|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fjellpiper
|
![]() Strikkeinspirasjon søkesJeg er egentlig en ganske lidenskapelig strikker. Sånn med blogg og greier, dere vet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Strikkeinspirasjon søkesJeg driver litt med en mellomting av en alliumkåpe og en sånn her for tiden: http://www.ravelry.com/patterns/library/pohjan-neito |
![]() |
![]() |
#3 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Strikkeinspirasjon søkesJeg synes den nye kolleksjonen til Garnstudio har mye fint (finnes under oppskriftsmenyen). Jeg holder på med denne selv. Og jeg trenger bare å surfe på noen få blogger, så har jeg inspirasjon i massevis. Hjelper ikke det? (Får jeg se strikkebloggen din, forresten?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: Strikkeinspirasjon søkesÅh, den var lekker.
![]() |
![]() |
#6 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Strikkeinspirasjon søkesTakk for svar!
Jeg har ikke Ravelry-konto. Styrte unna da jeg synes jeg har/hadde nok nett-ting som tok tida mi. Men merker at det begynner å bli uunngåelig hvis jeg skal fortsette å forholde meg til nettstrikkeverden...
Jeg blir inspirert til å strikke, hvis du skjønner hva jeg mener, men ikke til hva jeg skal strikke...
Generøst tilbud... Men med den farten jeg har på pinnene for tida tror jeg at du vil betakke deg.
Den kjolen var bare rålekker!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Strikkeinspirasjon søkes
Jeg bruker Schachenmayr Alpaka Fashion. Det er litt tynnere enn (det doble) garnet som står i oppskriften så jeg strikker to str. større. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Strikkeinspirasjon søkesJeg bare MÅ foreslå klukkakjolen om du vil strikke et litt større prosjekt. Pinne nummer 4.5 gjør at det går ganske radigt, og det er variert strikk synes jeg. Først hullmønster, så bord, så minker man maskeantallet, ribben kommer på plass, og da strikker man resten på kort tid fordi den nesten allerede er ferdig. Og så er den griselekker og veldig bruksvennlig.
![]() |
#10 |
Superaktiv
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: ved Tyrifjorden
![]() ![]() |
![]() Sv: Strikkeinspirasjon søkes
Åh, den kjolen var skikkelig fint! Skulle ønske jeg hadde inspirasjon til å strikke den! Selv holder jeg på med NIN-skjerf og skal strikke leggvarmere til S1. Liker småprosjekt om dagen. Driver også og skal sy vognpose til S2, og det er mitt største prosjekt på en stund.
![]() |
|
|