Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kunne du vært surrogatmor?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kunen du vært surrogatmor?
Ja 26 11,56%
Nei 180 80,00%
Vet ikke 19 8,44%
Deltakere: 225. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-10, 12:06   #1
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Inspirert av denne tråden hvor svært mange (alle?) var postive til muligheten for å bruke surrogatmor -

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 12:07   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Aldri. Ikke liker jeg å gå gravid, og ikke ville jeg være komfortabel med at det fantes et barn i verden som jeg hadde født, men ikke fikk være mor til.

Jeg synes godt at andre kan få lov til å være surrogatmødre likevel.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 12:07   #3
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne aldri vært det selv, men hadde gjerne benyttet meg av det. Grunnen til at jeg ikke kunne vært det selv er fordi jeg hater å være gravid og blir altfor knyttet til barnet.

Jeg kunne fint brukt det selv for å slippe å gå gravid, samtidig som jeg har et veldig lite romantisk forhold til mine egne gener. De er rett og slett lite verdt.

Gammel 07-03-10, 12:07   #4
Left
Passiv

Standard

For søsken eller annen nær familie kunne jeg vært det.

Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 12:08   #5
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg er virkelig ikkje god på å gå gravid, så surrogatmor kunne eg neppe ha vore. Men eg trur eg kunne donert egg :generøs:

Sånn reint emosjonelt kunne eg nok gjort det, for eg er ein av dei som ikkje har knytta meg særleg til barnet før dei har sett dagens lys. Eg har hatt behov for å bli kjent med dei. Eg har hatt meir enn nok med å overleve svangerskapet i seg sjølv.

Sist redigert av Bergensis : 07-03-10 kl 13:30.
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 12:09   #6
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

No way. Grøss. Jeg kan knapt produsere mine egne.

Men selv om jeg skulle likt graviditet, tror jeg jeg ville opplevd det som problematisk. Jeg har ikke kjempelyst å donere egg heller - dobbeltmoralsk nok, siden jeg lager barn med donorsæd.

Gammel 07-03-10, 12:12   #7
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg hadde sluppet de tre første månedene + den siste, kunne jeg gjerne ha vært det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 12:12   #8
Left
Passiv

Standard

Jeg hadde aldri gått gravid med flere egne barn, men for f.eks en bror og svigerinne som ønsket seg det mest i verden, og ikke hadde andre muligheter? Jepp - jeg kunne glatt ofret 9 mnd av livet mitt for å oppfylle deres største ønske i livet.

Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 12:13   #9
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kunne nok ikke vært surrugatmor, for jeg hadde blitt altfor knyttet til barnet. Bare tanken på å skulle gå gravid i 9 måneder for så å gi ungen fra seg blir helt uvirkelig.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 12:18   #10
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Nei. Jeg har trivdes kjempegodt som gravid og føder som en katt. Men det er jo relasjonen i den andre enden som gjør graviditeten og fødselen verdt det uansett. For meg.

Enda mer uaktuelt å gjøre det for familie eller venner. Jeg stoler ikke på at det emosjonelle ville gått på skinner for alle involverte, inkl meg selv. Synes det er en stor risiko å ta, ikke minst på vegne av barnet.

Hadde jeg båret fram et barn for noen jeg ikke skulle ha kontakt med i framtida, ville jeg sikkert også lidd under adskillelsen. Men det hadde jo ikke barnet eller foreldrene merket noe til, så sånn sett ser jeg på det som mindre problematisk. Men det er helt utelukket det også, altså.

Gammel 07-03-10, 12:19   #11
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Tror ikke jeg hadde taklet det sånn psykisk sett. jeg knytter meg veldig til babyen i magen - får et varmt og godt forhold fra første spark og kan virkelig ikke tenke meg at jeg hadde klart å skilles fra den lille etterpå.

Lysten er tilstede altså, for jeg kunne hatt lyst til å hjelpe venner eller slektninger i nød - men, jeg hadde nok ikke klart det. :emosjonell:

Gammel 07-03-10, 12:19   #12
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns det er kjipt å være gravid og eneste grunnen til at jeg har gjort det to ganger er premien etterpå, så jeg ville ikke ha vært surrogatmor.

Gammel 07-03-10, 12:20   #13
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei det tror jeg ikke. Kanskje muligens for søsteren min om hun ikke hadde kunnet adoptere og helt sikkert ikke kunnet få andre barn og ikke greide å ha det bra uten å ha barn. Kanskje. Jeg kan ikke fordra å være gravid og det er knapt nok at jeg orker det for å få egne barn.

Likevel synes jeg det er bra at andre ikke har det på samme måte og er helt for at det burde være lovlig å være surrogatmor.

Gammel 07-03-10, 12:23   #14
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Seff.

Gammel 07-03-10, 12:30   #15
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, rett og slett fordi jeg er elendig til å være gravid, og det er min elendige gravidekropp som har stoppet fra å få mer enn to barn.

Gammel 07-03-10, 12:33   #16
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det tror jeg, men da mot betaling. (Med mindre det var for nære slektninger eller venner, da holder det at de betaler for det jeg måtte trenge i svangerskapet.) Jeg vil ha betaling pga påkjenningen, og jeg kunne bare vært ovn (dvs ikke brukt mitt eget egg).

Gammel 07-03-10, 12:35   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg absolutt elsker å være gravid, nyter det og det å være gravid er faktisk det jeg kommer til å savne mest ved å ikke få flere barn. Fødsel er også gøy selv om det er hinsides vondt. Så med tanke på dette hadde jeg vel vært en perfekt surrogatmor, men egentlig er det jo sånn at jeg har kost meg sånn i svangerskapene mye pga. spenningen rundt det å ha sitt eget barn i magen, det å bli mamma på nytt, og jeg hadde slitt veldig med å slippe barnet fra meg selv om det ikke hadde vært egentlig mitt. Så jeg skal ikke utsette meg selv for den påkjenningen. Jeg hadde nok gjort det for min bror da.

Gammel 07-03-10, 12:40   #18
Frantzen
Passiv

Standard

Nei, det kunne jeg ikke.

Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 12:41   #19
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei. Pga helsa og jeg er helt blæ når jeg har vært gravid. Både fysisk og psykisk

Gammel 07-03-10, 12:56   #20
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kunne gjort det for familie/venner, selv om jeg hater å være gravid. Eggdonasjon kunne jeg godt ha drevet også. Har ikke noe forhold til eggene mine, så om noen andre kan dra nytte av de så er det fint.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:33.