Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-10, 09:34   #741
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Hm. Dersom kåpa krever såpass tykt garn kjenner jeg at jeg har mest lyst til å strikke den i Alfa, men det blir en temmelig dyr opplevelse, er jeg redd. Spesielt om jeg ikke greier å gjøre den ferdig.

Gammel 04-03-10, 09:35   #742
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Hm. Dersom kåpa krever såpass tykt garn kjenner jeg at jeg har mest lyst til å strikke den i Alfa, men det blir en temmelig dyr opplevelse, er jeg redd. Spesielt om jeg ikke greier å gjøre den ferdig.

Alfa blir dyrt, ja. Jeg brukte Fritidsgarn, det var overkommelig. Men i ettertid har jeg funnet et annet garn som kanskje ville vært bedre, Hifa trollgarn. Aner ikke hva det koster, da, det kan godt hende det er like dyrt som Alfa.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 04-03-10, 09:42   #743
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg strikker denne her, men sterkt modifisert.

Den jeg lager er lang, nesten til kneet og i grå alpakka. Dessuten er den skrådd litt utover fra livet og i glattstrikk der det ikke er border.

Så - egentlig er den vel ganske annerledes.
Etter den står alliumkåpe på planen igjen.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg pohjanneito_1.jpg (90,0 KB, 70 visninger)

Sist redigert av Slettet bruker : 04-03-10 kl 10:02. Årsak: Kanskje få til bilde også.

Gammel 04-03-10, 09:44   #744
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Ser ikke bilde sf.

Gammel 04-03-10, 09:47   #745
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg prater i denne tråden selv om jeg bare hekler.

Skal begynne på denne sparkebuksen (men med noen modifikasjoner nederst så den blir litt strammere rundt anklene) i lys grå.

Også skal jeg hekle denne jakken til, men har ikke blitt enig med meg selv om jeg skal hekle den i rød (som jeg har kjøpt garn til) eller lys grå i den også. Tror nok det blir lys grå.

Er ferdig med sparkebuksa, den ble i lys grå med hvit kant. Skal i gang med jakke i samme fargekombinasjon i kveld.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 04-03-10, 10:02   #746
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nå skal bildet synes?

Gammel 04-03-10, 10:08   #747
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ja, bildet ditt synes!

Dere er kjempeflinke.
Jeg diller med pulsvarmere på toget, og ikke-noe hjemme jeg. Vurderer å sette igang med ei monsterbukse til Knerten da... eller så har jeg lyst å strikke noe til nevøen min, men jeg vet ikke hva de evt trenger, har forsøkt å spørre min bror, vi får se om han svarer. Også håper jeg at forloveren min får ei jente, for jeg har så lyst åstrikke en liten kjole til, men noe sier meg det blir en gutt, vi får se, om bare noen dager.
så har jeg egentlig tråd til et nytt "nøstebarnteppe" i to lillafarger, men jeg har ingen å gi det til. Jeg strikker gjerne for salg, men det føles som et litt dumt prosjekt å legge ut på uten å ha en mottaker... Kanskje ingen vil ha et lilla engang? Det var bare så fine farger sammen, syntes jeg... Men jeg kan jo bruke det til noe annet. vi får se. Mange planer, ingenting konkret.

Gammel 04-03-10, 10:10   #748
Lizzie

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg strikker denne her, men sterkt modifisert.

Den jeg lager er lang, nesten til kneet og i grå alpakka. Dessuten er den skrådd litt utover fra livet og i glattstrikk der det ikke er border.

Så - egentlig er den vel ganske annerledes.
Etter den står alliumkåpe på planen igjen.

Den tror jeg blir superfin Smilefjes! Lurer på om jeg skal kopiere den ideen etterhvert!

Gammel 04-03-10, 12:13   #749
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Har prøvd meg på Torpe-votter. Skal være skikkelige varme. Så de siste to kveldene har jeg strikket en vott (og sett på OL), men ikke prøvd meg på "napping" enda. (Bruker et mykere garn og "syr" masker på vrangen. Som sagt så har jeg ikke gjort det enda, så jeg er ikke helt sikker på hvordan det gjøres.)

Får strikke ferdig den andre først. Kanskje det blir litt mer strikking når jeg (tror jeg) får "barnefri" i slutten av uka. Kan iallefall strikke litt på mine mange nattevakter. Skulle egentlig hatt motsatt fargene, ble litt "lurt" av damen på husfliden der jeg kjøpte mønsteret og garn. Skulle jo være mest mørk utenpå, og det ble de jo ikke når jeg fikk beskjed om å ha mest svart. (de er på en måte doble, så de er så å si helt mørke på vrangen.)

