Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Den beste vår-/høstdressen?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-10, 23:55   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den beste vår-/høstdressen?

Hvilket merke/type liker du best?

Vi har hatt PoP sin og var veldig fornøyd med den. Har hatt Ticket sin også og den var ikke såå godt, men helt grei. Så har vi hatt en Beco (norsk billigmerke) som reserve men den slapp inn vel mye fukt.

Så, hva synes du?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 23:57   #2
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Den beste vår-/høstdressen?

Har ikke prøvd så mange. Reflex, Helly Hansen og Skogstad. Mest fornøyd med Reflex.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 00:00   #3
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Vår og høst liker jeg P.OP, men helst todelt, siden det er buksa som blir mest skitten. Velger da ei mørk bukse.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 00:01   #4
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi har prøvd endel dresser, favoritten er Rampetroll og Troll med uttagbart for. Helly hansen kommer på en god andre plass.
De har blitt brukt istedenfor regntøy og alle har vært tette.

Sist redigert av Chablis : 21-02-10 kl 00:27.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 00:17   #5
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en seksåring har Ticket vært langt mer holdbar (slitesterk) enn Reima i alle fall. Men for yngre barn ville jeg nok valgt en mykere dress enn Ticket sin.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 00:22   #6
Malama

Malama sin avatar

Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Skrev jeg ikke vitterlig et svar her? (Nei, jeg gjorde ikke det, det var en annen tråd)

Vel, vi hadde reflexdress i str 68 i fjor, den holder ikke som regndress i alle fall. Ble fuktig baken gjennom ved lek på lekeplassen etter at det hadde regna (altså, våt sklie og vått sete i babyhuska)

Hadde reimadress i høst (og i vinter, og til våren, vi kjøpte den for stor og har hatt en del ull under i vinter) og den holdt ham i alle fall så tørr at vi ikke har kjøpt regndress enda.

Lenger i utprøvingen har vi ikke kommet, vi har bare et barn på 1,5 år.

Gammel 21-02-10, 00:26   #7
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forventer ikke at vår-/høstdressen skal være vanntett, men at den skal holde unna en del fukt. Til regnvær har vi regntøy og det har vært det eneste som har funket.

Vi har brukt vårdress og høstdress til kjølige dager hvor man trenger et vindtett lag fra topp til tå når han skal ut og leke.

minibolle mai 2012
Gammel 21-02-10, 00:36   #8
Malama

Malama sin avatar

Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

I så fall holdt reflexdressen også. Vi kjøpte ikke regndress i fjor vår rett og slett fordi vi ikke lekte ute når det regnet, han var så liten. Og med den dressen vi kjøpte i høst tenkte vi at "regndress kjøper vi når behovet oppstår", og det har det ikke gjort enda.

Men slitsjemessig er det jo begrenset hvor mye han har sitt på dem da, det er vel noe annet med litt eldre unger. I gjor vår var han jo 7-8-9 mnd gammel, og satt egentlig stille...

(Og at jeg skrev det om regndress kom at at jeg var forvirra mellom denne og en annen tråd, der jeg nettop hadde svart, men trodde jeg ikke hadde postet det, der var det snakk om "hvor vanntett er egentlig 5000 i vannsøyle" og sånn også.)

Gammel 21-02-10, 00:46   #9
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke prøvd så mange da, men er veldig fornøyd med TTH sin. Brukte bare den og ikke regntøy fra April til Oktober/November og poden var tørr og fin hele sesongen. I tillegg ser den nesten ubrukt ut.

Vi har også en fra Mini A Ture, som er pustende/vann og vindtett, men mye tynnere, lettere og mer regntøyaktig enn TTH. Veldig fin den også, men slitestyrken innbiller jeg med er dårligere, vi har den hjemme så den har ikke blitt prøvd som barnehageantrekk.

Gammel 21-02-10, 00:55   #10
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har vært fornøyd både med HH, Reima og Reflex.
Mine barn har holdt seg tørre i alle.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 00:59   #11
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Av de jeg har testet, HH, Reima, Troll, Isbjørn, POP, Reflex, MiniAture (som jeg kommer på) synes jeg kun tre stk holdt mål.
1. Isbjørn
2. Troll
3. POP

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 01:23   #12
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har hele tiden brukt Reimatec vår/høstdress til snuppa, helt fram til sist høst. Da var hun 5 1/2 år og ville helst slippe å ha på hel dress. Så lenge regndress også hang i barnehagen, ble det ofte til at hun valgte det fremfor den hele Reimatec dressen - og resultatet var ofte våt unge. Så kjøpte jeg P.OP todelt sett til henne og tok regndressen hjem. Resultatet var tørr unge . Så her er vi knallfornøyd med både Reimatec og P.OP. Har sjelden hatt bruk for regndress som jeg synes er kaldt og klamt. Når et pustende sett som P.OP sitt i tillegg holder ungen mer tørr enn et regnsett, er det helt klart at vi fortsetter å bruke dette. Opplevde heller aldri våt unge i Reimatec dress den tiden vi brukte dette.

Helly Hansen sitt er også ganske bra, forresten.

Vi fortsetter med P.OP og så har jeg lyst å teste ut Isbjørn (Nanook) sitt når vi trenger ett sett til etterhvert.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 09:11   #13
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Reima er best, Reflex nr 2.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 12:04   #14
Urie
Superaktiv

Medlem siden: Jun 2009
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Har best erfaring med Reima

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 12:05   #15
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Ser ut til at det kan være lurt å gå for PoP igjen ja. Må bare sjekke om knerten har vokst ut av Ticketdressen, ellers tyner vi den ut våren. Kanskje det hjelper å impregnere den på nytt.

minibolle mai 2012
Gammel 21-02-10, 12:45   #16
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om den ikke trenger være vanntett, så er Reflex helt ok syntes jeg. Den er også en del rimeligere enn de som er "vanntette".

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 13:02   #17
Ema

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Jeg har bare prøvd Reima og Reflex, jeg synes de holdt barnet like tørre begge to.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 13:21   #18
Left
Passiv

Standard

Av de vi har hatt - Reimatec, Skogstad, T2H, HH, Reflex, Mikk-line og Troll - må jeg si at ikke mye slår T2H. Storebror svømte! i vann og var ikke våt inni dressen. Det virkelig rant av hele ungen.
På plass nr. to kommer Mikk-line. Den jeg er minst fornøyd med er Reimatec. Synes ikke den forsvarer at den er så dyr, for det blir hull med en gang.

Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 13:32   #19
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har aldri hatt vårdresser eller høstdresser. Uten om sparkjøp sin parkdress uten noe fòr.
For her går man fra full vinterdress, til regnklær så sommerklær.
Er skjeldent vår. Og når det er "vår" så kan det være så kaldt at man må ha på vintredressen til langt uti mai.

Gammel 21-02-10, 15:50   #20
M&S
Erfaren

Medlem siden: Oct 2008
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Har prøvd ticket og Reima. Synes Reima var veldig vanntett, men hun var bare 2 år. Barnehagen her er ikke flink til å bruke vårdresser, de tar alltid på regnklær fordi her er litt fukt, så jeg har liksom aldri fått testa det skikkelig.
I år går jeg for Nanook/Isbjørn of Sweeden, og tar med regntøyet hjem. Spent på å prøve det, men har hørt utrolig mye positivt om det.
Om du skal ha Reima anbefaler jeg deg å se på www.barnihagen.no, der er det halv pris på vårdresser

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:25.