|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Dessert av bare sjokolade og vann
Om man "vanner ut" sjokoladen med bare vann, eller med egg og andre ting, blir vel litt det samme?
|
|
|
|
#7 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dessert av bare sjokolade og vannJeg synes ikke det høres godt ut i det hele tatt, men ble litt nysgjerrig.
|
|
|
#8 |
|
er her
|
Nei det vil jeg ikke si det er, for da kommer det jo andre smaker til som suplerer eller erstatter noen av den konsentrerte sjokoladesmaken. Men jeg er nysgjerrig det skal jeg innrømme. Om jeg tester dette så kommer jeg til å ta det i ismaskin, men blir det pisket nok der skal tro...
|
|
|
|
#10 |
|
<insert something witty>
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() |
Sv: Dessert av bare sjokolade og vannHmm, dette lagde jeg for flere år siden etter en oppskrift jeg fant i en gammel kokebok... ikka akkurat ny kunnskap... Fungerer etter samme prinsipp som majones, sjokoladen og vannet danner en emulsjon som kan bli helt stabil. Problemet er at moussen lett blir litt vandig, med mindre du bruker veldig fet sjokolade, som igjen gir dårligere resultat. Funker bra å blande det med vispet krem, men da er liksom poenget borte... |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Sugaraddict!
|
d
|