Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Formell mail, jeg er ingen Mr.

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-10, 15:35   #1
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Spørsmål

Formell mail, jeg er ingen Mr.

Jeg har fått mail, der det står Dear Mr xxx.

Nå skal jeg svare, hvordan gjør jeg vedkommende oppmerksom på at jeg er Mrs. og ikke Mr. Best Regards Mrs. Meg?

Og jeg starter med Dear Fornavn, når hun underskriver med Fornavn + standard signaturen (som er inkludert fornavnet), eller bør jeg ta det på etternavn siden hun skriver Dear Mr. Etternavn til meg? (Hun er da mest sannsynlig en sekretær og jeg er en slags kunde, om det har noe betydning.)

Gammel 28-01-10, 15:41   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Formell mail, jeg er ingen Mr.

Du svarer på det du skal svare på og poengterer Mrs i signaturen.

Gammel 28-01-10, 15:42   #3
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Med mindre det er noen du skal snakke mye med framover så hadde jeg ikke brydd meg med det.

Jeg hadde en sjef en gang som fikk mail som innledet som følger:

'Dear Mr. Vennlig Hilsen'

Gammel 28-01-10, 15:42   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan godt starte med hennes fornavn hvis du ønsker å tone ned formalitetene litt. Hvis ikke bruker du etternavnet hennes du også.

Gammel 28-01-10, 15:46   #5
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Nei kommer ikke til å noe med henne å gjøre fremover. Tar den formelle varianten jeg, også noterer jeg Mrs. som signatur og håper hun noterer det bak øret, det gjelder blant annet overnatting, har ikke lyst å bli losjert sammen med en gammel gubbe.

Gammel 28-01-10, 15:49   #6
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Me not a booii, I amma ladiii! Goo to yoo bongaloo? Make happii for yooo?

Gammel 28-01-10, 15:50   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Gammel 28-01-10, 15:52   #8
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Standard

Trokke det nei.

Gammel 28-01-10, 15:55   #9
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg starter alle mine formelle og halvformelle e-poster som går til folk jeg ikke kjenner utenfor firmaet (i firmaet er vi på fornavn, hele gjengen) og som jeg vet ikke har dr.grad med Dear Madam/Sir.

Jeg anbefaler ikke at du velger å tilte over dette som den japanske mannen i firmaet som hadde tenkt å selge noe til meg gjorde. Han tiltet og brukte et helt avsnitt i innledning (i svaret på min formelle forespørsel om et produkt) til å gjøre det klinkende klart for meg at han var en SIR og ikke en MADAM. Jeg valgte en konkurrent i stedet. (Han tiltet antakelig at jeg skrev Madam før Sir - altså Madam/Sir i stedet for det mer vanlige Sir/Madam.)

Sist redigert av Veronal : 28-01-10 kl 16:01.
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 16:00   #10
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Standard

Nei, jeg har ikke tenkt å skrive en lang avhandling.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:33.