Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvis du hadde vært singel ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-10, 22:01   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Hvis du hadde vært singel ...

...og møtt en mann som hadde et barn på et par år han kanskje kun hadde sett en eller to ganger som spedbarn. Og du hadde blitt forelsket og blitt samboer med denne mannen. og du hadde ikke sett at denne mannen gjorde noe særlig for å ha noe med dette barnet å gjøre... I følge han er moren en drittkjerring og nekter å la han se eller ha noe med barnet å gjøre og hun presser han for penger(bidrag) sier han og han nekter å betale og har en gjeld på en ganske stor sum, 5sifred.

Hadde du ikke stusset litt på dette? Eller hadde du stolt 100% på denne mannen som du var over alle hauger forelsket i? Hadde du forlovet deg og giftet deg med denne mannen?

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 22:09   #2
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvis du hadde vært singel...

Jeg hadde stusset, og hadde nok trengt en god stund på å bli kjent med mannen før jeg turde å bli "seriøst" involvert.
En sak har flere sider, og jeg ville nok sjekket litt.

Mange har jo gjeld, og det er flere fedre som ikke får ha kontakt med barna sine pga håpløse mødre.
Men, som sagt så hadde jeg nok brukt litt tid. Noe jeg forøvrig ville gjort uansett. Har tro på å bli kjent først.

Gammel 29-01-10, 22:09   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde selvsagt ikke blitt sammen med en sånn mann.

Gammel 29-01-10, 22:12   #4
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde tenkt som så at her er det flere sannheter enn den ene jeg har fått høre. Jeg hadde hatt problemer med å respektert denne mannen, hvis halvparten av infoen stemte.
Men jeg vet også at noen mødre meler sin egen kake med barnet som verktøy. Og at hvis en far nektes samvær når barnet er lite, så blir det mangefull følelsesmessig binding mellom far og barn, som igjen har en følge at far distanserer seg fra barnet følelsesmessig. Og det skaper mindre og mindre kontakt m.m.
En negativ selvforsterkende spiral rett og slett.

Men uansett hva som har skjedd er det mest sannsynlig to voksne parter som har bidratt til elendigheten.
Tror jeg ville spurt om jeg kunne ringe mammaen til barnet for å høre hennes versjon...bare for å få en feeling på om han ble nervøs da, eller om det ikke spillte noen rolle for han...
Hadde jeg fått følelsen av at han hadde pyntet på sannheten til sin egen fordel, så hadde det umiddelbart blitt avskjed på grått papir!

Gammel 29-01-10, 22:13   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg ville vært skeptisk.

Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 22:14   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg driter en lang marsj i hva moren gjør eller ikke gjør og hva han gjør eller ikke gjør i forhold til moren. Bare det at han ikke gidder betale for å straffe henne, mens han i realiteten straffer barnet, er nok til en no go for mer enn spark i rompa for min del.

Gammel 29-01-10, 22:15   #7
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville også vært skeptisk. Men det er ikke sikkert han har fortalt at han har bidragsgjeld, etc. Kan jo hende han bare sier han ikke får se barnet osv.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 22:16   #8
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

...og møtt en mann som hadde et barn på et par år han kanskje kun hadde sett en eller to ganger som spedbarn. Og du hadde blitt forelsket og blitt samboer med denne mannen. og du hadde ikke sett at denne mannen gjorde noe særlig for å ha noe med dette barnet å gjøre... I følge han er moren en drittkjerring og nekter å la han se eller ha noe med barnet å gjøre og hun presser han for penger(bidrag) sier han og han nekter å betale og har en gjeld på en ganske stor sum, 5sifred.

Hadde du ikke stusset litt på dette? Eller hadde du stolt 100% på denne mannen som du var over alle hauger forelsket i? Hadde du forlovet deg og giftet deg med denne mannen?

Jeg hadde antagelig sprunget skrikende vekk i løpet av 5 minutter. Seriøst, hvorfor rote seg borti slike? Jeg hadde i hvert fall ikke stolt 100 % på ham, herlighet, jeg er vel ikke dum heller.

Gammel 29-01-10, 22:20   #9
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde absolutt ikke blitt sammen med en sånn mann.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 22:20   #10
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg driter en lang marsj i hva moren gjør eller ikke gjør og hva han gjør eller ikke gjør i forhold til moren. Bare det at han ikke gidder betale for å straffe henne, mens han i realiteten straffer barnet, er nok til en no go for mer enn spark i rompa for min del.

Halleluja og fullstendig enig.

Sist redigert av 007 : 28-07-23 kl 17:45.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 22:21   #11
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skeptisk, veldig skeptisk!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 22:25   #12
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Like skeptisk som de andre her!

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 22:28   #13
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Niks, noe sånt hadde jeg ikke brukt energien min på.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 22:30   #14
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvis du hadde vært singel ...

Jeg hadde vært skeptisk til å involvere meg med en mann som hadde et så uavklart forhold til eksen og barnet sitt, uansett årsak. Det lukter trøbbel.

Gammel 29-01-10, 22:49   #15
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde aldri innledet et seriøst forhold til en mann som viste slike holdninger og som ikke tok ansvar. Det å vurdere å få barn med en slik en er langt over det som er innenfor min fatteevne.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 22:53   #16
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke forstå at jeg kunne blitt så forelsket i noen at jeg har ansett disse "egenskapene" som uviktig nok til å falle for han...

Gammel 29-01-10, 22:57   #17
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg kan ikke forstå at jeg kunne blitt så forelsket i noen at jeg har ansett disse "egenskapene" som uviktig nok til å falle for han...

Forsåvidt så kan jeg godt forstå at man kan bli forelsket i en sånn en. Det som jeg derimot ikke forstår er at man ikke holder det på forelskelsesnivå og lar være å forlove seg/flytte sammen med og ikke minst, absolutt ikke får barn med sånne.

Forelskelser går over, og de må ikke nødvendigvis gå over i dårlige forhold. Lev ut forelskelsen og dropp dusten når det har gått over sier jeg.

Gammel 29-01-10, 22:57   #18
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I og med at du skriver inn her så er du vel egentlig litt småskeptisk selv.
Og jeg går ut i fra at du egentlig har fått bekreftet det du var ute etter med de svarene du har fått.

Jeg kan ikke annet enn å si meg enig med flertallet over her, og da spesielt Sitronen.

Gammel 29-01-10, 23:32   #19
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ikke tatt i han med ildtang engang.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 23:36   #20
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror aldri på noen som snakker dritt tom partneren sin. Ikke på den måten at jeg også tar den meningen i hvertfall.
Og jeg ville ikke tatt en slik historie for god fisk helt uten videre.

Ofte er det sånn at når to parter går i fra hverandre og den ene beskylder den andre for å være vanskelig, så sitter den andre parten å føler akkurat det samme på den andre siden.

Hvi han har valgt bort ungen sin og er ærlig om det så er det nesten litt bedre enn om han ikke orker å kjempe og lyver om det også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:22.