|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kalde barnHar du et barn som fryser fort, og hva har du i tilfelle på ungen i vinterkulden.
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Kalde barn
I mitt vokabular er dette godt nok. Kanskje hun trenger et mellomlag som er litt tykkere? Av type god, hjemmestrikket ullgenser og bukse? |
|
|
|
#3 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kalde barnPå de kaldeste dagene har vi 3 lag ull:
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kalde barnJeg ville da absolutt kalle det dere kler henne med for "god ull".
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kalde barnGlitterbarnet er ikke spesielt kald av seg, men han har på seg tynn ull innerst (typ Pierre Robert, nøstebarn) og et tykt ullag over dette; hjemmetstrikket mariusgenser og ribbebukse fra Nøstebarn. På de kaldeste dagene har han ullmamelukker over stillongsen og under ribbebuksa, for å gi ekstra varme rundt magen og rumpa.
|
|
|
#6 |
|
Fornøyd
|
Sv: Kalde barnMine unger har alltid blitt kald på bena når de har hatt på seg Ulvang-sokker. Nå vet ikke jeg hvordan Troll-sokkene er, men om de er som Ulvang, så kunne du jo vurdere å prøve å bytte ut dem, iallfall. Det hjelper veldig om man er skikkelig god og varm på føttene.
|
|
|
#7 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Kalde barnDet høres jo bra ut, men siden de spør, ville jeg valgt tykkere ulltøy av typen ullribb eller hjemmestrikket med mye mønster (gjør ikke mønster det tykkere?) og ullribbebukser.
|
|
|
#8 |
|
Fornøyd
|
Ja. På ekstra kalde dager har gutta mine tynn ull-trøye/t-skjorte under det andre ullundertøyet. Det hjelper veldig, altså.
|
|
|
#9 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Kalde barnDet er jo forresten ikke ullen i seg seg selv som varmer så mye, men luftlagene i mellom klærene. Dersom hun er for tettpakket eller har for litt for små klær vil jo dette også spille inn.
|
|
|
#10 |
|
Borte
|
Sv: Kalde barnJeg syns det høres ut som barnet ditt er godt kledd.
|
|
|
#11 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kalde barnJenta vår blir fort kald. Det som er best for henne er ull-truse og ull-longs og genser innerst, hjemmestrikka bukse og genser som lag nr 2 og dress ytterst. På bena har hun tynne ullsokker, tror det er 80 % ull? og utenpå der hjemmestrikka ull-sokker. Hun bruker lobber som er store og gode. Hun har Ecco goretex også, men blir mye fortere kald med dem på.
|
|
|
|
#12 |
|
Introvert textrovert
|
Hvør kjøpes dette? På enhver sportsbutikk?
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
Ah, endelig et bruksområde til puppevarmerne jeg en gang fikk! Jeg kunne ikke for mitt bare liv forstå hva de var for noe.
|
|
|
#14 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kalde barnDisse feks.
|
|
|
|
#15 |
|
Ustabil
|
Sv: Kalde barnJeg er såpass enkel at hvis barnet fryser tenker jeg at man må kle på mer. Da spiller det ingen rolle hva som "burde" være godt nok. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Kalde barnJeg ville nok hatt 3 lag under dressen på henne, jeg syns 2 er for lite? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Einsam
|
Sv: Kalde barnVesla kan være en liten frysepinne, i motsetning til storebroren som fin klarer seg med t-skjorte under dunjakka (slik går det jo når de er på skolen og ordner opp i påkledningen selv i friminuttene). |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Kalde barnEt tykkere mellomlag, eller gjerne et ekstra mellomlag, tenker jeg? To tynne varmer mer enn et tykt, men i alle fall, det trengs åpenbart litt MER klær. Det er da "god ull" det du har, men åpenbart ikke nok...
|
|
|
#20 |
|
trøtt
|
Jeg synes også det høres lite ut med tynne ullklær. Da ville jeg ha brukt skikkelig tykke hjemmestrikkete ullklær i stedet eller i tillegg. Og da mener jeg ulltøy strikket av tykt ullgarn (ikke babyull), gjerne ribbestrikket og/eller lett tovet.
|
![]() |
|
|