies med appelsin ?

Her finner du noen tips.

Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 14:30   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har laget sjokoladefondant med appelsin (og mint, ikke samtidig altså), og da har jeg rett og slett bare byttet ut hele eller en del av sjokoladen med sjokolade med smak. Freia dark orange er jo kjempegod og kan brukes istedetfor vanlig sjokolade. Sjokoladefondantene er hvertfall blitt helt sykt gode, spesielt den med mint. Der brukte jeg Freia dark mint.

Gammel 24-01-10, 14:33   #4
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Iset det må være kake, han skal ha med på jobben.
Albertine: får ta en titt på diverse linker der !

Gammel 24-01-10, 14:37   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brownies med appelsin?

Ja, men siden det funker så bra på skokoladefondant så bør det jo funke like bra i brownies, det kan jo liksom ikke gå galt når man kun bytter ut sjokoladen med smakssatt sjokolade. Nå fikk jeg lyst å lage selv, men har ikke appelsinsjokolade i hus.

Gammel 24-01-10, 14:39   #6
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Har ikke appelsinsjokolade her jeg heller, men tenkte å prøve meg med å finrive skall og presse saft, har et par økoappelsiner liggende.

Gammel 24-01-10, 14:42   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Høres bra ut det, det kan jo ikke mislykkes. Det verste som kan skje er vel bare at det ikke smaker nok appelsin, men du smaker jo bare på røra og tilsetter mer skall, feks.

Gammel 24-01-10, 15:27   #8
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Denne pleier jeg å lage hver påske fordi jeg får brukt mange egg:

375 g margarin /smør
6 egg
6 dl sukker
2 ss vaniljesukker
1 dl kakao
saft og skall av 1 appelsin
4,5 dl hvetemel

Smelt margarin/smør og avkjøl litt. Visp egge og sukker til eggedosis. Ha i vaniljesukker og kakao og smak til med appelsin. Bland i melet og margarinen/smøret. Hell røren i smurt langpanne på ca 30x40 cm og stek på 150 grader i ca 35 minutter på nederste rille.

Denne er sinnsykt god!

Gammel 24-01-10, 22:17   #9
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Jeg lagde min egen kombi av Tine og Lizzies oppskrifter

300 gr. meierismør. 250 av dem rørte hvitt med sukkeret, 50 gr. smelte jeg med sjokoladen.
2 dl sukker
2 plager mørk god sjokolade
1,5 dl hvetemel
1 ts bourbonvaniljesukker
6 egg
Malte mandler, tok det jeg hadde liggende, tipper ca 2 dl før maling
1 stor økoappelsin, rev skallet, presset saften.

Rørte sukker og smør først, så i en og en eggeplomme. Hadde i mandlene. Smeltet sjokoladen og rørte i. Pisket eggehvitene stive og vente inn, juice og appelsinskall til slutt. I liten langpanne 175 gr. 25 min.
Smaker smeltet firkløver med appelsin.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:46.