|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv: internett eller InternettJeg skriver det med stor I, men jeg tror det er litt gammeldags.
|
|
|
#3 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: internett eller InternettJeg skriver det som oftest med liten forbokstav og i bunden form, siden jeg er enig med Skilpadda i at det egentlig skal være Internett (men synes det ser snodig ut).
|
|
|
#4 |
|
Textrovert
|
Sv: internett eller Internett
|
|
|
#5 |
|
geskjeftig
|
Sv: internett eller InternettI gamle dager (90-tallet) var tommelfingerregelen at man skrev internett og Internet, men hvor jeg har det fra, vet jeg ikke. Tanken er da at Internet er et egennavn. Jeg følger denne, og skriver internett.
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Sv: internett eller InternettJeg mener å ha hørt at "et internett" er betegnelse på et nettverk som består av flere nettverk som er koblet sammen; det spesifikke verdensomspennende nettet vi vanligvis tenker på, må da enten refereres til som et egennavn (Internett, eller Internet, om man vil bruke det engelske navnet) eller i det minste i bestemt form (internettet). Det er muligens derfor jeg synes det høres rart ut å si "jeg fant det på internett" - det blir som å si "jeg fant det på torg" i stedet for "på torget".
|
![]() |
|
|