Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Finnes det blinkesko i OK kvalitet?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-10, 00:24   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Finnes det blinkesko i OK kvalitet?

Storebror har et intenst ønske om "Blinkesko" - Han har ønsket seg det i to år og har igjen - allerede i januar, begynt å prate om at han i ÅR skal få blinkesko.

Mr. Che mener vi bør la gutten få det - i stedet for "fotformsko" (hans ord - jeg kaller de bisgaard, men dog) - Finnes det?

Eller skal jeg bare finne de knallgrønne bisgaarskoene på salg først som sist?

Gammel 01-02-10, 00:25   #2
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det blinkesko i OK kvalitet?

Treåringen hadde geoxblinkesko i fjor.

Gammel 01-02-10, 00:29   #3
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

LilleVenn har også hatt Geox blinkesko. De var av god kvalitet om enn ikke helt i min smak...Men fine til å være blinkesko!!

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 00:31   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker jo bare fotformsko, viser det seg
Vel - jeg kan jo få storebror på bedre tanker og jeg da....Men altså: Plastikkrælete sko som ikke varer en hel sesong en gang - DET orker jeg ikke.

Gammel 01-02-10, 00:33   #5
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Grønne Bisgaard, så klart Han blir nok glade for de også! Evt. begge deler. Kan ikke se for meg at et par blinkesko koster så mye, så kan du ha fine(og gode) Bisgaardsko i bakhånd og blinkesko til bhg. bruk?

Apropos: På spm om hva kronprinsbarna ønsket seg til jul i fjor, svarte Mette Marit at begge to hadde ett intenst ønske om blinkesko. Spørs om dette er konsekvensen av å la barna få fornuftige men kanskje ikke fullt så kule sko?

Gammel 01-02-10, 00:56   #6
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Geox er både fornuftige og blinkende.

Gammel 01-02-10, 01:05   #7
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Joggesko med lys er fulle av miljøgifter og en skikkelig miljøversting (for de produseres i så økende stort antall og sorteres feil). Jeg oppfordrer alle foreldre til å slutte å kjøpe billige leker laget av giftig plastikk fra Kina og blinksko med miljøgifter.
http://sortere.no/guiden/vis_produkt...ggesko+med+lys

Enda bedre, om både blinksko og leker generelt:
http://www.dagbladet.no/2009/11/03/n...nning/8805740/

Sorry, måtte bare

Sist redigert av Lisa : 01-02-10 kl 01:20.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 01:13   #8
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har Geox blinkesko, og de er både småbarnskule og voksenfornuftige. :ignårerer Lisa sin link litt nå:

Gammel 01-02-10, 01:30   #9
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Vi har Geox blinkesko, og de er både småbarnskule og voksenfornuftige. :ignårerer Lisa sin link litt nå:

Sorry skikkelig barnslig av meg men bare husk at de må sorteres når de kastes

Gammel 01-02-10, 09:49   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi endte opp med geox-blinkesko. Da var jeg fornøyd med at snuppa fikk ordentlige sko på bena og hun fornøyd med at de blinket (samt at de var rosa og sølv).

Alternativet hadde vært at hun hadde surtet til bestemor som hadde kjøpt noe billig blinkeræl som alldeles ikke var bra for føttene hennes. Bestemor (min mor) skjønner ikke argumentasjon om godt fottøy. Og da hadde snuppa nektet å bruke de fornuftige skoene.

Blinkesko er ikke miljøvennlig, men jeg leverer dem i hvert fall som elekstrisk avfall når de blir fravokst.

Gammel 01-02-10, 09:50   #11
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg leste fra en fra Løplabbet i Trondheim at blinkesko til barn ikke anbefaltes. :tipser:

Gammel 01-02-10, 11:51   #12
Marlen
Superaktiv

Marlen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Marlen er litt kul
Standard

Vi hadde også Geox blinkesko til storesøster i fjor

Gammel 01-02-10, 11:55   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prøver så godt jeg kan å styre ham mot skatesko med dødnigehoder på. Jeg kjenner at blinkesko ikke er en kamel jeg vil svelge. Jeg er ikke begeistret for vanlig geox heller, både når det kommer til komfort, design og den massive markedsføringen de gjør mot barn.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 12:32   #14
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes Geox har flotte sko, jeg synes blinking er kult på sko så lenge ungen ønsker det og man kaster det dit det skal etterpå, og når gutten snart er 5 så bør han få ha et ord med i laget. "Fotformsko" er liksom noe man kan lure på småbarn, evt. ha noen som finsko. Men jeg er veldig tilhenger av å diplomatiske løsninger der de får noe de liker, i en form (eks. at skoene er ganske lette) som mor og far kan leve med. Vi har hatt Geox 2 sesonger nå, og det blir nok det i år også.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 12:40   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns ikke blinkesko er totalt uproblematisk selv om man kaster det i riktig søppel. Jeg syns man kan gjøre sitt for å begrense unødvendig dupeditt-søppel, både på grunn av produksjonsvilkårene av dette, og hvor det gjøres av etterpå.

Kompromisser er fint, jeg ville kanskje kjøpt noen flashy joggesko i stedet for fotformskoene. Det finnes mange nyanser mellom fotform og blink.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 12:47   #16
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns ikke blinkesko er totalt uproblematisk selv om man kaster det i riktig søppel. Jeg syns man kan gjøre sitt for å begrense unødvendig dupeditt-søppel, både på grunn av produksjonsvilkårene av dette, og hvor det gjøres av etterpå.

Kompromisser er fint, jeg ville kanskje kjøpt noen flashy joggesko i stedet for fotformskoene. Det finnes mange nyanser mellom fotform og blink.

Joda. Blinkesko hadde de for noen år siden mine. Det har ikke vært tema de siste årene. Nå ser vi mer på tyngden på skoene.

Gammel 01-02-10, 12:59   #17
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Jeg vil ikke bli en mor som konsekvent går mot mine barns ønsker fordi jeg har en formening om at det ikke er bra, men om de ikke er av god kvalitet, så må jeg iallefall ha noen andre...blinkesko på hytta, kanskje? Jeg liker ikke geox. De er altfor tunge. - De må jo ha borrelås også, selv om storebror selv mener han fint greier å knyte en sløyfe, så tviler jeg på at han greier å gjennomføre det på daglig basis, gitt.

Gammel 01-02-10, 13:01   #18
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Dette er skoene jeg egentlig tenkte å gå for - og de er definitivt ikke fotformsko - de jo freshe nok - og gode for storebrors fot. - NOe jeg synes er viktigst.

Finner jeg disse på salg i str 29 - så kjøper jeg de nok, så kan han godt få blinkesko i tillegg - jeg skal ikke gjøre meg vanskeligere enn det.

Gammel 01-02-10, 13:01   #19
Dronningen
Pauset

Standard

De har ulike typer Geox. Vi har prøvd både veldig lett og noen som var litt tyngre. Så det først i etterkant. Men det finnes jo sikkert andre merker også som løser dette.

Vi har hatt noe lignende som dette før. De likte lillebror godt.

Gammel 01-02-10, 13:03   #20
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Våre hadde blinkejoggesko som ble brukt i hele vår-sommer-høst. Særlig minste på 2,5 elsket de. Var det Viking tro? Virket helt ok for føttene, uten at jeg skal si noe bastant om det. Takk for påminnelse om hvor de skal kastes, forresten! Det hadde jeg ikke tenkt på.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Husker jeg helt feil eller er det du som har ganske mange sånne lysgreier som du pynter med til jul? Jeg vil ikke akkurat kalle de mer nødvendige enn litt blinking i skoene til barn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:30.