|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan noen definere implisitt derivasjon?Ja altså hva det betyr med ord og ikke i tall. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv: Kan noen definere implisitt derivasjon?Vet du hva det vil si at en funksjon er implisitt gitt? Det "vanlige" er at en funksjon er eksplisitt gitt, det vil si at vi kan sette funksjonen på den ene siden av et likhetstegn og ett eller annet uttrykk på den andre siden. For eksempel y = x^2.
|
|
|
#3 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan noen definere implisitt derivasjon?Skilpadda, hvor var du da mattelæreren min på videregående så medlidende på meg og sa at det "ikke var gitt at alle skulle forstå matematikk".
|
|
|
|
#4 |
|
Endelig ferdigflyttet
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() |
Sv: Kan noen definere implisitt derivasjon?Fustasjeopphengsmotkoblinger.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan noen definere implisitt derivasjon?Takk Skilpadda, da er det sånn jeg trodde. Synes bare at ordet er så knotete og ukjent. Selve prinsippet er greit. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Hertuginne
|
Sv: Kan noen definere implisitt derivasjon?
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Kan noen definere implisitt derivasjon?[sprer all min visdom]Når man deriverer noe så blir streken man tegner rettere. Nr man integrerer så blir det mer krøller på den, eventuelt flytter den skjæringspunkt med en akse. Hvis man ikke slutter å integrere i tide risikerer man å få klumper som roterer rundt aksene. Eller det som verre er.[/visdom ferdig spredd, vet ikke om den er riktig engang] |
|
![]() |
|
|