|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Impulsiv innimellom
|
Troll - fast for eller avtagbart?Tenkte lillebror skulle få Troll-dress til neste vinter. Ser de har med avtagbart for og med fast for. Hva er best for en som vil være 2 1/2 til høsten? Og er 98 en fornuftig størrelse?
|
|
|
#2 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Troll - fast for eller avtagbart?Jeg liker med avtagbart for. Da er den brått en helårsdress. Praktisk. 98 eller ei spørs på lengden. Iben er nå 107 cm og passer sin dress i 110 perfekt. Men hun har hatt den i over to år allerede. Den kan snurpes i livet og har aldri vært gigantisk på, men lett å bevege seg i.
|
|
|
#3 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Troll - fast for eller avtagbart?Avtagbart for er bra fram til de skal kle på seg selv. Da holdt det ikke med "fast" løsning en gang, men det måtte en annen type dress til hos oss. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Troll - fast for eller avtagbart?Hvorfor funker det ikke når de skal kle på seg?
|
|
|
#5 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Troll - fast for eller avtagbart?Jeg liker veldig godt de med fast for - storebror liker de ikke, rett og slett fordi ulldressen er for stiv og klør for mye. Han er ikke særlig "nøver" på ull han altså, men dressen her funker ikke. Sånn generelt elsker jeg trolldressen - rett og slett fordi den er så utrolig god og myk, samt at den ser ut til å være holdbar.
|
|
|
#7 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Troll - fast for eller avtagbart?Så da er det flertall for avtagbart for. Da tror jeg vi satser på det.
|
|
|
#8 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Troll - fast for eller avtagbart?Vel, Iben er fem og fikk sin dress i 110 da hun var tre og hun er minst av alle jentene på samme alder i barnehagen. Så jeg hadde nok gått for 104 om han ikke er veldig liten.
|
|
|
#10 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Troll - fast for eller avtagbart?Du får heller rødprikke meg om det blir helt feil. :edel:
|
|
|
#12 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Troll - fast for eller avtagbart?Joda, det blir jo stort, men her var det ikke uoverkommelig stort. Hun hadde ingen bevegelsesproblemer og den hang ikke og slang. Men stor var den jo.
|
|
|
#13 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Troll - fast for eller avtagbart?104 var den eneste størrelsen de ikke hadde igjen, så da spørs det om jeg går for 98 allikevel. Får google litt å se om det er flere plasser som har de på tilbud.
|
|
|
#14 |
|
Pauset
Sv: Troll - fast for eller avtagbart?
Hos mine syntes de at foret løsna lett, selv med det som satt bedre fast enn den løsingen som var først med bare knapper. Det løsna på ben og på armer, og de måtte ha mer hjelp. Men vi var veldig fornøyd de de var mindre og vi sto for påkledningen. Så gikk vi over til Reima etter hvert. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Troll - fast for eller avtagbart?Og da gikk det ikke an å bare ha foret løst? Jeg har aldri latt foret sitte fast i dressen, men brukt de separat hele veien.
|
|
|
#16 |
|
Pauset
Ok. Nei det ville de i alle fall ikke. Minst mulig å ta på. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Troll - fast for eller avtagbart?Vi har begge deler, og synes helt klart at til litt større barn er den med fast fór å foretrekke. Må man hjelpe barnet å kle på, er den like god den utgaven som er i to deler. |
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Troll - fast for eller avtagbart?Her har vi brukt Troll med løst fòr helt til denne sesongen. Vi har alltid tatt på ulldressen først og deretter ytterdressen. Det funker som bare det selv om ungene kler på seg selv. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
maler
|
Sv: Troll - fast for eller avtagbart?Hva gjør dere når det er virkelig kaldt da? Selv om reimadressene er foret, må de jo ha på to lag ull under der på de kalde dagene. Blir da innerdressen til troll ullag nr 3 ?
|
|
|
#20 |
|
har tatt seg sammen
|
Vår lyseblå dress er nå godt slitt etter ett år med aktiv bruk. Den har blitt brukt masse i både vår og høst, og på snøløst vinterføre. Det virker dessuten som om den ikke lenger holder fukt og vann ute.
|
![]() |
|
|