Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes du om Petter Northug og hans uttalelser?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Petter Northug
Synes han er rå, og har egentlig sans for kommentarene. Krydder i sporten. 73 45,91%
Synes han er kjempegod på ski, men liker ikke kommentarene. 27 16,98%
Har ingen formening om han. 40 25,16%
Liker han ikke, og synes han burde holdt seg for god til å slenge kommentarer. 19 11,95%
Deltakere: 159. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-10, 10:25   #21
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva synes du om Petter Northug og hans uttalelser?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har faktisk hørt om ham, men jeg hadde ikke kjent ham igjen ut i fra bilder tror jeg.

Hva han har sagt og ei vet jeg ingen ting om.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 10:38   #22
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er så enig med Zöe.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 11:10   #23
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes han er et råskinn på ski, og er utrolig imponert over det han gjør. Men jeg er ikke like imponert over det han sier. Synes mye han sier er pinlig. Når det er sagt, så kan han slenge så mye med kjeften han bare vil for min del.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 11:19   #24
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Nettopp - hadde han holdt stilen når han selv gikk på trynet, så hadde det vært uendelig mye kulere, hele greia. Sånn det ble, falt han jo helt igjennom og ble liksom bare en barnslig tulling.

Sånne folk faller gjennom ellers også - hvem kjenner ikke noen som skråler, herjer og er veldig morsomme på andres bekosning, men er helt ute av stand til å le av seg selv? Boooring people....

Generelt sett er jeg enig. Men jeg tenker at for folk som er i en mediasituasjon så må man gi mer slack. Jeg prøver å gjøre som du beskriver: Mener jeg at andre skal tåle det, så skal jeg jaggu meg tåle det selv. Men så er det det at hvis jeg hadde en mikrofon i trynet rett etter jeg hadde gått på snørra ... ja, da er jeg ikke sikker på at jeg hadde greid det.

Gammel 01-03-10, 11:21   #25
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Nettopp - hadde han holdt stilen når han selv gikk på trynet, så hadde det vært uendelig mye kulere, hele greia. Sånn det ble, falt han jo helt igjennom og ble liksom bare en barnslig tulling.

Sånne folk faller gjennom ellers også - hvem kjenner ikke noen som skråler, herjer og er veldig morsomme på andres bekosning, men er helt ute av stand til å le av seg selv? Boooring people....

Hvordan han er i virkeligheten spiller ingen rolle her, synes jeg. Det han presterer i kombinasjon med kommentarene fungerer positivt for meg. Det er vel noe med at han bryter sen del forventninger. Skiløpere skal være ydmyke, respektfulle og glad på andres vegne. "Sport er sport"... "noen gang vinner du, noen gang taper du..." Når noen bryter totalt med dette, så reagerer folk. Noen liker det og finner det litt befriende. Noen liker det ikke.

Jeg synes bare det er litt interessant. Jeg kjenner jeg fryder meg enormt når han vinner, og at han bygger seg opp et rykte som gjør at andre vil slå han. Det at folk er sååå glade for å gå bedre enn han, sier jo bare litt om hvor god han er.

Jeg konstaterer at ski har blitt interessant. Det har det ikke vært siden Dæhlie.

Gammel 01-03-10, 11:23   #26
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Han er et råskinn på ski, men han oppfører seg litt barnslig til tider, mtp de uttalelsene han har hatt i tidligere skirenn (det er så lett og dette er et barneskirenn) som han har vunnet.
Og at når det da ikke går han sin vei (i OL), furter han forbi all presse, noe jeg egentlig forstår, det er kjipt å tape, men han har da skjerpet seg etterpå.
Gratulerer med gullmedaljene Petter!

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 11:27   #27
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg aner ikke noe om hva han driver og snakker om, men han føyer seg inn som enda en i rekken av urstygge langrennsløpere.

Gammel 01-03-10, 11:31   #28
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Noen ganger er han forfriskende og morsom, andre ganger på grensa til uspiselig. Jeg synes nok alt i alt at det bør være rom for en sånn fyr i langrennssporten. Et råskinn på ski er han uansett, og i går imponerte han meg virkelig.

Jeg tror han er typen som blir revet med der og da. For ellers sier jo de som kjenner han at han er både beskjeden og sjenert. Det ser man jo når han blir intervjuet også.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 11:33   #29
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svær i kjeften og kjapp er en uslåelig kombo der jeg er fra.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 11:37   #30
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg aner ikke noe om hva han driver og snakker om, men han føyer seg inn som enda en i rekken av urstygge langrennsløpere.

Ifølge Dagbladet har han et voldsomt drag på damene.

Gammel 01-03-10, 11:45   #31
Dronningen
Pauset

Standard

Det handler nok om selvtilliten, og det gjelder nok for mange. Mange kvinner liker menn som uttrykker stor selvsikkerhet. Det er attraktivt. Tenk bare så mange som liker Kurt Nilsen. Sjarmen ligger i væremåten eller hva de utstråler.

Gammel 01-03-10, 11:50   #32
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg digger hele han!

Gammel 01-03-10, 11:54   #33
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes han hadde vært tusen ganger kulere om man kunne ane bittelitt selvironi noen ganger. Det er det lite av og jeg synes at sånne hanekyllinger er kjedelige i lengden.

Gammel 01-03-10, 11:56   #34
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes han er et forfriskende innslag i sporten.

Gammel 01-03-10, 11:57   #35
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, kan du tenke deg. De er vel gullgravere hele gjengen, må være det for å ville kle seg naken med han der. :grøss:

Gammel 01-03-10, 12:00   #36
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg syns han er herlig. Han er så vidunderlig udressert, og helt seg selv. Han blir fort nok farget av og formet av forventningene til pressen, og kommer nok han og til og oppføre seg pent og pyntelig. Kanskje. Tror vi har hatt noen slike råskinn innenfor sporten før også. Alberto Tomba, (Tomba La Bomba) var en av dem såvidt jeg kan huske. Tennis har også hatt noen storkjefta "småunger". Men merkelig nok er det disse kruttønnene som gjør det morsomt å se på.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 12:12   #37
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner forresten ikke hvorfor Gunde Svan føler behov for å uttale seg hele tiden, og hvorfor han furter over taktikk til Northug etc. Langrenn har blitt mye mer taktikk nå enn før, og er det sånn at alle store sportsutøvere MÅ bli folkets favoritt?

Gammel 01-03-10, 12:17   #38
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dronningen - jeg synes også det er stas med folk som er ukonvensjonelle.

Og jeg blir heller ikke opprørt over at han ikke gidder å snakke med pressen og gir gjerne folk i medias søkelys mye slack, som him snakker om over her.

Men for at jeg skulle digget han, måtte han vært like breial og kul i motgang også - ikke bare medgang. Det er det liksom ikke noe scwung over.

Gammel 01-03-10, 12:18   #39
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Jeg synes dog han hadde snasen overkropp da han kledde av seg i går. Mer muskler enn jeg hadde trodd, han ser jo så liten ut! Men med den stakinga må han jo være sterk

Gammel 01-03-10, 13:23   #40
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker Nordthugen jeg, selv om det han sier i blant bærer preg av at det ikke har blitt filtrert først. Det er skitalentet hans som får min oppmerksomhet, og så lenge han forøvrig står for sunne verdier, så er det slettes ikke nøye for meg hva slags flåsetheter han lirer av seg.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:45.