|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Hva ville du gjort dersom en mann prøvde å stoppe deg langs veien?Ja, det lurer jeg på. Det var en diskusjon i ei avis ang. ei bilulykke der mange hadde kjørt forbi uten å gjøre noe. Noen hadde kjørt videre, men ringt politiet. Det sto en bil på et jorde og det satt en person i bilen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva ville du gjort dersom en mann prøvde å stoppe deg langs veien?Om det var en ulykke så hadde jeg selvfølgelig stoppet. Er straffbart å ikke stoppe.
![]() |
#4 |
Må man ha en tittel?
![]() Sv: Hva ville du gjort dersom en mann prøvde å stoppe deg langs veien?Usikker, faktisk.
![]() |
#5 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Hva ville du gjort dersom en mann prøvde å stoppe deg langs veien?En kamerat av meg stoppet for en kar på en mørk veistrekning en gang. Da han rullet ned vinduet, kom det et geværløp inn.
![]() |
![]() |
#6 |
Må man ha en tittel?
![]() Sv: Hva ville du gjort dersom en mann prøvde å stoppe deg langs veien?Vi passerte noe som mest trolig var landeveisranere i Danmark for tre år siden. Vi kom kjørende langs en motorvei, og det var toppen en km til nærmeste bebyggelse.
![]() |
#7 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva ville du gjort dersom en mann prøvde å stoppe deg langs veien?Slipper å tenke på det, tar bussen |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hva ville du gjort dersom en mann prøvde å stoppe deg langs veien?Jeg blir så forbanna på de jævla folkene som ødelegger for de som virkelig har problemer.
![]() |
#9 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hva ville du gjort dersom en mann prøvde å stoppe deg langs veien?Dersom ingen er skadet og bilen ser hel ut stopper jeg ikke. Jeg antar at de fleste har mobil.
![]() |
#10 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Hva ville du gjort dersom en mann prøvde å stoppe deg langs veien?Opplevd å se en helt ny audi stå i veikanten, med en dame i bilen og en mann som stod ved siden av. Panseret var oppe, og når vi kom kjørende gikk han nesten helt uti veibanen for å få oss til å stoppe. Vi valgte å ikke gjøre det, og godt var det.. Ble rapportert om flere ran og mange gullselgere (juksegull ). Vi så flere av bilene bak og de foran heller ikke valgte å stoppe, så jeg har ikke dårlig samvittighet.
![]() |
#11 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Hva ville du gjort dersom en mann prøvde å stoppe deg langs veien?Jeg hadde ikke stoppet hvis det ikke var tydelig at det var en ulykke, jeg hadde kjørt videre til jeg var på trygg avstand fra vedkommende, men likevel nær nok til å kommunisere via roping. Rullet ned vinduet og bedt ham/henne bli hvor han/hun var og så spurt hva som hadde skjedd og hvilken assistanse som trengtes og prøvd å skaffe den via nødtelefon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hva ville du gjort dersom en mann prøvde å stoppe deg langs veien?Ved en tydelig ulykke hadde jeg selvsagt stoppet. Jeg stopper ikke for folk som står langs veien med panseret oppe. Jeg stoler dessverre ikke såpass på folk lenger - uansett hudfarge de måtte ha.
![]() |
#13 |
Ferdig!
Hvor: Telemark
![]() Sv: Hva ville du gjort dersom en mann prøvde å stoppe deg langs veien?Jeg passerte en bil med panseret oppe og en mann i mobiltelefon forsøkte å stoppe oss. Jeg stoppet ikke. Jeg var alene i bilen med mine 3 barn og selv om jeg hadde dårlig samvittighet for å ikke stoppe så turde jeg rett og slett ikke.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva ville du gjort dersom en mann prøvde å stoppe deg langs veien?Jeg er engstelig av natur og ville nok ikke ha stoppet.
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Hva ville du gjort dersom en mann prøvde å stoppe deg langs veien?Det kommer veldig an på situasjonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hva ville du gjort dersom en mann prøvde å stoppe deg langs veien?Dersom det var åpenbart at det var en ulykke hadde jeg stoppet. Ellers hadde jeg ikke turt. Jeg har opplevd å bli sprayet med tåregass/pepperspray i en tilsvarende situasjon. Jeg kan love deg at det var skremmende.
![]() |
#17 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Hva ville du gjort dersom en mann prøvde å stoppe deg langs veien?Jeg hadde blitt veldig skeptisk om det ikke var ei synlig bilulykke. Jeg tror ikke jeg ville tatt sjansen på å stoppe om panser var åpent.
![]() |
#19 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hva ville du gjort dersom en mann prøvde å stoppe deg langs veien?
Nei, det var en åpenbart psykotisk person som stoppet foran oss på en bro, gikk ut og bort til bilen vår. Helten rullet ned vinduet, og han sprayet inn og skrek og var fullstendig gal. Heldigvis hadde helten linser, og tråkket på gasspedalen rimelig kjapt. Tenk om han hadde hatt en kniv?! Jeg får vondt i magen bare jeg tenker på det.
![]() |
#20 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hva ville du gjort dersom en mann prøvde å stoppe deg langs veien?
Siterer denne. Hudfargen er ikke avgjørende, rumenere er vel ikke ørkhudet, men de er nok dessverre mye av grunnen til min skepsis.