|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Kunen du vært surrogatmor? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
26 | 11,56% |
Nei |
180 | 80,00% |
Vet ikke |
19 | 8,44% |
Deltakere: 225. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ad astra
|
![]() Kunne du vært surrogatmor?Inspirert av denne tråden hvor svært mange (alle?) var postive til muligheten for å bruke surrogatmor -
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Aldri. Ikke liker jeg å gå gravid, og ikke ville jeg være komfortabel med at det fantes et barn i verden som jeg hadde født, men ikke fikk være mor til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Jeg kunne aldri vært det selv, men hadde gjerne benyttet meg av det. Grunnen til at jeg ikke kunne vært det selv er fordi jeg hater å være gravid og blir altfor knyttet til barnet.
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?For søsken eller annen nær familie kunne jeg vært det. |
![]() |
![]() |
#5 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Eg er virkelig ikkje god på å gå gravid, så surrogatmor kunne eg neppe ha vore. Men eg trur eg kunne donert egg :generøs:
Bergensis Sist redigert av Bergensis : 07-03-10 kl 13:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?No way. Grøss. Jeg kan knapt produsere mine egne.
![]() |
#7 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Hvis jeg hadde sluppet de tre første månedene + den siste, kunne jeg gjerne ha vært det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Jeg hadde aldri gått gravid med flere egne barn, men for f.eks en bror og svigerinne som ønsket seg det mest i verden, og ikke hadde andre muligheter? Jepp - jeg kunne glatt ofret 9 mnd av livet mitt for å oppfylle deres største ønske i livet. |
![]() |
![]() |
#9 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Jeg kunne nok ikke vært surrugatmor, for jeg hadde blitt altfor knyttet til barnet. Bare tanken på å skulle gå gravid i 9 måneder for så å gi ungen fra seg blir helt uvirkelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nei. Jeg har trivdes kjempegodt som gravid og føder som en katt. Men det er jo relasjonen i den andre enden som gjør graviditeten og fødselen verdt det uansett. For meg.
![]() |
#11 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Tror ikke jeg hadde taklet det sånn psykisk sett. jeg knytter meg veldig til babyen i magen - får et varmt og godt forhold fra første spark og kan virkelig ikke tenke meg at jeg hadde klart å skilles fra den lille etterpå.
![]() |
#12 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Jeg syns det er kjipt å være gravid og eneste grunnen til at jeg har gjort det to ganger er premien etterpå, så jeg ville ikke ha vært surrogatmor.
![]() |
#13 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nei det tror jeg ikke. Kanskje muligens for søsteren min om hun ikke hadde kunnet adoptere og helt sikkert ikke kunnet få andre barn og ikke greide å ha det bra uten å ha barn. Kanskje. Jeg kan ikke fordra å være gravid og det er knapt nok at jeg orker det for å få egne barn.
![]() |
#15 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nei, rett og slett fordi jeg er elendig til å være gravid, og det er min elendige gravidekropp som har stoppet fra å få mer enn to barn.
![]() |
#16 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Ja, det tror jeg, men da mot betaling. (Med mindre det var for nære slektninger eller venner, da holder det at de betaler for det jeg måtte trenge i svangerskapet.) Jeg vil ha betaling pga påkjenningen, og jeg kunne bare vært ovn (dvs ikke brukt mitt eget egg).
![]() |
#17 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Jeg absolutt elsker å være gravid, nyter det og det å være gravid er faktisk det jeg kommer til å savne mest ved å ikke få flere barn. Fødsel er også gøy selv om det er hinsides vondt. Så med tanke på dette hadde jeg vel vært en perfekt surrogatmor, men egentlig er det jo sånn at jeg har kost meg sånn i svangerskapene mye pga. spenningen rundt det å ha sitt eget barn i magen, det å bli mamma på nytt, og jeg hadde slitt veldig med å slippe barnet fra meg selv om det ikke hadde vært egentlig mitt. Så jeg skal ikke utsette meg selv for den påkjenningen. Jeg hadde nok gjort det for min bror da.
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nei, det kunne jeg ikke. |
![]() |
![]() |
#19 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nei. Pga helsa og jeg er helt blæ når jeg har vært gravid. Både fysisk og psykisk
![]() |
#20 |
Trøtt
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Jeg kunne gjort det for familie/venner, selv om jeg hater å være gravid. Eggdonasjon kunne jeg godt ha drevet også. Har ikke noe forhold til eggene mine, så om noen andre kan dra nytte av de så er det fint.
![]() |
|
|