|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Glutenfri kake i ovnen - hjelp!Jaddah, jeg sliter litt med steketid, og aaaalt for mye kakedeig i en springform. Flinke meg skulle bake glutenfri brownies til bursdag i morgen, siden en av gjestene ikke tåler hvete. Og nå står kaka i ovnen, på 58.minuttet. Den skjelver og er i ferd med å vandre over springformens breddegrader... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
.
Sv: Glutenfri kake i ovnen - hjelp!Melding fra samboer på kjøkkenet; deler av kaka har klatret ut av formen... sukk. Og jeg som ville være god vertinne og servere til alle.. suuuukkk |
|
|
|
|
|
#4 |
|
blant fjord og fossevell
|
Sv: Glutenfri kake i ovnen - hjelp!Glutenfri kake er ganske like som vanlige kaker.
|
|
|
|
#5 |
|
.
Sv: Glutenfri kake i ovnen - hjelp!
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Glutenfri kake i ovnen - hjelp!Er det ikke slik at glutenfritt mel trenger mer væske? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
.
Sv: Glutenfri kake i ovnen - hjelp!Eller kanskje mindre væske, tror jeg kanskje jeg har hørt? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
blant fjord og fossevell
|
Sv: Glutenfri kake i ovnen - hjelp!Kakeoppskriftene der jeg har byttet hvetemel med toro glutenfri kakemix pleier gå fint. Når deg gjelder å gjøre om gjærdeiger så oppfører glutenfritt mel seg på en annen måte enn hvetemel, og resultatet avhenger også av hvilken meltype en bruker. I noen tilfeller må det også tilsettes mer hevemiddel i glutenfritt, men det høres ikke ut til å ha vert behov for i dette tilfellet.
|
|
![]() |
|
|