To av ungene har allerede bestilt hos meg. hehe... Dette første paret er til far min, håper de er varme nok til hans kalde fingre.

Ferdig med vottene. Nappingen var gørr-kjedelig, men de bli myke og varme. Gikk veldig smått, men nå er de ferdige. Ganske tykke, så egentlig trenger vi en kuldeperiode til så far får prøvd de skikkelig...

Slik ser de ut inni:

Har lyst til å strikke et par til, men den nappingen var så kjedelig at jeg finner heller et mykere garn. Så får de bli litt mindre varme.

Så har jeg bedt mor mi om å tenke ut noe jeg kan strikke til henne. Hun strikker selv (hun holder på med et sengeteppe, med over 200 firkanter på pinne nr 2...), men jeg vil gi henne noe som takk for all hjelpen i det siste.

Gammel 04-03-10, 20:33   #750
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg strikker jakke. Nå er den klar til å klippes opp foran og å få knappestolper. Gleder meg ikke til det, men jeg måtte bare prøve den og ta et bilde, for så langt er jeg veldig fornøyd.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 05-03-10, 08:01   #751
Ullsokk
Aktiv

Ullsokk sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

DM: Fotoapparatet mitt har tatt kvelden. Overlevde ikke vinterferien. Så jeg får ikke lagt ut bilder. Men det er kanskje noen flere som har laget sjal i de samme fargene.

Gammel 05-03-10, 10:13   #752
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Slaraffen: den kjolen din var kjempefin! Men hva er Klukkakjole?

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv  
Gammel 05-03-10, 10:35   #753
Lizzie

Lizzie sin avatar

Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det ser ut til å bli en kjempefin jakke Allium. Wollmeise?

Gammel 05-03-10, 10:35   #754
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lizzie, her.

Det ser ut til å bli en kjempefin jakke Allium. Wollmeise?

allium er ikke aktiv  
Gammel 05-03-10, 11:39   #755
Lizzie

Lizzie sin avatar

Standard

Jeg har samlet meg opp et hyggelig lite lager med Wollmeise-hesper. En sånn jakke tror jeg jeg vil få mye bruk for. Jeg bare vegrer meg for dette med å regne på strikkefastheten...

Gammel 05-03-10, 11:43   #756
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lizzie, her.

Jeg har samlet meg opp et hyggelig lite lager med Wollmeise-hesper. En sånn jakke tror jeg jeg vil få mye bruk for. Jeg bare vegrer meg for dette med å regne på strikkefastheten...

Hvis du gjør som jeg gjorde og starter øverst, er det ikke så viktig. Da kan du prøve underveis.

Jeg tror ikke jeg gikk opp mye i størrelse på denne.

allium er ikke aktiv  
Gammel 05-03-10, 12:47   #757
Lizzie

Lizzie sin avatar

Standard

Starte øverst, ja. Det er et konsept jeg må venne meg til merker jeg. Men det er slett ingen dum ide.

Nå må jeg bare få ferdig et kjedelig babyteppe (presserende, ungen er på overtid) og en OL-genser til minsten (også presserende, OL er over og vinteren er på hell). Og etter det, ja da blir det min tur igjen!

Gammel 05-03-10, 14:33   #758
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det noen som har dette heftet?

Jeg har rotet bort mitt, og har denne liggende kvartferdig:

Jeg har ikke lyst til å krype til korset og kjøpe heftet på nytt, for da dukker det helt sikkert opp.
Nøstebarnboken er også bortevekk, så en eller annen vil visst ikke at jeg skal strikke.

Gammel 05-03-10, 16:24   #759
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Disse i en dus rosa.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 06-03-10, 10:22   #760
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg begynte på det som skulle bli monsterbukse til guttungen, sånn delvis motivert. Så fant jeg ut at jeg hadde holdt av for liten trådende til å legge opp alle maskene, så jeg tenkte den kunne bli til nevøen min heller, men så har jeg bare oppskrift på en str, og det er til sånn ca min sønn, og altså ikke min knapt tre uker gamle dysmature nevø. Også er han så mange mil unna at jeg får ikke prøve, så jeg prøvde på dukka til junior, som er bare litt mindre enn babyen, og innser at der ikke er i nærheten av plass til noe monster, så... kanskje jeg rekker opp og lager til junior likevel...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:17.