Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kakao i skolesekken

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-10, 20:46   #21
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Kakao i skolesekken

Gammel 25-01-10, 20:46   #22
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kakao i skolesekken

Kun på tur og skidager, dvs 2 -3 ganger fra oktober til mars. Når jeg først lager så koker jeg en stor gryte om morgenen så alle får.

Gammel 25-01-10, 20:47   #23
Fluke

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Kakao i skolesekken

Han er tynn som en strek altså! (Plutselig ser jeg at jeg propper i ungen sukkerholdige greier hele dagen og han blir ikke hyper av kakao -saft derimot ... )

Gammel 25-01-10, 20:49   #24
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Denne kjekke lille karen her fra Kenwood rører selv og varmer opp. Plinger når kakaoen er klar.

http://www.kenwoodworld.com/en/Produ...o-Latte/CL438/

Jeg elsker den.

Sist redigert av Ulvhedina : 25-01-10 kl 20:49. Årsak: La til link..
Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 20:51   #25
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, sender ikke med kakao på skolen annet enn hvis det er skitur eller noe sånt. Da lager jeg vanlig kakao av melk, det tar ytterst få minutter og krever liten røre-innsats. Er også litt skeptisk med tanke på kakaosøl i sekken, det har det fort for å bli.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 20:51   #26
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helst bare på turdager, men også en kopp (kokt) kakao til kveldsmaten både titt og ofte i kalde perioder. Drakk masse kakao på vinteren som barn, og det gikk bra med meg.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 20:54   #27
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Ehm. T. spiser yoghurt foran tv mens jeg steller meg ... :innrømmer mer enn planlagt her:

Ja, da forventes det selvsagt at det er en naturell, økologisk variant med 0,1% sukker og fett , UTEN kunstig søtning, som du kun har tilsatt en liiiiiten t-skje økologisk honning og noen røstede solsikkefrø

Gammel 25-01-10, 20:56   #28
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Ja, da forventes det selvsagt at det er en naturell, økologisk variant med 0,1% sukker og fett , UTEN kunstig søtning, som du kun har tilsatt en liiiiiten t-skje økologisk honning og noen røstede solsikkefrø

Gammel 25-01-10, 20:58   #29
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kun turdager, det er ca 1 gang i uka. Men ikke alltid kakao, men noen ganger varm saft etc også. Særlig om det er rufsevær.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 21:03   #30
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Kun på turdager og de er det ikke alt for mange av.
Nå velger han min stortsett Solbærtoddy, så ikke mye kakao som blir kokt her i huset igrunn. Enda så godt det er.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 21:08   #31
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Her er det kun på turdag, som er en dag i uka.
Synes ikke noe om kakao hver dag, det er alltid kakao kokt på melk.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 21:14   #32
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De får bare med seg kakao når det er turdag, og vi husker det.
Da lager jeg vanlig kakao.

Ellers kan du jukse litt og blande litt kakaopulver og sukker, koke opp vann og ha i en skvett med melk.
I gamle dager(når jeg var liten og ungdom) sto den oppskriften på kakaoboksen.

Gammel 25-01-10, 21:24   #33
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi sender ikke med selv men han får det ca 2 ganger i uken i barnehagen. De lager kakao der, helt greit for oss. Når det var veldi kaldt fikk de enten kakao eller toddy hver dag.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 21:33   #34
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

På ski/skøyte/akedager. 1. klassingen har uteskole en dag i uka, men jeg sender ikke med varm drikke hver eneste gang. Hvis det er 17 minus eller deromkring kan jeg sende med uten at det er ski/skøyter/aking. :grei:

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 21:39   #35
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Kun på turdager. Mine får aldri annet enn vann ellers på skolen.

Gammel 25-01-10, 21:47   #36
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

S får kun på turdager, 1 dag i uka. Det er barnehagen da. Jeg ville aldri sendt med hver dag nei. Vi har en liten termos, ca 3 dl. Det tar maks 5 minutter å lage kakaoen, jeg lager den fra bunnen av.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 21:49   #37
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Her er det kakao på uteskoledager (torsdager) og på turdager. Ikke juksekakao, skikkelig kakao er jo så mye bedre

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 21:50   #38
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har kakaomaskin. Elsker den. Hater å vaske den da...
Guttungen har vel knapt smakt kakao enda, men det kommer nok....

Da jeg gikk på skolen, hadde jeg også med meg kakao på skolen om vinteren. (Mamma kokte mens vi spiste frokost ja... nå har hun også kakaomaskin...) Kan ikke garantere at det var hver dag, men det var i alle fall ikke begrenset til snødager tror jeg (Jeg vokste opp på sunnmøre, det er ikke alltid det er så mange snødager på rad hver vinter... mest slaps.) Men jeg tror nok ikke jeg kommer til å videreføre den tradisjonen, selv om det var veldig koselig, jeg satte stor pris på det. Men, det er vel ikke sånn supersunt, HVER dag, tenker jeg. (Mye har forandret seg av hva som er "akseptabelt" fra jeg vokste opp, jeg fikk saft på tåteflaske også. Fra sånn rundt 3-4 mnd alder. Det var visst vanlig. (Min sønn fikk ikke saft før han var over året, ikke noe annet enn melk til han var 6 mnd, og liker faktsik strengt tatt vann bedre enn saft...)

Litt synd egentlig, for den varme drikken hver dag gjorde egentlig veldig godt i en kald skrott...

Gammel 25-01-10, 21:51   #39
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

De har turdag en dag i uken, med noen unntak, og han får kakao med seg hver gang. Men jeg lager den med Freia pose Sjokolade blandet i kokt vann fra tekokeren.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 22:03   #40
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Storesøster har uteskole en dag i uken. Da får hun med seg varm drikke. Bytter mellom kakao og jordbærte. Lillebror nekter å drikke varme ting så han får klare seg med vann en stund til.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:34.