|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?Inspirert av kakaotråden |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Javel
|
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?Ikke noe, de har melk på skolen (eller det vil si vi betaler for melk på skolen). Kun om de skal på tur med skolen de evt. har med seg noe ekstra drikke; kakao eller saft (men det er ikke ofte).
|
|
|
|
#3 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?Ingenting utenom turdagen, da får han kakao. Jeg bruker sånn poser med kokt vann, før da jeg hadde bedre tid lagde jeg ordentlig med bakekakao og melk. De får melk og drikke ellers på skolen og sfo, så jeg sender ikke med noe til vanlig.
|
|
|
#4 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?Vannflaske som hun selv fyller vann i. Hun er med på skolemelkordning, så hun får melk på skolen.
|
|
|
#6 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?Storesøster drikker kakaomelka de tilbyr. På turdager får hun kakao. Ellers har de hver sin kopp som de bruker hvis de blir tørste i løpet av dagen, og da får de vann.
|
|
|
#8 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?Begge to har med vannflaske. Lillesøster får i tillegg melk på skolen. Dersom de skal på tur og det er kaldt sender jeg gjerne med varm saft. Begge to foretrekker varm saft fremfor kakao. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?Vann, bortsett fra turdager.
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?Vi sender med vann. Det er tilbud om melk og frukt, men min jente drikker svært lite melk, så vi abbonerer bare på frukta (som forøvrig er meget bra - 3-4 sorter oppskjært variert frukt daglig som serveres på fat etter at nista er spist, samt i siste timen. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?Minsten har alltid en vannflaske i sekken, og så er han med på skolemelkordningen.
|
|
|
#12 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?Skolemelk samt vannflaske i sekken. På turdagene sender vi med kakao og/eller eplejuice. Han er ikke så glad i varm drikke. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?Vannflaske. Aldri noe annet. De får melk og yoghurt på SFO én dag i uken, tror jeg det er, men han liker ingen av delene, så jeg har ikke fulgt så nøye med på hva melketilbudet egentlig er.
|
|
|
#14 |
|
ræv med ører
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?Ingenting. De har kopper og forsyner seg med vann på skolen. I tillegg får hun eplejus gjennom skoledrikkeordningen.
|
|
|
#15 |
|
Aktiv
![]() |
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?Vannflaske. Så får de melk på skolen. Varm saft på ski-/turdag nå i vinter.
|
|
|
#16 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?Vannflaske er alltid med. På tur er det ofte varm eller kald saft men ikke alltid. En sjelden gang har hun med seg en liten biola flaske. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?Vann, det er det som han vil ha og det er det som holder seg bra her i varmen (når det er som varmest har jeg også kjøleelement med, han har som en liten min kjølebag mes Spiderman på). Til tider har han også drikkeyoghurt. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?Vann i flaske. Kakao eller varm solbærsaft på turdager.
|
|
|
#19 |
|
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?Eplejuice eller saft på flaske.
|
|
|
#20 |
|
can-jur
|
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?Har skolemelk.
|
|
![]() |
|
|