|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ansvar for egen luring
|
Filer som ikke vil spilles av i iTunesJeg sitter her og irriterer meg over en haug med mp3-filer som jeg har overført fra minnepenn til itunes. De ligger i samme mappe som resten av musikken, og den dukker opp i musikkbiblioteket, men vil ikke spilles av (det kommer opp utropstegn og spørsmål om jeg vil finne filen). I Windows media player er det ikke noe problem å spille dem av. Hvaskjera?
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Filer som ikke vil spilles av i itunesIngen?
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Filer som ikke vil spilles av i itunesNo way. Jeg har rippet åtte cd'er av en som bor et annet sted, og de lar seg jo spille av i Windows media player. Jeg får bare ikke overført dem til ipoden.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo Sist redigert av Gremli Skremli : 27-02-10 kl 16:28. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Filer som ikke vil spilles av i itunesJeg tror ikke at du kan overføre filene direkte fra en minnepenn til itunes, de må lagres et sted på pc`en først. Men det har du kanskje gjort? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
<*(((<
|
Sv: Filer som ikke vil spilles av i itunes
Jo, det kan man, hvis man har satt opp iTunes til å kopiere filene inn i sitt eget filbibliotek. (Jeg husker ikke hva som er default iTunes-oppførsel.) |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Filer som ikke vil spilles av i itunesHøres ut som samme problem som vi har her, og ikke funnet løsning på. Eldstesønnen til kjæresten min fikk IPod til jul, og faren begriper ikke bæra av hvordan dette fungerer. Det er så gæli at han har skrinlagt innkjøp av applecomputer. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Filer som ikke vil spilles av i itunesNoen av de problematiske filene er AAC-format, andre er MP3. Noen har aldri latt seg spille av, andre har latt seg spille av den ene dagen og ikke den neste.
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Filer som ikke vil spilles av i itunesDet er AAC-filer? Har ikke behøvd å gjøre det foreløpig når jeg har rippet, men jeg får prøve.
|
|
|
|
|
#14 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Filer som ikke vil spilles av i iTunesJeg har egentlig bestemt meg for ikke å kjøpe Ipod jeg. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Populærkulturjunkie
|
Sv: Filer som ikke vil spilles av i itunes
Du trenger ikke konvertere fra MP3, iTunes spiller det helt fint. Jeg bruker kun MP3 hjemme. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Filer som ikke vil spilles av i iTunesJeg driver nå og leter opp hver enkelt sang manuelt, når jeg da finner den og spiller den av, legger den seg inn uten utropstegn... Juste: Jeg ser ikke noe oppdatering på Avansert.
|
|
|
|
|
#17 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Filer som ikke vil spilles av i iTunesDu sletter de "grå" filene og importerer dem på nytt. Det tar bare noen få strakser. Det er et lokaliseringsproblem; iTunes finner ikke filene. Løsningen er å fjerne de døde linkene, og så legge dem inn på nytt ved å enten finne dem på disken og "dra" dem over i iTunes, eller å bruke File -> Import (eller tilsvarende norsk) og importere dem derfra.
|
|
|
|
#18 |
|
<*(((<
|
Sv: Filer som ikke vil spilles av i iTunesDet kan også være noe som dette: http://trevinchow.com/blog/2008/09/1...ing-in-itunes/ |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Filer som ikke vil spilles av i iTunesDet er altså ikke mp3-filer jeg har problem med, det er sanger som er rippet fra cd. Nå vil den ikke spille av noe som er rippet før jeg har "funnet" hver sang manuelt. Har avinstallert itunes og installert på ny, til ingen nytte.
|
|
|
![]() |
|
|