Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ammepute

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-07, 16:28   #1
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Ammepute

Jeg har jo gjort dette før, men forrige gang hadde jeg altså ikke ammepute. Jeg tror jeg vil ha det nå, men hvor kjøpe?

Babyshop har til 349,-, mens KID normalt skal ha til 198,-. Jeg fikk moren min til å sjekke ut om KID like ved henne hadde, men neida. De skulle visst hatt inne til 98,- (salg), men jeg er for seint ute.

Noen råd om kvalitet og hvor man kan kjøpe i Oslo/Romerike? Har Princess, Bogerud eller slike?

Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 16:30   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ammepute

Jeg har ikke sett ammeputer på Princess eller Bogerud - tviler litt på om de har. I alle fall har ikke Hansen & Dysvik, der fnøs de nærmest av meg da jeg spurte. Jeg kjøpte min ammepute på Barnas Hus på Alnabru, og det anbefales ikke. For det første er hele senteret et eneste stort parkeringskaos. For det andre kosta puta skjorta (550 kr), og for det tredje er den stor, uformelig og klam. Dette er "Sissels ammepute".

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 16:38   #3
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg har ikke sett ammeputer på Princess eller Bogerud - tviler litt på om de har. I alle fall har ikke Hansen & Dysvik, der fnøs de nærmest av meg da jeg spurte. Jeg kjøpte min ammepute på Barnas Hus på Alnabru, og det anbefales ikke. For det første er hele senteret et eneste stort parkeringskaos. For det andre kosta puta skjorta (550 kr), og for det tredje er den stor, uformelig og klam. Dette er "Sissels ammepute".

Hm, jeg var superfornøyd med min "sissels ammepute". I motsetning til mange andre lefser er denne skikkelig fylt. Jeg brukte den så å si hele ammeperioden min. -Men den koster skjorta...

mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 16:39   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns ammepute var bare i veien, og at det var mye greiere å amme med en vanlig pute under albuen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 16:41   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mosol, her.

Hm, jeg var superfornøyd med min "sissels ammepute". I motsetning til mange andre lefser er denne skikkelig fylt. Jeg brukte den så å si hele ammeperioden min. -Men den koster skjorta...

Hvilken pute som passer best, varierer sikkert avhengig av kroppsbygning, ammeteknikk etc. Jeg er for så vidt ikke helt misfornøyd, jeg heller, men er avhengig av å ha både pute i ryggen og under den ene enden av ammepute for å kunne sitte noenlunde avslappet. Puta er så stor at jeg ikke kan lene meg helt bakover. Jeg har prøvd noen av disse enkle, små bananene (fra Babyshop?), og de passer bedre for meg.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 16:42   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde fra Kid, og makan til shit skal man lete lenge etter. Den var helt feil stappet, det fungerte overhode ikke.
Mye greiere med vanlig pute.

Gammel 24-01-07, 16:48   #7
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Lurer litt på om jeg skal gå for vanlig pute. Men jeg er lang i ryggen, og trenger mye støtte, gjerne et par-tre vanlige puter. Og forrige gang ammet jeg veldig mye og lenge i starten, så jeg tenkte jeg kanskje skulle "freiste lukka" eller noe slikt...

Bananputer fra Babyshop? Hørtes spennende ut.

Alnabru: Absolutt helt enig, området er mildt sagt uoversiktlig for bilkjøring og parkering, jeg priser meg lykkelig hver gang jeg har kommet meg ut derifra uten å bulke eller nesten-kræsje pga noen som syns de ikke har vikeplikt...

Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 16:52   #8
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er for så vidt ikke helt misfornøyd, jeg heller, men er avhengig av å ha både pute i ryggen og under den ene enden av ammepute for å kunne sitte noenlunde avslappet..

måtte også ha pute i ryggen. Når jeg tenker på det var det jammen litt av et styr! -Men for min del var ammepute en fin avlastning likevel.

mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 17:11   #9
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har prøvd noen av disse enkle, små bananene (fra Babyshop?), og de passer bedre for meg.

Enig i dette, har en sånn og den fungerer supert. Ikke noe problem å nerde på nettet, snakke i telefonen eller se TV mens man ammer.

Gammel 24-01-07, 17:34   #10
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde den fra KID og var storfornøyd. Brukte den både i graviditeten og etter at ztjerna kom. Ble ikke egentlig mye brukt til amming, men den funket fint som flaskepute også.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 20:07   #11
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

jeg brukte ikke min..

Gammel 24-01-07, 21:14   #12
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kjøpte min på Fru Lyng. Bare pass på at puten er skikkelig stappet. Den vil bli løsere etter kort tids bruk.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 21:20   #13
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg er kjempefornøyd med min slunkne ammepute fra Kid, den er dessuten også god som støtte bak ryggen eller under knærne nå man sitter i sofaen med bekkenløsning.
Jeg har prøvd sånn hardstappa fra fry lyng og likte den ikke, synes det var for stram og babyen ble liggende og duppe på toppen, og jeg var redd han skulle trille av.

Kanskje du skulle prøve flere slag før du bestemmer deg? Barsel og helsestasjonene har ofte flere forskjellige typer.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 22:12   #14
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte en fra Kid som det gikk hull i. Fikk en ny, og det gikk hull i den også.

Gammel 24-01-07, 22:22   #15
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg syns ammepute var bare i veien, og at det var mye greiere å amme med en vanlig pute under albuen.

Meg også!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 10:06   #16
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg likte ikke trekket som kom med fra KID, og sydde eget. Jeg ville ikke ha en pute som var stappet full, og syns at ztjerna lå godt i denne. I tillegg dugde den fint som ball-stopper når han ble større og ikke hadde helt kontroll på armer og bevegelser.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 11:10   #17
Lotta
Fullverdig medlem

Lotta sin avatar

Hvor: Midt-norge
Lotta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hva slags fyll er det i de ammeputene?
Vanlig fyll, eller risfyll?
Jeg har nemlig trodd at det var risfyll i de, for da blir de lettere og forme armer og unge på den.

Gammel 25-01-07, 11:28   #18
Pastill
Pauset

Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lotta, her.

Hva slags fyll er det i de ammeputene?
Vanlig fyll, eller risfyll?
Jeg har nemlig trodd at det var risfyll i de, for da blir de lettere og forme armer og unge på den.

Isoporkuler.
Derfor de blir slappere etterhvert.

Gammel 25-01-07, 11:33   #19
Lotta
Fullverdig medlem

Lotta sin avatar

Hvor: Midt-norge
Lotta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Isoporkuler.
Derfor de blir slappere etterhvert.

Oki.
Isoporkuler blir slappe med tiden ja.
Det har jeg erfart med min første saccosekk fra 80-tallet.

Gammel 25-01-07, 12:03   #20
Pastill
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lotta, her.

Oki.
Isoporkuler blir slappe med tiden ja.
Det har jeg erfart med min første saccosekk fra 80-tallet.

Derfor jeg sier man burde kjøpe en som er litt godt stappet. Greit at den blir litt hard og høy i starten, men det er jo da babyen må ligge høyest også. Slapp i fisken blir den tidsnok. Men den fungerer i allefall lengre enn de slappe. Min erfaring.

Men de kan fylles på da. Iallefall de litt dyrere putene.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:08.