|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Ute på tur
|
Sv: Vedlikeholdskostnaden ved silikonimplantaterJeg greier ikke å bli helt enig med meg selv, på ene siden så syns jeg dette bør være en kostnad den enkelt må ta da de vet at dette kommer, men på den andre siden så ser jeg argumentet med at andre får dekket behandling, selv om skaden/sykdommen er selvpåført.
|
|
|
#22 |
|
Shake it out!
|
Sv: Vedlikeholdskostnaden ved silikonimplantater
Jeg synes det er vanskelig kjenner jeg. Iom at det er kjent informasjon i forkant av at man tar silikon at de ikke varer evig, så bør man gå privat om de blir ødelagt på grunn av elde. Sprekker de "før tiden", så er det vel strengt tatt en reklamasjon
|
|
|
#23 |
|
Protonterapeut
|
Det kommer ikke til å skje. Man har prioriteringsveiledere over hele fjøla, og livstruende kommer først, enkelt og greit.
|
|
|
#24 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Vedlikeholdskostnaden ved silikonimplantaterDet bør da vel være greitt å tilby akuttbehandling ved skader og/eller slitasje, som ved lekkasje eller alvorlig fibrose/innkapsling. Men da kun fjerning av implantatet for å løse det akutte problemet. Eventuell ledsagende nødvendig kosmetisk korreksjon av tomme pupper får man da besørge/betale selv, fordi implantater jo ikke er en evig greie og man er forespeilet vedlikeholdskostnader. Så får man heller være litt tøff og avvise bu-hu'ere som kanskje ikke likevel har råd, eller insisterer på å få offentlig behandling fordi de blir så deprimerte av å leve de slitte puppene.
|
|
|
|
#25 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vedlikeholdskostnaden ved silikonimplantaterEr det akutt når det er snakk om lekkasje eller fibrose/innkapsling, da? Damen i artikkelen kan vel ikke ha vært akutt all den tid hun ble avvist (de hadde vel ikke avvist en med lidelser?) og har tatt seg bryet med å klage til pasientombudet?
|
|
|
#26 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Vedlikeholdskostnaden ved silikonimplantaterNja, nei, jeg tenkte akutt som med betennelse/infeksjon/abscess/nedsatt allmenntilstand og/eller smerter, eventuelt kombinasjoner av dette. Bare "kosmetisk mislykket" (en flat og en stor pupp feks) vil da ikke være akutt?
|
|
|
|
#27 |
|
Pauset
|
Det er godt å høre. Det var en på radioen som mente at brystkreftpasienter ville lide da.... |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Protonterapeut
|
Jeg så at det sto i en av artiklene også, at en lege mente det.
|
|
|
#29 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vedlikeholdskostnaden ved silikonimplantaterNå betaler vel røykere ganske mye for sine selvpåførte lidelser.... |
|
|
|
![]() |
|
|