Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikkeinspirasjon søkes

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-10, 10:20   #1
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Strikkeinspirasjon søkes

Jeg er egentlig en ganske lidenskapelig strikker. Sånn med blogg og greier, dere vet... Det siste halvannet året har jeg derimot trappet kraftig ned. Dels var det fornuftig og nødvendig å bruke mindre tid på hobby og mer tid på jobb, familie og trening. Men nå savner jeg strikkekosen min. Klarer ikke helt å finne tilbake til den heller, finner ikke noe jeg har lyst til...

Noen som har litt inspirasjon på boks, evt i form av lure ord, eller spennende oppskrifter, å dele på en søndag?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 10:50   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Strikkeinspirasjon søkes

Jeg driver litt med en mellomting av en alliumkåpe og en sånn her for tiden: http://www.ravelry.com/patterns/library/pohjan-neito

Same, but very different.

Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 10:55   #3
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes den nye kolleksjonen til Garnstudio har mye fint (finnes under oppskriftsmenyen). Jeg holder på med denne selv. Og jeg trenger bare å surfe på noen få blogger, så har jeg inspirasjon i massevis. Hjelper ikke det? (Får jeg se strikkebloggen din, forresten?)

Og Allium slutter jo ikke å inspirere, da.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 12:18   #4
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser ikke at dette er et problem. Du kan jo bare strikke en alliumkåpe til meg!

Gammel 21-02-10, 12:33   #5
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg synes den nye kolleksjonen til Garnstudio har mye fint (finnes under oppskriftsmenyen). Jeg holder på med denne selv.

Åh, den var lekker. Hva slags garn bruker du?
:lagrer i favoritter:

Selv strikker jeg fortsatt på denne:

Neste prosjekt er denne genseren, som lillebror skal få i brunt:

Selv synes jeg det er mye fint på sandnesgarn sine sider, og akkurat hefte nr 0710 synes jeg har mye fint til barn. Ellers finner jeg mye inspirasjon i denne tråden.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 15:58   #6
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Takk for svar!

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg driver litt med en mellomting av en alliumkåpe og en sånn her for tiden: http://www.ravelry.com/patterns/library/pohjan-neito

Same, but very different.

Jeg har ikke Ravelry-konto. Styrte unna da jeg synes jeg har/hadde nok nett-ting som tok tida mi. Men merker at det begynner å bli uunngåelig hvis jeg skal fortsette å forholde meg til nettstrikkeverden...

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg synes den nye kolleksjonen til Garnstudio har mye fint (finnes under oppskriftsmenyen). Jeg holder på med denne selv. Og jeg trenger bare å surfe på noen få blogger, så har jeg inspirasjon i massevis. Hjelper ikke det? (Får jeg se strikkebloggen din, forresten?)

Jeg blir inspirert til å strikke, hvis du skjønner hva jeg mener, men ikke til hva jeg skal strikke...

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg ser ikke at dette er et problem. Du kan jo bare strikke en alliumkåpe til meg!

Generøst tilbud... Men med den farten jeg har på pinnene for tida tror jeg at du vil betakke deg.

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Selv synes jeg det er mye fint på sandnesgarn sine sider, og akkurat hefte nr 0710 synes jeg har mye fint til barn. Ellers finner jeg mye inspirasjon i denne tråden.

Den kjolen var bare rålekker!!

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 16:00   #7
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker Schachenmayr Alpaka Fashion. Det er litt tynnere enn (det doble) garnet som står i oppskriften så jeg strikker to str. større.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 16:20   #8
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Hadde jeg vært flinkere til å strikke skulle jeg ha begynt på denne.

Og så synes jeg Marit K sin kjole er utrolig lekker.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 00:35   #9
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Jeg bare MÅ foreslå klukkakjolen om du vil strikke et litt større prosjekt. Pinne nummer 4.5 gjør at det går ganske radigt, og det er variert strikk synes jeg. Først hullmønster, så bord, så minker man maskeantallet, ribben kommer på plass, og da strikker man resten på kort tid fordi den nesten allerede er ferdig. Og så er den griselekker og veldig bruksvennlig.
Jeg skal bruke hytteturen i vinterferien til å strikke en i oliven med turkis bord og rosa traktorer

Gammel 22-02-10, 09:39   #10
ltb
Superaktiv

ltb sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: ved Tyrifjorden
ltb er litt kulltb er litt kul
Standard

Åh, den kjolen var skikkelig fint! Skulle ønske jeg hadde inspirasjon til å strikke den! Selv holder jeg på med NIN-skjerf og skal strikke leggvarmere til S1. Liker småprosjekt om dagen. Driver også og skal sy vognpose til S2, og det er mitt største prosjekt på en stund.

Hva med å strikke noe du kan gi bort i julegave når den tid kommer?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:40.